Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میزان، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به امضای سند راهبردی همکاری میان ایران و چین اظهار کرد: مطلع شدم برخی سفرای اروپایی به وزارت خارجه مراجعه کردند و خواستار امضای توافق‌نامه همکاری نظیر سند ایران - چین شدند و به آن‌ها گفته شده است که اگر پیشنهاد و یا سندی دارید که منافع مشترک و ملی ما را تأمین کند، حاضریم با شما هم وارد توافق بشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: کسانی که با این مسئله مخالفت می‌کنند، امضای این سند را بخشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و می‌خواهند با این اقتدار برخورد کنند.

وی با بیان اینکه سوال من از مخالفین این سند و معاندین در خارج از کشور این است که وقتی آقای بایدن اشاره می‌کنند که من نگران هستم، اگر رابطه داشتن با چین، تأمین کننده منافع ملی ما نیست، آن هم چینی که ما در یک قاره مشترک هستیم و همچون ایران یک کشور تمدنی و تاریخی است و در حوزه اقتصاد، هوا و فضا و خیلی حوزه‌های دیگر، حرف مهمی برای زدن دارد، اضافه کرد: اگر ارتباط با این کشور و امضای یک سند چشم‌انداز ربع قرنی با این کشور ایراد دارد، چرا در همین شرایطی که آمریکا برای تضعیف چین تلاش می‌کند، حجم تبادل تجاری آمریکا و چین بیش از ۶۵۰ میلیارد دلار است؟

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ادامه داد: چطور آقای بایدنی که نگران توافق تهران - پکن است، نگران تبادل ۶۵۰ میلیارد دلاری آمریکا با چین نیست؟

امیرعبداللهیان گفت: اخیرا همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، سند جامعی را در حوزه سرمایه‌گذاری به طور یکجا با چین به امضا رساندند و بیش از یکصد کشور با چین، قرارداد‌های دراز مدت امضا کردند؛ چرا هیچ کدام از این‌ها مورد حجمه قرار نمی‌گیرد؟

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر حسن نجفی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها جلب مشارکت، همکاری و همراهی مردم در تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت می‌باشد. وی اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با حلقه میانی و گروه مردمی قرارگاه تحول اجتماعی، مدرسه تشکیلاتی اسلامی مضمار، انجمن حقوق شهروندی ندای رسای عدالت، شورای مردمی منطقه صفائیه، شرکت فناور آتی سلامت ایساتیس، شورای مردمی محله محمودآباد، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی، شورای مردمی محله صدرآباد و قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه الله (عج) به امضاء رسید. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور مردمی سازی سلامت، تا کنون با ۱۸ حلقه میانی و گروه‌های مردمی تفاهم نامه منعقد کرده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟