Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم دستاورد ۱۴ روز پیش است که باز می‌گردد به خریدهای شب عید، رفت و آمدها، تجمع‌ها و دید و بازدیدها، متاسفانه افزایش آمار مراجعات سرپایی در این چند روز بی‌سابقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ستاد ملی کرونا هر دو روز یک بار وضعیت شهرستان‌ها و استان‌ها را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه باتوجه به وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم برخی از استان‌ها در پیک چهارم و برخی در آستانه ورود به آن قرار دارند ادامه داد: از همین رو در رنگ شهرستان‌های این استان نیز تغییراتی حاصل شده است و شهرستان بروجن قرمز، چند شهرستان از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داده و فقط شهرستان‌های اردل، کوهرنگ و خانمیرزا همچنان وضعیت زرد دارند.

جزایری با اشاره به طرح مدیریت جامع هوشمند تصریح کرد: در این طرح مشخص شده است که اگر سطح رنگ و هشدار شهرستان تغییر کند ستاد کرونای آن شهرستان که به ریاست فرماندار و دبیری شبکه بهداشت و درمان است، براساس تغییر رنگ و طرح مدیریت جامع هوشمند باید اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: بنابر طرح مدیریت جامع هوشمند در صورت قرمز یا نارنجی شدن شهرستانی یک سری اقدامات در چند حیطه باید اجرا شود که عبارتند از حیطه اداری و کارمندان براساس آن باید در محل کار حضور یابند، حیطه آموزش تعیین‌کننده اقداماتی است که مدارس و دانشگاه‌ها باید انجام دهند، حیطه سوم، فرهنگی است و براساس آن مراسمات که باید برگزار شود مشخص می‌گردد.

وی ترددها و تجمع‌ها را حیطه دیگر در این زمینه عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم دستاورد ۱۴ روز پیش است که باز می‌گردد به خریدهای شب عید، رفت و آمدها، تجمع‌ها و دید و بازدیدها، متاسفانه افزایش آمار مراجعات سرپایی در این چند روز بی‌سابقه است.

جزایری با بیان اینکه روز گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی داشتیم و چیزی در حدود ۴۰۰ مبتلای سرپایی به ثبت رسید که بی‌سابقه است، ادامه داد: ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان سرپایی نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند و باید اعلام کنیم کلیه بخش‌های بیمارستان مرکزی در استان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: اگر کسانی در جامعه هستند که هنوز باور ندارند که کرونا چه جولانی می‌دهد و چه عزیزانی را تا بحال از ما گرفته یک ساعت در بیمارستان همراهی یک بیمار را عهده‌دار شوند تا از نزدیک وضعیت بیماران و مشقاتی که کادر درمان متحمل می‌شوند را ببینند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تردد و ورود و خروج در شهرهای قرمز کنترل و ممنوع است گفت:
در وضعیت قرمز بجز مشاغل گروه یک سایر مشاغل تعطیل خواهند بود، امیدواریم با رعایت مسئولانه مردم مدت خیز چهارم کوتاه‌تر شود اما حداقل تا دو هفته آینده آمار صعودی خواهد بود.

جزایری گفت: نیروی کافی در اختیار داریم و مجوز به کارگیری نیروی ۸۹ روزه را از وزیر بهداشت دریافت کرده‌ایم همچنین استقرار نیروها در مراکز منتخب از امروز درحال ساماندهی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه کلیه بیمه‌ها برای بیماران کرونایی قابل قبول است ادامه داد: بنابر دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های استان آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را دارند و درحال حاضر اولویت ما پوشش بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان یکی از بیمارستان‌های فعال خارج از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است.

جزایری در انتها خاطرنشان کرد: افرادی که توصیه‌ها را جدی نگرفته و اقدام به مسافرت کردند هفت الی ۱۴ روز در خانه بمانند، این افراد ممکن است ناقل کرونا باشند و بقیه مردم هم با این افراد دیدار نداشته باشند، همچنین افرادی که در خارج از استان شاغل هستند یا سکونت دارند قبل از خروج از استان تست بدهند و درصورت منفی شدن آن از استان خارج شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیماران کرونایی بی سابقه ۱۴ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری