Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۴ آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر در توضیح این طرح گفت: ما در آیین نامه ملاک عمل شورای شهر بندی داریم که می گوید جلسات شورا باید در محل شورا تشکیل شود. برداشت از این بند این است که جلسات غیر حضوری و مجازی را نمی توان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تبصره می خواهد این موضوع را میسر کند و اعلام کند که در شرایط بحران و غیره اگر هیت رئیسه تشخیص داد، جلسات رسمی و فوق العاده به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: مجموع روابط حاکم بر جلسه از جمله تعداد حد نصاب برای رای گیری و غیره، در جلسات مجازی نیز برگزار خواهد شد. کمیسیون حقوقی این لایحه را به دلیل حدود صلاحیت شورا رد کرده است. به نظر می رسد با توجه به دستور العمل سال گذشته، هیت تطبیق ممکن است مخالفت نکند. لذا از همکاران می خواهم که به این لایحه رای مثبت دهند.

اعطا توضیح داد: کمیسیون حقوقی اعلام کرده برگزاری جلسه مجازی در بحران ها و شرایط خاص در قوانین بالا دستی در نظر گرفته می شود و نیازی به تغییر در آیین نامه داخلی شورا نیست.

سپس حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: در کمیسیون حقوقی جلسه‌ای برای این موضوع برگزار نشده است. بنده عضو این کمیسیون هستم و هیچ جلسه‌ای برای این منظور برگزار نشده است. البته بنده با نظر آقای اعطا موافق هستم. اما به طور کلی طبق قانون جلسات مجازی شورا هم در محل شورا برگزار می شود و ما خلاف قانون عمل نکرده ایم.

نظری تصریح کرد: به علاوه با توجه به اینکه حکم ستاد ملی کرونا در قالب قانون است، ما طبق حکم این ستاد عمل کرده ایم. لذا دلیلی بر تصویب این مصوبه نیست.

اعطا نیز در پاسخ به نظری گفت: جلسه کمیسیون حقوقی سه بار تشکیل شد و از شما دعوت شد اما شما حضور پیدا نکردید و جلسه به حد نصاب نرسید.

در نهایت نظر کمیسیون حقوقی مبنی بر برگزاری جلسات مجازی در شرایط خاص و لایحه مذکور نیز با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 5180931

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت نظری ستاد ملی مقابله با کرونا علی اعطا شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا سیزده به در ویروس کرونا شهرداری تهران ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی گردشگری وضعیت معابر شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور روز طبیعت آب و هوا هوای سالم محدودیت های کرونایی کمیسیون حقوقی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، اولین جلسۀ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان در بیمه سرمد شعبۀ این استان برگزار شد.

در این جلسه، که 29 فروردین‌ماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برنامۀ عملیاتی شورا در سال جدید تبیین و راهکارهای تحقق برنامه توسط اعضا بررسی شد. همچنین بر مشارکت، همدلی و همسویی شرکت‌های بیمه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تأکید شد.

به‌جهت ضرورت تسریع در ارائۀ پاسخ به گزارشات مورد درخواست نهادهای ناظر همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی و استانداری، در مورد همکاری شرکت‌های بیمه در ارائۀ آمار و اطلاعات موردنظر بحث و تبادل نظر شد تا پاسخ مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال گردد.

لزوم اتخاذ رویه‌های یکسان در مناقصات بیمه‌ای استان از دیگر موارد موردبحث شورا بود، همچنین در این جلسه بررسی ساختارهای تشکیل کمیتۀ فنی و مناقصات در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر موارد موردبحث در این جلسه، برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی برای خانوادۀ همکاران صنعت بیمه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان شعب استان اصفهان بود.

در پایان جلسه، به‌جهت استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های شبکۀ فروش استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌های صنفی و مشکلات ایشان، بر تشکیل جلسات هیئت‌رئیسۀ شورا به‌صورت فصلی با مسئولین انجمن صنفی نمایندگان تأکید شد.

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است