Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رضا هاشمی,رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت:رشته «نرم افزار رایانه» به عنوان نخستین رشته هنرستانی در مدارس استعدادهای درخشان همدان راه‌اندازی شد و دانش آموزان علاقه‌مند می توانند در آزمون پیش رو برای تحصیل در این رشته شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این رشته با ظرفیت ۱۳ دانش آموز دختر در مدرسه دخترانه فرزانگان همدان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ راه اندازی شده است که درصورت فراهم شدن شرایط در دیگر مدارس استعدادهای درخشان نیز راه اندازی می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد:ثبت نام آزمون ورودی استعدادهای درخشان دوره متوسطه اول و دوم، در استان همدان همزمان با سراسر کشور از ۱۱ فروردین آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

هاشمی عنوان کرد: دانش آموزان علاقه مند به ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.medu.ir در آزمون ورودی این مدارس نام نویسی کنند.

او با اشاره به اینکه این استان ۱۶ مدرسه تیزهوشان دارد، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش استعدادهای درخشان استان همدان در دوره متوسطه اول ۶۸۶ دانش آموز شامل ۳۴۳ دانش آموز دختر و ۳۴۳ دانش آموز پسر است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در دوره متوسطه دوم نیز، در مجموع ۳۵۸ دانش‌آموز دختر و پسر می‌توانند در آزمون تکمیل ظرفیت، پذیرفته شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید برای دریافت رمز همگام، به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند، تصریح کرد: برای ورود به مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی آینده، در دوره متوسطه اول، آزمون بر مبنای هوش و خلاقیت برگزار می‌شود و در این مقطع پیشرفت تحصیلی مهم نیست.

او اضافه کرد: این آزمون برای ورود به دوره دوم متوسطه بر مبنای هوش و استعداد تحلیلی و همچنین پیشرفت تحصیلی در مواد علوم، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و پیام آسمانی خواهد بود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان اشتغال به تحصیل دارند بدون آزمون به دوره دوم متوسطه راه پیدا می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: هزینه ثبت نام در این آزمون به ازای هر دانش آموز ۳۰ هزار تومان است و درگاه پرداخت آن از ۲۰ فروردین فعال می شود.

او بیان کرد: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد روز پنجشنبه ۲۰ خرداد و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد نیز جمعه ۲۱ خرداد امسال با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان یاد آور شد:کارت ورود به جلسه این آزمون از ۱۵ خرداد از پایگاه اینترنتی www.azmoon.medu.ir قابل دریافت است.

هاشمی افزود: همه مدارس استعدادهای درخشان استان، امکانات شبانه روزی ندارد و بدون خوابگاه هستند و هزینه تحصیل در این مدارس کمتر از یک چهارم هزینه تحصیل در مدارس غیر انتفاعی و ارائه خدمات آموزشی آن برای دانش آموزان زیر پوشش نهادهای حمایتی رایگان است.

او تصریح کرد: تلاش داریم تا در مدارس استعدادهای درخشان هیچ دانش‌آموزی به خاطر مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.

۱۸ نوع مدرسه در نظام تعلیم و تربیت ایران وجود دارد که به لحاظ اداره آنها به انواع «مدارس دولتی»، «غیر دولتی»، «تیزهوشان»، «نمونه دولتی»، «هیات امنایی»، «تربیت بدنی»، «علوم و معارف اسلامی»، «قرآنی»، «ایثارگران»، «دانش‌آموزان استثنایی»، «بزرگسالان»، «مدارس وابسته به نهادهای مختلف»، «مدارس سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی»، «مدارس شبانه روزی»، «از راه دور»، «ماندگار»، «مدارس هوشمند» و «شبانه» تقسیم بندی می‌شوند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بیش از ۲۹۶ هزار دانش‌آموز در ۱۹ شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در ۲ هزار و ۵۹۴ مدرسه تحصیل می کنند که از این تعداد ۳۱ درصد از دانش آموزان در مناطق روستایی و ۶۹ درصد در مناطق شهری تعلیم و تربیت را فرا می گیرند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رشته هنرستانی نرم افزار رایانه آموزش و پرورش مدارس استعدادهای درخشان دانش آموزان دوره متوسطه سال تحصیلی راه اندازی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ با اعلام رسمی اسامی بازیکنان دعوت شده به نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان(دختران) اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ از سوی فدراسیون کبدی، مهشاد خضری از استان همدان انتخاب شده اند.

نخستین اردوی تیم ملی جوانان به مدت یک هفته در مجموعه ورزشی مادران و کودکان بعثت واقع در استان تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد