Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:08:56 GMT

جزئیات موج چهارم کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۲۴۰

جزئیات موج چهارم کرونا در کشور

خبرگزاری آریا-رییس کمیته کشوری همه گیرشناسی ستاد ملی کرونا : 13 و 14 فروردین روند مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور افزایش یافت و با توجه به روند بیماریابی، نگران موج چهارم کرونا هستیم. .
به گزارش آریا، آقای دکتر حمید سوری افزود: شرایط روز‌های آینده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم ارتباط مستقیم دارد و نباید دیگر شاهد بی توجهی‌ها در تعطیلات نوروز در روز‌های آینده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیته کشوری همه گیرشناسی ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: نکته مهمی که پیش روی کشور برای مهار همه گیری کرونا است، تشدید طرح شهید سلیمانی و حمایت همه جانبه از این طرح به عنوان راهبردی موثر و علمی است که باوجود اجرای کمتر از دو سوم مفاد و اصول آن توانست بیش از 80 درصد کاهش مرگ و میر و بستری ناشی از کرونا در کشور را سبب شود.
وی وضعیت فعلی کشور را بسیار شکننده و حساس دانست و گفت: در صورت رعایت نکردن صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال نشدن راهبرد‌های و رویکرد‌های مناسب وارد موج چهارم همه گیری کرونا می‌شویم که از پیک‌های قبلی خطرناک‌تر خواهد بود.
این همه گیرشناس ادامه داد: ثابت ماندن میانگین موارد مرگ روزانه در محدوده 80 نفر در حدود 10 هفته اخیر، نشان دهنده توفیق نسبی سیاست‌های کنترل همه گیری در کشور طی سه ماهه پایان سال 99 بود، اما آثار نامطلوب سفر‌های نوروزی نگران کننده است و تعارض در برخی سیاست‌ها می‌تواند تلاش حوزه سلامت در مدیریت اپیدمی را کمرنگ یا حتی خنثی کند.
دکتر سوری افزود: مقامات بهدشت و درمان کشور درباره عواقب انجام سفر‌های نوروزی هشدار جدی داده بودند که مورد توجه قرار نگرفت و به احتمال زیاد در روز‌های آتی شاهد افزایش بیماران خواهیم بود.
وی به افزایش وضعیت قرمز و نارنجی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در اواخر اسفند شاهد افزایش بیماران در برخی استان‌ها هستیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه جدی‌تر به بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: تقویت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استمرار طرح شهید سلیمانی، تقویت واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر، برنامه ریزی آموزشی برای اجتناب از عادی انگاری شرایط اپیدمی در گروه‌ها و مناطقی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید با جدیت استمرار پیدا کند.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور باز هم می‌توان خطر بالقوه را با تمهیداتی، چون رزمایش فوری بیماریابی فعال، بسیج عمومی کنترل تماس‌ها به خصوص در کسانی که از سفر بازگشته اند، اقدامات جدی برای افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن و محل‌هایی که احتمال انتقال بیماری در آن‌ها بالاست، بار بیماری را تا حد امکان کم کرد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موج چهارم کرونا کشور شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • پرافتخارترین تیم های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند
  • پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند!
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد