Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:27:41 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۳۴۵۷

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی مهاباد روز یکشنبه در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال یک محموله‌ مواد مخدر در این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

سرهنگ محمد توحیدی اضافه کرد: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه مینی‌بوس مشکوک شده و با رعایت تمامی جوانب احتیاطی دستور ایست صادر می‌کنند که راننده بدون توجه به دستور پلیس به مسیر خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در نهایت با استفاده از موانع مصنوعی خودرو متوقف و در بررسی از آن، ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

وی اظهار داشت: خودرو توقیف شده به پارکینگ منتقل و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شد.

سرهنگ توحیدی از همکاری و تعامل مردم با عوامل انتظامی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک و توزیع‌کنندگان مواد مخدر با شماره تلفن ۱۱۰ تماس و عوامل انتظامی را مطلع سازند تا نیروهای انتظامی بتوانند با ورود به موقع خود با سوداگران مرگ مقابله کنند.

پارسال بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مهاباد کشف شد؛ همچنین در طول سال گذشته بیش از ۳۰۰ معتاد متجاهر در قالب طرح مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند.

۳۰۰ متر تور ماهیگیری غیرمجاز در تالاب کانی‌برازان مهاباد کشف شد

رییس اداره حفاظت محیط ‌زیست مهاباد گفت: این میزان تور ماهیگیری در راستای اجرای طرح گشت و کنترل مستمر و شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت این اداره در مناطق تحت مدیریت تالاب‌های این شهرستان کشف و ضبط شد.

فاروق سخنور با بیان اینکه صیادان به منظور صید ماهی اقدام به پهن کردن تور ماهیگیری در این تالاب کرده بودند، ادامه داد: هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در تالاب "کانی‌برازان" ممنوع است. 

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد با اشاره به اینکه شکارچیان به دلیل وضعیت خوب تالاب درصدد هستند تا به‌صورت شبانه به صید ماهی و شکار پرندگان و گونه‌های با ارزش این تالاب بین‌المللی اقدام کنند، اضافه کرد: با هرگونه دستکاری در محیط طبیعی و صید و شکار در این منطقه به صورت جدی برخورد می‌شود.

تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر بفرد خود در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد، به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان‌غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

براساس آخرین بررسی‌ها تعداد ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی متعلق به ۱۱ خانواده در این تالاب شناسایی شده‌اند که در صورت اضافه کردن گونه‌های خشک‌زی، این تعداد به بیش از ۱۸۰ گونه خواهد رسید و همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

حریق ۲ هکتار از مراتع تکاب مهار شد

رییس آتش نشانی تکاب گفت: حریق ۲ هکتار از مراتع این شهرستان که بر اثر سهل انگاری برخی شهروندان اتفاق افتاده بود با اقدام سریع ماموران آتش نشانی مهار و از سرایت آن به مراتع اطراف جلوگیری شد.

رسول شاداب افزود: این مراتع در حدفاصل جاده تکاب_بیجار بالاتر از ماسه شویی روی داده بود.

وی گفت: سهل انگاری مردم در روشن کردن آتش و وزش باد موجب سرایت شعله های آن به مراتع و بروز آتش سوزی شده بود که با اعلام به این مرکز و حضور اتش نشانان در محل آتش خاموش شد.

برچسب‌ها آتش نشانی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد مراتع شکارچیان غیرمجاز آذربایجان غربی مواد مخدر انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آتش نشانی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد مراتع شکارچیان غیرمجاز آذربایجان غربی مواد مخدر انتظامی اخبار کنکور مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، سرهنگ "سید رضا صادقیان" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.


 صادقیان گفت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستاي اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.


 فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح،  مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت