Web Analytics Made Easy - Statcounter

سند راهبردی ایران و چین یک گام اساسی است، ثبت نام ۵۹۷ داوطلب در تهران قطعی شد، هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم، نشان فداکاری به شهید ایرج نصرت‌زاد تعلق گرفت، برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سند راهبردی ایران و چین یک گام اساسی است، ثبت نام ۵۹۷ داوطلب در تهران قطعی شد، هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم، نشان فداکاری به شهید ایرج نصرت‌زاد تعلق گرفت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۵ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین

احمد امیرآبادی فراهانی در ادامه جلسه علنی صبح امروز یکشنبه (۱۵فروردین) مجلس شورای اسلامی ، گفت: جمعی از نمایندگان درخواست اجرای ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس را ارائه کرده و با توجه به اهمیت سند جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و دولت خلق چین و ضرورت نظارت بر آن درخواست تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر این سند جامع را ارائه کرده اند. طبق ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس این درخواست به پیشنهاد ۱۵ نماینده به رأی مجلس گذاشته می شود و در صورت تصویب اعضای این کمیسیون در جلسه علنی انتخاب خواهند شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه معاونت قوانین نیز پیشنهاد تشکیل چنین کمیسیونی را داشته  است،اظهار داشت: اگر تشکیل این کمیسیون به تصویب مجلس برسد ۱۵ عضو آن در جلسات بعدی توسط صحن انتخاب خواهند شد.

همچنین محمدباقر قالیباف در ادامه جلسه امروز گفت:  ما از ساعت ۸:۱۵ صبح امروز جلسه ای در مجلس تشکیل دادیم که من در آن جلسه هم خدمت نمایندگان گفتم وظیفه ماست که کمیسیون یا گروه ویژه ای براساس آیین نامه این کار را انجام بدهند.می توانیم این درخواست را در دستور کار قرار دهیم یا فرصت بدهیم که دوستان آن را بررسی کنند. اینکه در دستور قرار گیرد خلاف آیین نامه نیست و موافق و مخالف هم ندارد اما این اختیار مجلس است. ما می توانیم اجازه دهیم که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و بعدا برای رأی گیری در دستور کار گذاشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  کمیسیون تخصصی هم بداند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مجلس باید به طور مرتب و منظم بتواند رصد و پیگیری لازم را در این باره انجام دهد.

 

ثبت نام ۵۹۷ داوطلب در تهران قطعی شد

شکرالله حسن بیگی در مورد آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبین میان دوره ای مجلس اظهار داشت: دیروز ثبت نام از داوطبین میان دوره ای مجلس تمام شد که در این دوره در مجموع ۹۷۴ نفر اقدام به ثبت نام کردند و در نهایت ۵۹۷ داوطلب ثبت نام قطعی شدند که از امروز استعلام آنها از مراکز ۴ گانه و رسیدگی به صلاحیت شان در هیات های اجرایی و سپس هیات نظارت آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹ درصد داوطبین یعنی ۵۶ نفر خانم و ۹۱ درصد یعنی ۵۴۱ داوطلب آقایان هستند افزود: به لحاظ تحصیلات ۲۸ داوطلب دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس ۴۱۴ داوطلب، دکتری ۱۱۵ داوطلب و ۴۰ داوطلب دارای تحصیلات حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد ترکیب سنی داوطلبان عنوان کرد: ۴۱ داوطلب در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال؛ در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۱۳ داوطلب؛ ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۰۳ داوطلب، ۴۶ تا ۵۰ سال ۹۲ داوطلب، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۰۴ داوطلب، ۵۶ تا ۶۰ سال ۸۵ داوطلب؛ ۶۱ تا ۶۵ سال ۴۳ داوطلب، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳ داوطلب، ۷۱ تا ۷۵ سال ۲ داوطلب و بالای ۷۵ سال یک داوطلب ثبت نام نهایی شدند.

حسن بیگی گفت: به لحاظ شغلی فرهنگی ۴۴ داوطلب، پزشک ۱۲ داوطلب، بازنشسته ۸۹ داوطلب، کارمند ۲۳۹ داوطلب، استاد دانشگاه ۶۰ داوطلب، بیکار ۴ داوطلب، نظامی ۲ داوطلب، سایر ۴۹ داوطلب، روحانی ۸ داوطلب، آزاده ۶۸ داوطلب، وکیل ۲۲ داوطلب و نماینده مجلس یک داوطلب را شامل می شود.

 

سند راهبردی ایران و چین یک گام اساسی است/از این سند استقبال می کنیم

محمدباقر قالیباف درابتدای جلسه  علنی امروز یکشنبه (15فروردین)مجلس شورای اسلامی ضمن  عرض تبریک به مناسبت سال نو ، گفت: امیدوارم سال پیش رو با نقش‌آفرینی عمومی مردم، سال پیشرفت اقتصادی ایران عزیز و سال عبور از چالش ها باشد.رهبر معظم انقلاب، امسال نیز محور نامگذاری سال را تقویت تولید قرار دادند. ما به مردم عزیز ایران تعهد می‌دهیم که در عمل به وظیفۀ تقویت تولید به جای شعار، گزارش عملکرد دهیم و به جای ادعا، عمل کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی، گامی عملیاتی برای برداشتن موانع تولید برداشت که بازتاب چندانی در رسانه‌ها نداشت. موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با موافقت نمایندگان در سال گذشته اصلاح شد تا زمینه‌های قانونی رفع مجوزهای دست و پاگیرِ راه اندازی کسب و کارها برداشته شود.

 

وی بیان کرد: در سال پیش رو نیز طرح تسهیل مجوزهای کسب‌و‌کار که در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت که می تواند تحولی در موضوع مجوزها ایجاد کند و در صورت تصویب نهایی این طرح، برای ایجاد یک کسب و کار جدید جز در موضوعات امنیتی و بهداشتی، نیازی به اخذ هیچ مجوزی نخواهد بود و مردم بدون پوشیدن کفش آهنی یا داشتن پارتی، می توانند کسب و کار خود را صرفا با اطلاع رسانی در سامانه مربوطه آغاز کنند.

 

قالیباف با بیان اینکه گامِ دیگر برای لبیک به امر تقویت تولید، آن است که مجلس در سال 1400 به سرعت طرح جهش تولید در تامین مسکن را تصویب خواهد کرد،گفت: انتظار می‌رود با این تصمیمِ تحول‌ساز و انقلابی، تولید مسکن در کشور جهش پیدا کند تا مردم در بازار آشفتۀ مسکن، بالاخره نفس راحتی بکشند. این قانون با حمایت ویژه از رونق تولید صنعت مسکن، که یکی از مهمترین پیشران های اقتصاد و کارآفرینی است، چند صد هزار شغل در کسب و کار های مختلف ایجاد می کند و در صورت همت دولت‌مردانِ محترم، ثمرۀ این قانون می تواند به‌سرعت کام مردم را در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید شیرین کند.

 

هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

سیدعباس عراقچی در گفت و گویی اظهار کرد: آنچه ما در وین در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام هست که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه مستقیم چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام به آنها اعلام خواهیم کرد. بازگشت و خواسته ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

عراقچی تصریح کرد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را از این جهت و به هر روشی که خودشان می‌دانند راضی کنند، طبیعی است که ما به آن عمل می‌کنیم. گفت وگوهای ما با ۱+۴ در وین گفت وگوهای کاملاً فنی در مورد تحریم هایی است که باید برداشته شود و اقداماتی که ایران انجام دهد و ترتیب اینکه آمریکایی‌ها باید ابتدا انجام بدهند و راستی‌آزمایی شود.

وی عنوان کرد: این را هم بگویم که ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گام ایران نداریم و قبول نمی‌کنیم یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمام تحریم‌هایی که بعد از خروج ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آن عوض شد اینها باید مشخص شود و آمریکا باید اینها را بردارد بعد ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به تعهداتمان برمی‌گردیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اینکه گام نهایی که آنها باید انجام دهند ما باید انجام دهیم دقیقاً باید تعریف شود این فقط در گفت وگوهای فنی ما با کشورهای ۱+۴ انجام می‌شود.

 

نشان فداکاری به شهید ایرج نصرت‌زاد تعلق گرفت

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس فرماندهی، رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «ایرج نصرت‌زاد» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید ایرج نصرت‌زاد در مردادماه سال ۱۳۱۲ در شهرستان رشت پا به عرصۀ وجود گذاشت.

وی پس از طی دوران تحصیل در زادگاهش، سال ۱۳۳۲ با ورود به دانشکده افسری ارتش مرحله دیگری از زندگی‌اش را آغاز کرد. او پس از گذراندن دوره مقدماتی دانشکده افسری، خدمت نظامی خود را در استان فارس و شهر کازرون شروع کرد. مدتی بعد به شیراز منتقل شد و در تیپ ۵۵ هوابرد خدمتش را ادامه داد.

در آن تیپ مسئولیت‌هایی نظیرفرماندهی گروهان تا فرماندهی گردان را بر عهده داشت و همانجا موفق به اخذ گواهی‌نامه استادی در رشته چتربازی و دوره رنجر شد. سپس به آلمان اعزام شد تا برخی فنون عالی نظامی را در آنجا آموزش ببیند.

وی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و چند ماه پس از آن در ستاد نیروی زمینی ارتش مشغول به‌کار شد. پس از آن که عوامل تجزیه‌طلب بیگانه، کردستان را آماج فعالیت‌ها و اهداف شوم خود قرار دادند، او از جمله نیروهای فداکار و شجاع نیروی زمینی بود که داوطلب مبارزه با ضدانقلاب شد.

شهید نصرت زاد در تاریخ ۸ دیماه سال ۱۳۵۸با انتصاب به فرماندهی تیپ یکم لشکر ۲۸ پیاده نیروی زمینی ارتش با درجه سرهنگی به منطقه کردستان اعزام شد و در پادگان سنندج، خدمت خود را شروع کرد. او در بدو ورود به لشکر، به سازماندهی دوباره تیپ یکم پرداخت و رعایت اصول نظامی، سلسله مراتب، حفظ انضباط و انسجام به واحدهای نظامی را در دستور کار خود قرار داد.

در فروردین ماه سال ۱۳۵۹ شهید نصرت زاد که برای نظارت بر اعزام ستون، به سوی سه راهی سنندج – سقز - سدقشلاق حرکت کرده بود، از کمین و درگیری ضدانقلاب با نیروهای خودی در یکی از روستاهای منطقه مطلع شد. او بلافاصله با نیروهایی از گردان ۱۱۶ برای تأمین ارتفاعات مشرف بر روستای مذکور حرکت کرد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم ثبت نام ۵۹۷ داوطلب در تهران قطعی شد نشان فداکاری به شهید شهید ایرج نصرت زاد مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی دستور کار ایران و چین تعلق گرفت آیین نامه کسب و کار ۴ داوطلب یک گام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد

علی جدی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس گفت: مشوق‌های مالیاتی همواره امری مطلوب است. اینکه ما مالیات کمتری از مردم در مناطق کمتر توسعه یافته دریافت کنیم بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه ما باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهیم اظهار کرد: تمرکز ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر کاهش مالیات بر عملکرد تولید از ۲۵ به ۱۵ درصد می تواند مشوق خوبی قلمداد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از صنایع با مشکلات سرمایه در گردش و نقدینگی مواجه هستند، گفت: به عنوان مثال فردی تمام سرمایه و زندگی خود را برای رونق صنعت به کار گرفته اما شرایط به نحوی پیش رفته که معطل ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش است. بنابراین ما باید این موارد را هم در راستای جهش تولید به درستی دیده و آنها را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه موارد مطرح شده در ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در راستای جهش تولید، موارد خوبیست بیان کرد: این امر می‌تواند موجب رونق سرمایه‌های خرد مردم شود. همچنین باید زمینه‌های ایجاد شود که مردم بتواند سرمایه‌های خرد خود را در موضوعات اقتصادی و تولیدی مشارکت داده و در قبال این مشارکت تضمین معافیت مالیاتی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید تضامین معافیت مالیاتی پس از انجام فعالیت، تغییر کند بیان کرد: این معافیت‌های مالیاتی نباید تغییر کند به مانند معافیت‌های مالیاتی که در مناطق محروم وجود دارد بنابراین این اقدامات، اقدامات خوبی است و دولت باید در این راستا کوشا باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های در نظر گرفته شده در ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند مشارکت مردم در اقتصاد را افزایش دهد بیان کرد: معافیت‌های جدید و مشوق‌های مالیاتی حمایت از سرمایه‌گذاری خرد باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار انگیزه و اقبال بیشتری برای مشارکت در سرمایه‌گذاری پیدا کند. کاهش مالیات تولید در کنار معافیت‌های موثر و هدفمند در ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بسترساز افزایش مشارکت مردم در اقتصاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی می‌تواند انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار محسوب شود ادامه داد: اینکه برخی جهت سرمایه‌گذاری به مناطق آزاد و کمتر توسعه یافته می‌روند از باب این است که معافیت‌های مالیاتی در این مناطق در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر مالیات‌ها به سرمایه‌گذاری در بخش مناطق محروم و همچنین سرمایه‌های خرد داده شود،قطعاً می‌تواند موثر و مفید باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد: به دلیل اینکه ما در کشور یک استراتژی مناسبی برای توسعه صنایع نداریم برخی اوقات در برخی از قسمت‌های زنجیره تولید، می‌بینیم گلوگاه است و در برخی جاها نیز مازاد داریم لذا اگر تکمیل زنجیره تولید به نیت اینکه ما صادرات محور شویم و محصول صادراتمان را افزایش دهیم مناسب است بنابراین اگر مشوق مالیاتی لازم در این بخش اعمال شود حتماً تاثیرات خوبی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حتماً اعطای مشوق مالیاتی می‌تواند حلقه‌های زنجیره ارزش تولید را تکمیل کرده تا در انتها با افزایش صادرات مواجه شویم. به عنوان مثال ما در بخش پتروشیمی ها و فولادی ها این مسائل را زیاد مشاهده می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اگر ما بتوانیم این بخش‌ها را با اعطای مشوق مالیاتی تقویت کنیم می‌توانند زنجیره ارزش تولید را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند به عدالت مالیاتی کمک کند تاکید کرد: حتماً اگر این لایحه در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد کمک می‌کنیم تا به سرعت و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی