Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع رسمی ولیعهد سعودی و امارات طراحان کودتای نافرجام اردن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رسانه های اردنی به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت اعلام کردند «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و مقامات ابوظبی، حامیان و از طراحان کودتای نافرجام شنبه شب اردن بودند.

منابع اردنی با انتشار این خبر دلیل تایید آن را سفر ماه گذشته محمد بن سلمان به اردن و ملاقاتش با «ملک عبدالله» بیان کردند چرا که بعد از این ملاقات هر دو طرف از بیان جزئیات امتناع نمودند و اختلاف میان آنها کاملا مشهود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشات منابع اردنی «باسم عوض‌الله» وزیر اقتصاد اردن حلقه اتصال میان عربستان و کودتاچیان بوده است.

به گفته یدیعوت احارونوت مقامات عالی رتبه نظامی اردن دیروز از طریق کانال‌هایی پیامی را به همتایان اسرائیلی خود منتقل کردند که اوضاع تحت کنترل است و هیچ تهدیدی برای ثبات اردن وجود ندارد.

واشنگتن پست نیز طی گزارشی افشا کرد باسم عوض الله تابعیت عربستان را دارد.

در ادامه واکنش‌ها به این کودتا یک فعال سیاسی یمنی نیز اعلام کرد مقامات ابوظبی در این کودتا نقش دارند.

نیروهای امنیتی اردن شب گذشته اعلام کردند چند فرد نزدیک به ملک عبدالله دوم در تلاش برای کودتای نظامی بودند که با تلاش این نیروها پیش از وقوع حادثه‌ای عاملان آن دستگیر شدند.

لینک کوتاه: asriran.com/003GJ6

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا

رسانه‌های عبری در گزارش هایی از مانع تراشی و سنگ اندازی وزرای کابینه نتانیاهو در موضوع تبادل اسرا به شدت انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در یادداشتی تحت عنوان «توافق مبادله اسرا همین الان» بن گویر و اسموتریچ (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که این اوج ارزش‌های تحریف شده راست‌گرایان افراطی است که جنگ ابدی و شهرک‌سازی در غزه را بر جان اسرای اسرائیلی ترجیح می‌دهند.

هاآرتص از بنی گانتز و گادی آیزنکوت دو عضو کابینه جنگ که موافق مبادله اسرا هستند، خواسته نتانیاهو را برای پذیرش این توافق تحت فشار قرار دهند.

روزنامه هاآرتص بیان کرد که گانتز و آیزنکوت باید تهدید به خروج از کابینه جنگ کنند هرچند که این جنگ بدون آن‌ها هم ادامه خواهد داشت و این یعنی اینکه نتانیاهو و نزدیکانش اسرای اسرائیلی را به حال خود رها کردند.

بن کسبت نویسنده سیاسی سرشناس اسرائیلی هم در روزنامه معاریو نوشت که نتانیاهو با یک تراژدی دوگانه مواجه است، یکی توافق مبادله اسرا که پایه‌های دولت او را به لرزه درمی‌آورد و دیگری احتمال صدور حکم بازداشت او که کل اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد.

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص نیز به موضوع مبادله اسرا پرداخته و آن را مهم‌تر خوانده و گفته سخت است نتانیاهو به خاطر پایبندی به شرکای راست‌گرای خود بتواند در مسیر تحقق این توافق گام بردارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • دومینوی حادثه برای مقامات اسرائیلی؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • سومین حادثه برای مقامات اسرائیلی