Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان  دو و نیم برابر شده‌است و روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان پذیرش می‌شوند.

او اظهار کرد: از اواخر تعطیلات نوروز، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ با شیب تندی رو به افزایش است و در حال حاضر روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری می‌شوند و تعداد مراجعان سرپایی نیز نسبت به قبل از تعطیلات، دو و نیم برابر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تصریح کرد: از روز اول شیوع کروناویروس، سه برنامه  داشتیم که برای برنامه  A تا ۷۰۰ بیمار، برنامه B تا ۱۴۰۰ بیمار و برنامه  C تا ۲۵۰۰ بیمار را بتوانیم در بیمارستان‌های استان بستری کنیم.

جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بستری ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید را در بیمارستان‌های استان داریم، ادامه داد: در صورتی که تعداد موارد بستری بیش از ۱۶۰۰ نفر باشد مجبوریم بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها را تعطیل و بیماران کووید را بستری کنیم.

او یادآوری کرد: فعلاً مشکل خاصی نداریم اما به بیمارستان‌ها آماده باش دادیم و از آن ها درخواست کردیم جراحی‌های غیرضروری را متوقف کنند تا کارکنان و بیمارستان، ظرفیت بیماران کووید را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با وضعیت کادر درمان بیان کرد: تاکنون حدود ۴۵ درصد از کادردرمان استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند و امیدواریم با دریافت سهمیه‌های بعدی بتوانیم صددرصد کادر درمان را واکسینه کنیم چراکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۲۶۰۰ نفر از کادردرمان استان، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و دو نفر از این افراد نیز فوت کردند.

جلیلی در پایان با بیان اینکه علت اصلی روند افزایشی این بیماری در استان دورهمی‌های خانوادگی است، گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته و افراد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند اما باید ارتباطات خانوادگی کمتر شود و دورهمی و تجمعات حتی در فضای باز هم برگزار نشود چراکه روند بیماری بستگی به رعایت شیوه نامه ها توسط مردم دارد و اگر رعایت کنند می‌توانند به خود و کادر درمان کمک کنند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کووید ۱۹ بیماران سرپایی بیمارستان های استان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

به گزارش "ورزش سه"، اخبار خوبی از آرژانتین به گوش می‌رسد، چراکه باشگاه ایندیپندنته تایید کرده است که کارلوس ته‌وز، ستاره سابق یوونتوس، از بیمارستان مرخص شده است.

این مربی به دلیل درد قفسه سینه در کلینیک لاترینیداد سن ایسیدرو، منطقه بوئنوس آیرس بستری شده بود. نتایج آزمایش‌های اولیه مثبت بود اما پزشکان تصمیم گرفتند که ته‌وز را برای مدت بیشتری نگه دارند تا آزمایشات دیگری هم از او گرفته شود.

او باید چند روز استراحت کند و آزمایشات بیشتری برایش در نظر گرفته شده است، اما مشکلات قلبی حاد توسط پزشکان رد شده و این خبر امیدوارکننده‌ای است.

ته‌وز چند ماه سخت را پشت سر گذاشته است. او مدتی پیش هم به دلیل زمین خوردن در خانه‌اش به بیمارستان مراجعه کرده بود و برای ساعاتی بستری بود.
مهاجم سابق یوونتوس و منچستر سیتی در ماه فوریه ۴۰ ساله شد. او از سال ۲۰۲۱ بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است