Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:29:58 GMT

سه خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۰۶۸۴

سه خبر کوتاه از کردستان

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محموله ۶.۵ تُنی انواع روغن خوارکی که در انباری احتکار شده بود را با همکاری نیروهای انتظامی این شهرستان شناسایی و کشف شد.

بهنام میرزایی یک محموله ۶.۵ تنی به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال توقیف که با تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با عوامل محترم قضایی مکان این محموله پلمب و به منظور تعیین تکلیف نهایی در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: گمان احتکار به این انبار وارد بود و با تعیین تکلیف نهایی، کالای مذکور در شبکه رسمی توزیع با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت سقز قرار خواهد گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز از عوامل نیروهای انتظامی به جهت هوشیاری و نهایت همکاری تقدیر کرد و گفت: همواره کارشناسان این اداره بر سطح بازار و انبارهای سطح شهر بازدید و رصد می کنند و به محض مشاهده هرگونه تخلف با واحد صنفی برخورد قانونی خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۴۸۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد در بیجار کشف شد

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از کشف و معدوم سازی ۴۸۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد، غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته در شهرستان خبر داد.

دکتر هادی اسکندری اظهار داشت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی شبکه دامپزشکی بیجار ویژه نوروز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا روز ۱۳ فرودین ماه با افزایش بازدیدها و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی، ۴۸۰ کیلوگرم انواع این فرآورده های خامی تاریخ منقضی و غیر قابل مصرف و به علت عدم رعایت موارد بهداشتی، شناسایی، جمع آوری و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی ۱۴۰۰، بازدیدهای مستمراز مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستورانها، غذاخوری ها، فروشگاهها  در ۲ نوبت کاری صبح و بعدظهر انجام گرفته است، اضافه کرد: یک مرکز عرضه مواد خام دامی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی با دستور دادستان قضایی پلمپ شد و برای ۲ واحد صنفی متخلف دیگر نیز پرونده ثبت تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 اسکندری تاکید کرد: رسالت مهم دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه های دامی و تلاش در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و سلامت جامعه است و بر این اساس بازدیدها و نظارت های کارشناسان این شبکه بر روند تولید، توزیع و عرضه فرآورده های دامی و نیز خوراک دام و طیور به صورت مستمر در حال انجام است که در همین راستا نیز چهار پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار به مردم توصیه کرد در هنگام تهیه فرآورده خام دامی تازه و منجمد مورد نیاز خود حتما به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته بندی آنها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۸۲۲۳۹۹۱ به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

خروج خودرو از قروه و دهگلان به سمت سنندج ممنوع شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دهگلان گفت: ورود خودروهای پلاک غیربومی به سنندج ممنوع بوده و خروج خودروهای بومی قروه و دهگلان به سنندج امکان پذیر نیست.

سرهنگ محمدکریم قاسمی با اشاره به تغییر رنگ وضعیت سنندج از زرد به نارنجی، اظهار داشت: خروج خودروهای غیره بومی و بومی شهرستان های قروه و دهگلان به سنندج ممنوع است.

وی ادامه داد: افرادی که به این مصوبه توجه نکنند ۱۰ میلیون ریال جریمه می شوند و افرادی که کار اضطراری مثل امور مربوط به دادگاه و پزشکی و درمانی داشته باشند، می توانند با داشتن مدارک عبور کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دهگلان با بیان اینکه تردد از طریق دوربین های نظارتی و پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان ثبت و رصد می شود، افزود: این محدودیت ها در مبادی ورودی  سنندج توسط ماموران پلیس راه به شدت کنترل و خودروها به مبدا برگشت داده خواهند شد.

سرهنگ قاسمی اضافه کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیر بومی ممنوع است و افرادی که وارد شهرهای نارنجی شوند مبلغ پنج میلیون ریال جریمه می شوند.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان دام و طيور حمل و نقل مسافری روغن خوراکی سقز بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دام و طيور حمل و نقل مسافری کردستان دام و طيور حمل و نقل مسافری روغن خوراکی سقز بیجار اخبار کنکور فرآورده های خام دامی شبکه دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود