Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد شامگاه شنبه در جریان بازدید از سکونتگاه های غیررسمی در محله حاشیه نشین صیاد شیرازی با همراهی استاندار، معاونین استانداری، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان استانی افزود: لازم است که براساس یک برنامه میان مدت و یا بلندمدت، با هرگونه تصرفات غیرقانونی اراضی در مناطق حاشیه نشین به سرعت برخورد شود و در رابطه با سکونتگاه های غیر رسمی موجود در این مناطق بر اساس قانون تعیین تکلیف صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همکاری مردم برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان و کنترل حاشیه نشینی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: دستگاه های مرتبط با ساماندهی حاشیه نشینی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، نیروی انتظامی ودیگر دستگاههای مرتبط باید نسبت به اجرای وظایف قانونی خود اقدام کنند و به یقین دستگاه قضایی نیز حمایت و پشتیبانی لازم و کامل از این اقدامات را در اولویت کاری خود قرار داده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، ضمن تاکید بر اینکه اراضی ملی واقع در  نقاط حاشیه نشین باید به سرعت تعیین تکلیف شده و از زمین خواری در این حوزه جلوگیری شود، عنوان کرد: با متعرضان به اموال عمومی و زمین خواران با قاطعیت برخورد خواهد شد زیرا این افراد با سوء استفاده از کم توجهی افراد، ضمن فروش این اراضی به افراد کم بضاعت و بی بضاعت، گرفتاری های زیادی را برای مجموعه های اجرایی و قضایی ایجاد می کنند.

موحد به ورود نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به موضوع شناسایی زمین خواران و متعرضان به اراضی ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط حاشیه نشین کرمان، متجاوزین به اراضی ملی شناسایی شده و ضمن برخورد قضایی لازم و قاطع با آنها، اراضی متصرفی به بیت المال اعاده شده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم برای ساماندهی حاشیه نشینی، تاکید کرد: هر فرد برای خرید زمین و ساخت و ساز ملک باید با مراجعه به مراجع مربوطه از جمله شهرداری ها و دهیاری ها، مجوزهای لازم را دریافت کرده و به صورت قانونی اقدام به ساخت و ساز کند  تا در آینده با مشکل مواجه نشود و در غیراینصورت باید پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود در این زمینه باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: کمیسیون های قانونی مربوطه فعال هستند و افراد با مراجعه به این کمیسیون ها می توانند نسیت به دریافت مجوزهای لازم برای ساخت وساز اقدام کنند.

موحد با اشاره به اینکه در سنوات گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان کرمان به بیت المال اعاده و با ایجاد کمربند سبز شهری، برای کنترل حاشیه نشینی در برخی نقاط اقدام شده است، گفت: باندهای خرید و فروش اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز شناسایی شده و برخورد قانونی سنگینی با آنها انجام شده است.

ساماندهی حاشیه نسینی نیازمند عزم فرابخشی است

استاندار کرمان نیز در جریان این بازدید با اشاره به این مطلب که سرعت حاشیه نشینی در این استان کاهش یافته است، گفت: تلاش می شود که حاشیه نشینی در این استان را به صورت کامل مهار کنیم.

علی زینی وند ساماندهی حاشیه نشینی را نیازمند عزم فرابخشی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان بخش عمده ای از کار ساماندهی حاشیه نشینی را پیش می برد و در این رابطه باید توجه داشت که ساماندهی حاشیه نشینی کار ساده ای نیست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی در حاشیه شهر کرمان ساکن هستند، خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با حاشیه نشینی هدف اصلی موضوع ساماندهی حاشیه شهر است و در این حوزه بنایی برای بر هم زدن زندگی مردم ساکن در این مناطق نداریم و از این رو لازم است که مردم نیز در راستای اجرای طرح های ساماندهی حاشیه شهر همکاری لازم با نهادهای مربوطه داشته باشند.

برچسب‌ها کرمان دادگستری کل استان کرمان حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان دادگستری کل استان کرمان حاشیه نشینی بزهکاری کرمان دادگستری کل استان کرمان حاشیه نشینی بزهکاری اخبار کنکور ساماندهی حاشیه نشینی استان کرمان اراضی ملی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در گرمی (مغان) گفت: سال گذشته به طور میانگین برای ۱۹ درصد اراضی زراعی این شهرستان اسناد رسمی صادر شد که امسال به ۳۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۵ درصد برسد.
وی با اشاره به اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن، بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در سایه همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله در بحث صدور اسناد زراعی انجام شده است.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل افزود: اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت موجب شفافیت و پیشگیری از بروز فساد و وقوع جرم می‌شود و در کاهش اختلاف‌های ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز بسیار موثر است؛ از این رو موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری می‌شود.
خدادادی گفت: اراده جدی بین مسئولان شهرستان گرمی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه این اراده و انجام هماهنگی‌های لازم، به هدفگذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی این شهرستان دست یابیم.
وی با بیان اینکه تصمیم‌هایی نیز در مورد بافت‌های مسکونی گرفته شده است، اضافه کرد: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در حال رسیدگی بوده و هماهنگی لازم برای سرعت‌بخشی به صدور اسناد این زمین‌ها انجام شده است.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیشترین مشکل در صدور اسناد اراضی زراعی را کمبود نیروی انسانی واحد‌های ثبتی و نبود اداره ثبت در بخش انگوت عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در نشست‌های کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند