Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:26:18 GMT

آخرین وضعیت واکسن «آسترانزکای» ایرانی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۱۸۱۵

آخرین وضعیت واکسن «آسترانزکای» ایرانی کرونا

دکتر کیهان آزادمنش، مدیر گروه ویروس‌شناسی انستیتو پاستور و مدیر یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید واکسن کرونا زیر نظر معاونت علمی فعالیت می‌کند در خصوص آخرین وضعیت این واکسن که به صورت مشترک در دو شرکت دانش بنیان مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: پروژه تولید واکسن مبتنی بر ادنو ویروس ناقل ویروسی غیر تکثیر شونده با حمایت معاونت علمی را از ابتدای اوایل سال گذشته و شروع اپیدمی کرونا آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارآزمایی حیوانی این پروژه در حال انجام است، گفت: طی آزمایشاتی که روی موش داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این ادنوویروس پاسخ ایمنی بسیار قوی ای در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش از ورود به مرحله تست روی میمون باید به تولید نیمه صنعتی واکسن برسیم، گفت: بنا داریم فاز آخر کارآزمایی بالینی که روی میمون انجام می‌شود را تا خرداد ماه به انجام برسانیم.

آزادمنش خاطر نشان کرد: در خردادماه بعد از اتمام کارآزمایی حیوانی درخواست اخذ مجوز را خواهیم داشت تا تست انسانی را آغاز کنیم.

به گفته وی، روش ساخت این واکسن همانند واکسن‌های آسترازنکا، جانسون و جانسون و اسپوتنیک است که امیدواریم به نتیجه برسد.

کد خبر 5180599 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی حاکمیت سایبری ویروس کرونا ایرانسل شرکت دانش بنیان نوآوری واکسن کرونا اینترنت گوگل هکرها شبکه ملی اطلاعات امنیت اطلاعات فیس بوک جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!