Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی | معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته برای افتتاح چند طرح عمرانی شهرداری و شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی به استان خراسان رضوی سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به شهر مشهد و در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط و پتانسیل‌های کنونی استان در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری زیارتی گفت: این استان می‌تواند همواره به کانون‌های مهم توسعه و پیشرفت ایران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به هم مرز بودن این استان با دو کشور دوست و همسایه، افزود: این ظرفیت می‌تواند زمینه صدور کالاها و ارتباط اقتصادی با این کشور‌ها را فراهم کند.
جهانگیری با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهبرد اصلی دولت در همه استان‌ها در حال پیگیری است، ادامه داد: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسائل پیش رو مطرح و موانع و چالش‌های موجود بر سر پیشرفت اقدامات استانی بررسی می‌شود.
روز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، سه سطح تقاطع غیرهمسطح آزادگان در مشهد افتتاح شد و همزمان با آن، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ارتفاعات جنوب و بوم‌ پارک کشف‌رود نیز بهره‌برداری شد.
۱۴۰۰، سال کاهش مشکلات است
معاون اول رئیس جمهوری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، سال ۱۴۰۰ را سال کاسته شدن از مشکلات، فشارها و تنگناها توصیف و بیان کرد: سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی برای کشور بود.
در همین حال به گزارش ایرنا، جهانگیری افزود: در تبیین این سختی همین بس که کشور در سال ۱۳۹۰ به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت اما در سال ۱۳۹۹ این میزان به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسید که کمتر از پنج میلیارد دلار آن نصیب دولت شد.
وی اقتصاد ایران را جزو ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان بر اساس حجم تولید ناخالص داخلی توصیف و بیان کرد: به‌خاطر مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده عذر می خواهیم زیرا مشکلات اقتصادی و صف مرغ قابل دفاع نیست اما در پایان فعالیت دولت طوری عمل خواهیم کرد که از تحریم ها عبور کرده باشیم و واکسن کرونا به وفور در اختیار مردم قرار گرفته باشد.
لازمه توسعه ملی، استفاده از فرصت‌ها است
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این نشست گفت: لازمه توسعه ملی کشور استفاده از فرصت‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی است و هنر مدیران دلسوز نیز استفاده از این فرصت‌ها برای ایران است. وی افزود: امریکا که خود اعتراف کرد در سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها به کشورمان شکست خورده، ظرف سال‌های اخیر تحریم‌های مختلفی را اجرا کرد.
جهانگیری ادامه داد: البته ابتدا برای تحریم ها سقف مشخص کردند که مثلاً تا فلان مقدار می‌توانید نفت بفروشید اما در آن زمان برخی کشورهای دوست نظیر چین و هند حاضر نبودند بیشتر از آن مقدار از ما نفت بخرند، لذا فهمیدیم باید گلوگاه های تحریم را بشناسیم.وی گفت: هرچند مذاکرات بخوبی انجام شد و توافق‌هایی به دست آمد اما به نقض دائم تحریم ها امید نداشتیم ،لذا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم و خدا را شاکریم با صبوری ملت و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فشارها را پشت سر گذاشتیم.معاون اول رئیس جمهوری «ستاره خلیج فارس» را از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه توانستیم به موفقیت‌های خوبی در حوزه نفت و گاز دست یابیم.وی افزود: کشور قطر سال ۱۳۹۹ حدود دو و نیم برابر ایران از میدان گازی مشترک پارس جنوبی گاز برداشت می‌کرد اما اکنون با افتتاح همین طرح‌ها کشورمان بیشتر از قطر و به میزان ۶۰۰ میلیون مترمکعب برداشت گاز دارد حال آنکه قطر در سقف ۵۵۰ میلیون مترمکعب مانده است. جهانگیری ادامه داد: پیشتر زمان مورد نیاز برای صدور مجوز شروع یک فعالیت ۷۲ روز بود اما هم‌اینک اعلام این زمان به سه روز کاهش یافته است لذا باید در راستای همینگونه اقدامات حرکت کرد.
گله از مصوبه مجلس
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: با این قیمت آب، صنعت می‌تواند فعالیت کند، چرا برخی گمان دارند آب کشور اینقدر بی‌ارزش است و نسبت به قیمت تمام شده انتقال آب از خلیج فارس موضع‌گیری می‌شود.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین از مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد مناطق آزاد اقتصادی گله و بیان کرد: دولت برای رفع مشکل مردم در قالب لوایح جداگانه پیشنهاد ارتقای مناطق آزاد اقتصادی «زابل، جاسک، مریوان، مهران، سرخس و دوغارون» را به مجلس ارائه کرد اما نمایندگان مجلس هفت منطقه آزاد را به آنها اضافه کرده و همه را در یک مصوبه به تصویب رساندند. جهانگیری گفت: شورای نگهیان نیز به‌دلیل بار بودجه‌ای با آن مخالفت کرد. ما نیز با وجود بار بودجه موافق رفع مشکلات مردم بودیم اما این مسأله مربوط به دولت است زیرا در کار هم دخالت می‌کنید. باید به قانون اساسی به‌عنوان میثاق ملی عمل شود و دستگاه‌ها وارد فعالیت یکدیگر نشوند.وی همچنین به سالروز ۱۲ فروردین «روز جمهوری اسلامی» اشاره و بیان کرد: ملت ایران در قالب این رفراندوم به خواسته‌های تاریخی ۱۰۰ سال گذشته که استقلال، آزادی و حق تعیین سرنوشت بود دست یافت.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: این رفراندوم با دوراندیشی امام خمینی(ره) در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، اقدامی که به این سرعت در سایر انقلاب‌ها سابقه نداشت و این از افتخارات انقلاب اسلامی است لذا امیدواریم بتوانیم آرمان‌های این رفراندوم را محقق کنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهوری اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر

معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر امروز به همراه برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت.

محسن منصوری در این بازدید که معاون هلدینگ خلیج فارس حضور داشت بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا اهتمام جدی دارد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت سال 1386 در دشت کلاچوی کهگیلویه با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به صورت لاک پشتی پیش رفت تا اینکه در دولت سیزدهم روح تازه‌ای در کالبد نیمه جان این پروژه افتاد.

روند ساخت پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از 2 سال پیشرفت فیزیکی آن به 42 درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از پروژه در دست اجرای آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر بازید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان