Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@20:49:32 GMT

ثبت رکورد جدید بستری‌های کرونایی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۳۲۵۱

ثبت رکورد جدید بستری‌های کرونایی در تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی روز گذشته درباره وضعیت کرونای استان تهران اظهار کرد: در هفته دوم فروردین‌ماه به طور چشمگیری آمار ما در همه شاخص‌ها افزایش یافته و بیشترین میزان مرگ و میر در دوهفته اول فروردین ماه مربوط به روز‌های هشتم، نهم و دوازدهم است.

وی ادامه داد: بالاترین میزان بستری نیز مربوط به روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین است و متاسفانه بالاترین میزان مراجعین سرپایی، در سه روز اخیر رخ داده است که برای اولین بار در سه ماه گذشته یک رکورد شکنی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: البته بازتوزیع جغرافیایی این افزایش بستری و مراجعان سرپایی در استان تهران تاحدی ناهمگن است؛ به طور مثال در حوزه افزایش مرگ و میر در اسلامشهر، بهارستان، شرق و مرکز تهران بالاترین میزان فوت را در هفته دوم فروردین ماه داشته‌ایم.

زالی یادآور شد: همچنین مراجعان سرپایی در پاکدشت، مرکز و بخش‌هایی از شمال تهران نسبت به سایر مناطق افزایش بیشتری داشته است.

وی با بیان این‌که در روز‌های آینده ممکن است وضعیت بازتوزیع شاخص‌ها در تهران همگن‌تر شود، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها در استان تهران از عدد ۳۷۱۲ نفر گذشته که در طول پنج ماه اخیر یک رکورد عجیب است.

زالی ادامه داد: در مورد مراجعان سرپایی نیز این میزان بین ۵ تا ۷ هزار نفر در روز‌های گذشته در نوسان بوده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: به نظر می‌رسد با فعال شدن مطب‌ها و درمانگاه‌های عمومی در طول روز‌های آینده ممکن است بازتوزیع مراجعان بخش سرپایی تغییر یابد که به معنای کاهش مراجعان سرپایی نخواهد بود بلکه الگوی مراجعه تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کماکان گروه‌های مسن، پرخطر محسوب می‌شوند، در طول دو هفته اخیر ۴۳ درصد مراجعان بستری بیمارستانی ما و حدود ۷۰ درصد مرگ و میر‌ها در افراد بالای ۶۰ سال اتفاق افتاده است و در طول دو هفته آینده نیز این افراد، گروه پرخطر در حوزه مرگ و میر محسوب می‌شوند.

زالی با اشاره به ازدحام‌های پایان اسفند یادآور شد: ازدحام‌های مربوط به چهارشنبه آخر سال، خرید‌های هفته آخر اسفند و همچنین مسافرت‌ها یک فرصت سوزی برای کنترل بیماری محسوب می‌شود در حالی که می‌وانستیم برعکس عمل کرده و در دو هفته اول فروردین ماه به افول این بیماری در کشور کمک کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه دو هفته آتی یعنی هفته سوم و چهارم فروردین ماه نیز فرصتی حساس برای کنترل بیماری است، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خودداری از سفر‌های غیر ضروری درون شهری و جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی را راهی موثر برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر جواب‌های مثبت در تست‌های پی سی آر و تست‌های سریع استان تهران، گفت: این بدان معناست که ویروس به شدت در شهر فعال شده و هرگونه تردد غیرضروری در شهر به معنای به استقبال مرگ رفتن تلقی می‌شود.

زالی در پایان گفت: اگر در دو هفته آتی بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم ممکن است بتوانیم از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنیم، اما در غیر این صورت با یک فاجعه در سطح استان تهران رو به رو خواهیم شد.

پربیننده ترین آغاز فعالیت‌های آموزشی مدارس از فردا هجوم مردم به یک مرغداری در نیکشهر! +فیلم ۷کلانشهر نارنجی شد انتقاد تند روزنامه جوان از مهران مدیری و رامبد جوان ضرورت افزایش «صلاحیت حرفه‌ای تدریس» در معلمان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا برجام مراجعان سرپایی استان تهران فروردین ماه مرگ و میر دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران

محمد غلام نژاد، مدیر کل بیمه سلامت استان تهران به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق بوده و لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل: تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری دیالیزی (دیالیز خون و صفاقی)، موکوپولی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های ام اس‌ای، سپتیک، فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضاء (شامل: سلول‌های بنیادی خون ساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.

وی افزود: به منظور بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، برخورداری ایشان از پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه گر پایه الزامی است (به عنوان مثال: سازمان بیمه سلامت ایران / سازمان تامین اجتماعی) بیماران مشمول می‌بایست نسبت به ثبت درخواست حمایت و ثبت درخواست بیماران خاص و صعب العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس‌های ذیل اقدام نمایند.

غلام نژاد اظهار کرد: بیماران جهت بهره مندی از سهم صندوق بیماران و صعب العلاج می‌بایست در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نشان دار شوند. در صورتیکه بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه وزارت بهداشت (RDA) ثبت می‌شوند و بیمار درآن سامانه‌ها دارای پرونده باشد نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود. بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی شوند. لیست بیماری‌های که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارد و از طریق سامانه شهروندی به بیماران منتسب می‌شود شامل: بیماران هموفیلی – تالاسمی – ام اس – سیستیک فیبروزیس- بال پروانه‌ای – اس ام‌ای (SMA) و اوتیسم است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: در خصوص بیماری‌های که در حال حاضر امکان ثبت و نشان دار شدن در سامانه‌های وزارت بهداشت ندارد در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت می‌گیرد. در این خصوص بیماران پس از مراجعه به شعب اداره کل بیمه سلامت استان یا ناظر مستقر در بیمارستان یا توسط نمایندگان بیمه مستقر در داروخانه‌های سطح شهر مانند: ۱۳ آبان، هلال احمر مرکزی و ۲۹ فروردین و همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان بیماری را منتسب می‌کنند.

همچنین به صورت غیر حضوری در هنگام تشکیل پرونده دارویی از طریق سامانه تایید برخط دارویی استان تهران نشان بیماری قابل انتساب می‌باشد.

پس از انتساب نشان بیمار از سهم صندوق با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بهره مند می‌شوند. تاکنون در استان تهران ۱۸۳.۷۴۶ بیمه شده نشان دار شده اند که بیشترین آن مربوط به بیماری‌های دیابت نوع ۲، سرطان و پرفشاری خون می‌باشد.

از این تعداد ۱۰۷ بیماری ۵۳ بیماری دارای بسته خدمات تعریف شده از سوی وزارت بهداشت می‌باشند که در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت قرار گرفته و سهم آن خدمت توسط بیمه شده قابل بهره برداری می‌باشد.

در صورتیکه بسته خدمتی بیماری صعب العلاج از سوی وزارت بهداشت تعریف نشده باشد بیماران می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات به دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب اداره کل در شهر تهران و ادارات شهرستانی تابعه با رعایت ضوابط از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است در استان تهران تا کنون ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج کمک شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • جشن گل لورکوزن برای جاودانگی؛ عبور از رکورد ۵۹ساله
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • آنچلوتی به رکورد تاریخی مربی سابق تراکتور رسید
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند