Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی به پیشنهاد اخیر رئیس جمهور مبنی بر حذف بسته‌بندی برخی کالاها به منظور ارزان‌تر شدن در بازار واکنش نشان دادند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که در دهم فروردین برگزار شد، درباره راهکارهای کاهش قیمت برخی از کالاها پیشنهاد حذف بسته‌بندی را داد و گفت:‌ اگر بسته‌بندی موجب می‌شود که  کالا در بازار برای دهک‌هایی که دچار مشکل هستند، گران شود و  کالای لوکس‌تری در اختیار دهک‌های بالا قرار می‌گیرد، این کار را نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در ستاد تنظیم بازار به این نتیجه رسیدید که برخی بسته‌بندی‌ها نباید در برخی اقلام انجام شود، این را مصوب کنید ما هم اجرا می‌کنیم.

حالا چند روز پس از این اظهارات برخی از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی واکنش‌هایی را در انتقاد به این سخنان داشتند‌ و معتقدند که این سخنان رئیس جمهور ناشی از اطلاعات نادرستی است که به ستاد تنظیم بازار و رئیس جمهور داده شده است.

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور، در این زمینه به تسنیم گفت: اشاره رئیس جمهور به حذف بسته‌بندی برخی کالاها کل صنعت چاپ و بسته بندی را زیر سؤال می‌برد‌؛ در حالی که در دنیا در کشورهای پیشرفته از بسته‌بندی‌های هوشمند استفاده می‌شود و ما نیز در ایران پیشرفت‌های خوبی در صنعت بسته‌بندی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: برخی از فعالان این صنعت در یادداشتی برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کرده‌اند که اطلاعات درست درباره این صنعت در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد. به نظر می‌رسد این اتفاق از ناآگاهی افرادی است که به رئیس جمهور درباره برخی کالاهای گران اطلاعات داده‌اند.

آیین‌نامه‌های قدیمی و دست و پاگیر وزارت ارشاد برای صنعت چاپنقش ارزآوری صنعت چاپ برای کشوردادخواهی صنعت چاپی‌ها از قوه قضاییه برای اجرایی نشدن یک مصوبه قانونی

شجاع با بیان این مطلب که بسته‌بندی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است و در لوازم پزشکی و بهداشتی نقش بسزایی دارد،‌ یادآور شد:‌ برخی می‌گویند که اشاره رئیس جمهور به برخی کالاهای خاص مثل تخم مرغ و ... بوده است؛‌ در حالیکه درباره همان کالاهای خاص نیز در وضعیت فعلی بسته‌بندی مانع انتشار ویروس می‌شود. کارشناسان در یک‌سال اخیر بارها تذکر داده‌اند که تخم مرغ‌ها را نشویید.

وی در پاسخ به این پرسش که چاپ بسته‌بندی در یک‌سال اخیر چه میزان افزایش قیمت داشته است‌، گفت:‌ ما چندبار با افزایش قیمت مواجه بوده‌ایم؛ زیرا مواد اولیه‌ای که عمدتاً از صنایع پتروشیمی است، به دلیل سیاست‌های غلط، چندین‌بار با افزایش  روبرو شده است.

شجاع در پاسخ به اینکه رئیس جمهور به بسته‌بندی‌هایی که موجب گران‌ و لوکس‌تر شدن کالاها منجر می‌شود‌، اشاره داشته است،‌ گفت:‌ تنها کالاهای غیر ضروری است که بسته‌بندی‌های لوکس و گران دارند،‌ کالاهایی مثل شکلات،‌ گز و ...،‌ اما در کالاهای روزمره و کاربردی معمولاً بسته‌بندی قیمت چندانی ندارد و بیشترین کمک را برای توزیع آن کالا می‌کند.

 وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که کشورهای دیگر در حوزه بسته‌بندی داشته‌اند‌، اضافه کرد: در دنیا بسته‌بندی‌های هوشمند برای کالاهایی مثل مرغ و تخم مرغ استفاده می‌شود و زمانی که اعتبار محصول تمام می‌شود، بسته‌بندی خود به خود سیاه می‌‌شود. 

شجاع در پایان افزود: برای ارزان‌تر شدن بسته‌بندی‌های کالا باید مواد اولیه ارزان‌تری در اختیار این صنعت قرار داد،‌ حذف بسته‌بندی راهکار مؤثری نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ صنعت چاپ و بسته بندی حذف بسته بندی بسته بندی برخی کالاها رئیس جمهور ارزان تر تر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پس از انقلاب اسلامی هر جا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هر زمان نگاهمان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم، پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم