Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:15:05 GMT

۷۰ درصد مناطق شهری سی‌سخت آواربرداری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۰۳۶۶

۷۰ درصد مناطق شهری سی‌سخت آواربرداری شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم با سرعت بخشیدن به ساخت و ساز‌ها از امتیاز ویژه معاون اول رئیس جمهور استفاده کنند.

او افزود: در جریان سفر اسحاق جهانگیری به استان مصوب شد که در صورت سرعت بخشی به ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده و اینکه مردم بتوانند در موعد مقرر واحد‌های خود را به بالای ۸۰ درصد پیشرفت برسانند، درصورت نیاز مجدد به اعتبار با تایید استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعتبارات لازم افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری تصریح کرد: واحد‌های احداثی شهر سی‌سخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بوده است که از این تعداد ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی ساخته خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحد‌های تعمیری شهری در این شهرستان را یک هزار و ۴۰۰ واحد و واحد‌های تعمیری روستایی را یک هزار و ۵۰۰ واحد عنوان کرد.

او بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۵۰۰ واحد احداثی مسکونی شهری و روستایی ۶۰۰ واحد تاکنون آواربرداری برداری شده است.

کلانتری ابراز داشت: براساس جدول زمانبندی مقرر بود آواربرداری تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد، ولی با همکاری مردم و جدیت و تلاش مسئولان آواربرداری بالای ۷۰ درصد شهری انجام شده و پیش‌بینی می‌شود آواربرداری تا ۲۵ فروردین ماه به اتمام برسد که در این صورت یک هفته از برنامه زمانبندی جلو هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم پس از صدور پروانه و دریافت مجوز بدون فرصت‌سوزی و از دست دادن زمان اقدام به ساخت و ساز کنند تا از امتیازات ویژه‌ای که از سوی دولت در جریان سفر معاون اول به استان مصوب شد، به آن‌ها داده شده تا قبل از پایان این دولت بهره‌مند شوند.

کلانتری ابراز داشت: تاکنون ۷۰ درصد صدور پروانه در شهر سی سخت انجام شده است.

او افزود: تاکنون کار پی کنی ۱۲۰ واحد مسکونی شهری و ۴۰ واحد روستایی و احداث فونداسیون برای ۴۰ واحد و همچنین دیوارچینی ۸ واحد مسکونی انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصالح ساختمانی از جمله سیمان، آجر، میلگرد و ... بیان کرد: هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین مصالح ساختمانی وجود ندارد و به اندازه کافی تامین شده و تاکنون ۳هزار تن میلگرد وارد شهرستان شده است.

کلانتری همچنین از آمادگی بانک‌ها در روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خبر داد و گفت: در این هفته جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها خواهیم داشت و قرارداد‌های لازم منعقد خواهد شد.

او همچنین بر سرعت دهی به روند جاده دسترسی به شهرستان و بیمارستان شهرستان دنا که مورد توجه ویژه معاون اول رییس جمهور بود، تاکید کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند. بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهر‌های سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زدگان آوار برداری استاندار کهگیلویه و بویراحمد هزار و ۵۰۰ واحد واحد مسکونی شهر سی سخت یک هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی

تین نیوز

پنجره‌ های این قطار به هنگام عبور از مناطق مسکونی، برای حفظ حریم خصوصی، به طور خودکار مات می‌شوند!

 

حجم ویدیو: 304.04K | مدت زمان ویدیو: 00:00:07 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد