Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: العین پرافتخارترین تیم امارات است و ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی زیادی دارد. از طرف فدراسیون فوتبال امارات هم در فصل نقل و انتقالات محروم نشده است!

خبرگزاری میزان - موسی کولیبالی مدافع اهل مالی فولاد خوزستان، را باید یکی از پایه‌های موفقیت خط دفاع این تیم در دو فصل اخیر بدانیم؛ بازیکنی که به غیر از انجام وظایف تدافعی در گلزنی هم بازیکن موفقی به شمار می‌آید و حضورش در محوطه جریمه حریفان یکی از نقاط قوت اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با وجود سال‌ها حضورش در فوتبال ایران کمتر مصاحبه می‌کند. مدافع 28 ساله در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت فولاد پیش از دیدار برابر العین امارات در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شرایط این تیم در لیگ برتر و رقابت در جدول رده‌بندی صحبت کرد.

* چرا آنقدر کم مصاحبه می‌کنید؟

به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای مسئولیت دارم برای تیم بازی کنم نه اینکه حرف بزنم. هر وقت لازم بوده برای دفاع از تیم صحبت کرده‌ام، اما همیشه سعی‌ام این بوده به فوتبال و وظیفه‌ای که سرمربی از من خواسته عمل کنم. فکر می‌کنم اینطور بیشتر می‌توانم تمرکز کنم و مفیدتر باشم.

*در این دو سال اخیر به همراه فولاد روز‌های خوبی داشته‌ای.

بله حرف شما درست است. ما در این مدت شرایط خوبی داشته‌ایم. اگر حقیقت را بخواهید باید بگویم پارسال کسی از ما توقع نداشت آن نتایج را کسب کنیم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم، اما ما به خودمان ایمان داشتیم و می‌دانستیم چه می‌خواهیم و در آخر هم نتایجی کسب شد که فولاد پس از مدت‌ها توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

*لیگ بیستم برای شما چطور پیش رفته؟ فکر می‌کنید می‌توانید نتایج فصل قبل را تکرار کنید؟

تا الان از نظر فنی همه چیز خوب پیش رفته، اما مشکل فولاد بدشانسی است. دیدید که استقلال را در اهواز بردیم یا سپاهان را در اصفهان متوقف کردیم، اما در بازی برابر پرسپولیس و دیدار برگشت برابر استقلال بدشانس بودیم. این‌ها فقط یکی دو نمونه از بدشانسی‌های این فصل ماست. درباره داوری‌ها هم صحبت نکنم بهتر است، اما همین قدر بگویم که فولاد امسال خیلی بدشانس بود.

اگر می‌توانستیم بهتر از فرصت‌هایمان استفاده کنیم مطمئنم الان یا در لیگ اول بودیم یا دوم. اکنون توقع‌مان از خودمان بیشتر است. اعتماد به نفسی که جواد نکونام به بازیکنان داده باعث شده هر روز از خودمان بیشتر بخواهیم. ما در حال حاضر تیم چهارم جدول هستیم در جام حذفی هم به یک هشتم صعود کرده‌ایم و در لیگ قهرمانان آسیا هم در مرحله پلی‌آف هستیم. این نتایج یعنی که فولاد خیلی خوب کار کرده و رضایت هواداران هم این را به خوبی نشان می‌دهد.

*البته با توجه به محرومیت فولاد در فصل نقل و انتقالات کار سختی در ادامه راه دارید.

حتما همینطور است. سال قبل در نیم فصل بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شدند که خیلی توانستند به تیم کمک کنند، اما امسال در فصل نقل و انتقالات از طرف فدراسیون فوتبال محروم شدیم. البته عجیب بود که تیم‌های دیگر با شرایط مشابه ما توانستند بازیکن بگیرند، اما فولاد که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست نتوانست بازیکنی جذب کند و فدراسیون پنجره ما را باز نکرد. آن هم در شرایطی که همه می‌دانند چه کار دشواری برابر العین امارات داریم.

*اگر فولاد بتواند العین را ببرد فوتبال ایران این فصل چهار تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

ببینید در حرف آسان است، اما باید با واقعیات زندگی کنیم. العین پرافتخارترین تیم امارات است و ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی زیادی دارد. از طرف فدراسیون فوتبال امارات هم در فصل نقل و انتقالات محروم نشده است! می‌بینید که شرایط ما و العین اصلاً برابر نیست. توقع همه ما این بود که به فولاد کمک شود، اما این اتفاق نیفتاد و ما در مسیری دشوار قرار گرفتیم.

البته همانطور که گفتم سرمربی تیم به تک تک ما این اعتماد به نفس را داده که می‌توانیم هر کاری انجام دهیم. سرمربی ما کسی است که بیشترین بازی ملی را برای فوتبال ایران انجام داده و سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کرده و این تجربه بین‌المللی قطعاً به کمک ما می‌آید. در این سال‌هایی که در فوتبال ایران حضور دارم، تیم فعلی فولاد را از همه متفاوت‌تر دیده‌ام. در این تیم هر چیزی سر جای خودش است و تیمی کاملاً حرفه‌ای، با مربی بسیار دقیق و حرفه‌ای است. تلاش‌مان این است در این وضعیت ناعادلانه‌ای که گرفتارمان کرده‌اند بهترین عملکرد را داشته باشیم و هواداران را خوشحال‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اعلام برنامه هفته بیست‌ویکم تا بیست‌وسوم لیگ برتر/ تاریخ دربی برگشت مشخص شد

انتهای پیام/

برچسب ها: فولاد خوزستان موسی کولیبالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فولاد خوزستان فولاد خوزستان موسی کولیبالی فصل نقل و انتقالات لیگ قهرمانان آسیا فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در بیست و سومین فصل از لیگ برتر، خطر سقوط به دسته اول حسابی یقه تیم‌های جنوبی را گرفته و هیچ کدام از سه تیم جنوب فوتبال کشور، وضعیت خوبی در جدول ندارند. فولاد خوزستان هم در این فصل از چنين قاعده‌ای مستثنی نیست.

ریشه بحرانی که اکنون گریبان فولاد خوزستان را گرفته، به اتفاقات ابتدای فصل جاری برمی‌گردد و اگرچه با ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی تا حدی این باشگاه سر و شکل بهتری گرفته، اما همچنان قرمزپوشان اهوازی خطر سقوط را احساس می‌کنند و امیدوارند در 6 هفته پایانی از این بحران عبور کنند.

فولاد که چهارمین تیم پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود، روزگاری برای خود آقایی می‌کرد و جولان می‌داد. ملادن فرانچیچ و حسین فرکی سرمربیانی بودند که با فولاد توانستند به ترتیب در لیگ‌های چهارم و سیزدهم، قهرمان شوند و دو مرتبه قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزهای خوزستان به ارمغان بیاورند.

سیدمحمد علوی، حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و بسیاری از ستاره‌های دیگر وقت تیم ملی از دل همین تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شدند.

فقط 6 بازی به پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر باقی مانده و فاصله فولاد با منطقه سقوط پنج امتیاز است و صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم چشم به لغزش فولاد دوخته‌اند. حالا هواداران فولاد امیدوارند که تیم محبوب‌شان از این بحران در هفته‌های آینده عبور کند که اگر این اتفاق رخ بدهد، این امید وجود دارد که فصل بعد دوباره از قهرمان سابق لیگ برتر تیمی را ببینیم که با حضور در بالای جدول هوادارانش را خوشحال می‌کند.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد هم در نشست خبری اخیر خود اشاره‌هایی به برنامه‌های این باشگاه برای موفقیت در فصل آینده داشت.

در یکی دو ماه گذشته حمایت‌هایی که مسئولان کارخانه فولاد از باشگاه انجام دادند و اقداماتی که در راس مدیریت این باشگاه رخ داده، نشان از امیدواری به آینده‌ای بهتر دارد. پس می‌توان امید داشت که اگر فولادی‌ها به سلامت از بحران کنونی عبور کنند و در لیگ برتر باقی بمانند، دوباره این تیم را در شرایطی مناسب از جدول رده‌بندی تماشا کنیم.

دیگر خبرها

  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل العین در حضور 82 دقیقه‌ای عزت اللهی
  • برتری شباب الاهلی در خانه العین
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند