Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع رسمی ولیعهد سعودی و امارات طراحان کودتای نافرجام اردن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رسانه های اردنی به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت اعلام کردند «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و مقامات ابوظبی، حامیان و از طراحان کودتای نافرجام شنبه شب اردن بودند.

منابع اردنی با انتشار این خبر دلیل تایید آن را سفر ماه گذشته محمد بن سلمان به اردن و ملاقاتش با «ملک عبدالله» بیان کردند چرا که بعد از این ملاقات هر دو طرف از بیان جزئیات امتناع نمودند و اختلاف میان آنها کاملا مشهود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشات منابع اردنی «باسم عوض‌الله» وزیر اقتصاد اردن حلقه اتصال میان عربستان و کودتاچیان بوده است.

به گفته یدیعوت احارونوت مقامات عالی رتبه نظامی اردن دیروز از طریق کانال‌هایی پیامی را به همتایان اسرائیلی خود منتقل کردند که اوضاع تحت کنترل است و هیچ تهدیدی برای ثبات اردن وجود ندارد.

واشنگتن پست نیز طی گزارشی افشا کرد باسم عوض الله تابعیت عربستان را دارد.

در ادامه واکنش‌ها به این کودتا یک فعال سیاسی یمنی نیز اعلام کرد مقامات ابوظبی در این کودتا نقش دارند.

نیروهای امنیتی اردن شب گذشته اعلام کردند چند فرد نزدیک به ملک عبدالله دوم در تلاش برای کودتای نظامی بودند که با تلاش این نیروها پیش از وقوع حادثه‌ای عاملان آن دستگیر شدند.

لینک کوتاه: asriran.com/003GJ6

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اختلافات شدیدی میان سران سرویس‌های جاسوسی-امنیتی رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: سران نهادهای امنیتی می‌گویند نتانیاهو نمی‌خواهد مسائل مهم را نهایی کند.

روزنامه صهیونیستی مذکور اضافه کرد: این افراد از نتانیاهو می‌خواهند مساله عملیات در رفح، اسرای اسرائیلی و اوضاع بعد از جنگ در نوار غزه را یکسره و نهایی کند.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وجود اختلافات میان نتیانیاهو و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا است به طوری رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند جلسه میان نتانیاهو و بلینکن در اراضی اشغالی بیشتر از زمان مشخص شده طول کشیده است.

این رسانه‌ها طولانی شدن نشست میان دو طرف را به دلیل وجود اختلافات گسترده بین نتانیاهو و بلینکن دانستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به اراضی اشغالی تاکید کرده که واشنگتن نمی‌تواند از حمله رژیم صهیونیستی به رفح حمایت کند. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که بلینکن سخنان نتانیاهو را در خصوص حمله به رفح کوچک و بی اهمیت شمرده است.

کد خبر 6095315

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • ۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم