Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر کسب و کاری برای لذت بردن از سود احتمالی فروشگاه و کار خود، باید در امور مالی خود سازمان یافته عمل کند و به درستی امور مالی خود را مدیریت کند. همین جا است که نرم افزار های حسابداری فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کنند.

اما چگونه می‌توان تشخیص داد که کدام نرم افزار حسابداری برای کار شما مناسب‌تراست و تفاوت اینگونه نرم افزارها در چیست؟

در این راهنما، بهترین نرم افزار های حسابداری فروشگاهی از نگاه زینسی را عنوان خواهیم کرد - به علاوه، در مورد اینکه در هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید به دنبال چه ویژگی باشید، صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

یکی از اولین سؤالاتی که ممکن است بپرسید این است که چه فاکتورهایی نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی را از دیگر نرم افزارهای حسابداری متمایز می‌کند؟

در واقع نرم افزار حسابداری فروشگاهی به طور خاص برای فروشگاه‌ها و مراکزی که کار آنها فروش کالا است، کاربرد دارد و ویژگی‌هایی دارد که این نوع کسب و کارها به آن نیاز دارند.

علاوه بر تمام ویژگی‌های استاندارد در تمام نرم افزارهای حسابداری، این نوع نرم افزارهای ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مدیریت موجودی

موجودی حساب برای هر فروشگاهی به عنوان مایه حیات به شمار می‌آید و بنابراین، سازمان دهی کردن میزان موجودی شما در فروشگاه می‌تواند بسیار شما را در خرج و هزینه کمک کند.

با این وجود، مدیریت موجودی باید فراتر از نظارت بر کالاهایی که در انبار دارید، گسترش یابد. در این راستا، شما باید در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی به دنبال این ویژگی باشید که بتوانید میزان هر کالا در فروشگاه، سودآوری هر کالایی که می‌فروشید و مدت زمان موجودی کالا در قفسه‌ها یا انبار قبل از فروش را تعیین کنید و در نهایت به صورت سازمان یافته در مورد تمام این موارد تصمیم بگیرید.

اگر چه بسیاری از فروشگاه‌ها با این نوع حساب و کتاب هنوز هم کنار نیامده‌اند، اما این مدل از حسابداری بسیار منظم‌تر و حساب شده‌تر از حالت سنتی آن است.

قابلیت تنظیم حساب‌های مربوط به حقوق و دستمزد

اگر در فروشگاه خود کارمند دارید، مطمئنا باید برای پرداخت حقوق آنها باید حساب و کتاب داشته باشید. اگرچه لیست حقوق هر ماه کارمندان خیلی تغییر بسیاری ندارد، اما با این حال باید برای پرداخت حقوق کارمندان نیز ابزاری سازماندهی شده داشته باشید.

بنابراین، نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌تواند حقوق و دستمزد کارمندان شما را نیز به درستی و کارآمد اداره کند. به این ترتیب، شما به پلتفرمی دسترسی دارید که می‌توانید تمام کارها از پرداختی‌ها، درآمد، میزان فروش و موجودی کالا را در آن مدیریت کنید.

صدور پیش فاکتور و فاکتور

مطمئنا اولین کاری که شما از نرم افزار حسابداری فروشگاهی انتظار دارید، این است که برای خریدها فاکتور بدهد و با این کار خرید و فروش کالا در فروشگاه خود را با سند بایگانی کنید. به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که کار صدور فاکتور و پیش فاکتور را در اپلیکیشن‌های حسابداری فروشگاهی انجام دهید.

حال زمان آن رسیده که بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی از نظر زینسی بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

بهترین نرم افزار های حسابداری فروشگاهی از نگاه زینسی

از نظر زینسی و بسیاری از افراد دیگر که قصد دارند تا از این ابزارها استفاده کنند، رابط کاربری حرف اول را می‌زند و رابط کاربری در این نرم افزارها باید به گونه‌ای باشد که استفاده از آنها را بسیار راحت کند.

طبق گفته زینسی:

برخی از نرم افزارها وجود دارند که به ساعت‌ها و حتی ماه‌ها آموزش نیازمند هستند. اگر شما عجله دارید که نرم افزار حسابداری فروشگاهی خود را راه بیندازید و خودتان هم همین کار را انجام دهید بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که رابطه کاربری آسانی داشته باشد و شما بتوانید به آسانی کار با این نرم افزار را یاد بگیرید. قیمت یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی هم اهمیت دارد زیرا کسی که می‌خواهد نرم افزاری را انتخاب کند در ذهن خود بودجه‌ای را در نظر می‌گیرد و طبق آن پیش می‌رود و شما هم هنگام انتخاب این نرم‌افزار باید به بودجه از پیش تعریف شده خود دقت نمایید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که با بیشترین امکانات مناسب ترین قیمت را داشته باشد

حسابداری مکسوس

نرم افزار مکسوس برای استفاده در شرکت‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها کارایی دارد و مدیران کسب و کارهای فروشگاهی می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده و کمک گرفتن از این نرم افزار حسابداری می‌توانید مدیریت فروش، خرید و انبارداری را بدون نیاز به حسابدار انجام دهید.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری مکسوس: بروز رسانی خودکار شعب چند فروشگاهی و ارتباط با شعبه‌ها تعریف کالاها از اکسل قابلیت ارسال پیامک امکان اتصال به پوز بانکی پشتیبانی حسابداری فروشگاهی های سافت

های سافت یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی است که حساب و کتاب‌های مربوط به صندوق فروش، خرید، فروش، انبارداری، حسابداری و ارتباط با مشتری در میان امکانات این نرم افزار هستند. در های سافت، فروش حضوری و فروش آنلاین، به شکلی منسجم و یکپارچه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی های سافت: انواع روش‌های پرداخت اتصال به انواع کارتخوان نسخه اندروید و iOS محیط کاربری ساده و روان یکپارچگی با بخش انبارداری گروه بندی کالاها در صندوق گزارشات صندوق فروشگاهی گزارش خروجی اکسل موجودی کالا گزارش کمترین و بیشترین میزان فروش کالا بارگذاری و ثبت کالا با دوربین موبایل پیگیری مراحل انجام سفارشات اینترنتی حسابداری فروشگاهی هلو

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هلو نرم افزاری مناسب برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌باشد و با توجه به بزرگی و کوچکی فروشگاه می‌توان از نسخه‌های پایه و پیشرفته آن استفاده کرد. حسابداری فروشگاهی هلو در نسخه پایه خود در عین سادگی که دارد، امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و حتی نسخه پیشرفته آن با توجه به هزینه‌ی کمی که دارد، ویژگی‌های جالب توجهی برای کسب و کارها دارد.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی هلو تعریف اشخاص صدور فاکتور خرید و فروش و مرجوعی‌ها و ثبت اتوماتیک سند اتصال به بارکد خوان امکان تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت دریافت گزارشات متفاوت دسته‌بندی مشتری نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاکتوس

استفاده از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی تنها محدود به فروشگاه‌های بزرگ نمی‌شود و شما اگر دارای فروشگاه و کسب و کار کوچکی هستید نیز، می‌توانید از ویژگی‌ها و امکانات این ابزار استفاده کنید و امور حسابداری خود را به صورت منظم و سازمان دهی شده پیش ببرید.

برخی از ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کاکتوس: کاربری بسیار آسان، قیمت ارزان سازگاری با انواع بارکد خوان قابلیت اتصال به ترازو عدم امکان دسترسی یک صندوق دار به اطلاعات صندوق داران دیگر

استفاده از این ابزارها می‌تواند به شما کمک کند تا دستیاری در امور مالی کسب و کار و فروشگاه خود داشته باشید. از آنجایی که تمام کارهای ما به صورت آنلاین انجام می‌شود و همچنین تکنولوژی نیز به موارد جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده است، می‌توانیم شاهد باشیم که استفاده از این ابزارهای کاربردی بیشتر و بیشتر در میان فروشگاه‌ها و کسب و کارها جای خود را پیدا کنند.

پربیننده ترین آغاز فعالیت‌های آموزشی مدارس از فردا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد هجوم مردم به یک مرغداری در نیکشهر! +فیلم متقاضیان ثبت نام ایران خودرو 1400 بخوانند سود سپرده ۲۳ درصدی در برخی بانک ها!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسابداری نرم افزار حسابداری حسابدار خرید اینترنتی فروشگاه آنلاین نرم افراز امور مالی برجام نرم افزار حسابداری فروشگاهی حسابداری فروشگاهی بهترین نرم افزار نرم افزار داشته باشید کسب و کارها نرم افزاری فروشگاه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟

پژوهشگران حوزه امنیت سایبری نسبت به روش جدید باج‌افزار‌ها برای ورود به سیستم‌های رایانه‌ای و قفل کردن فایل‌ها هشدار دادند.

به گزارش آنا؛ همه ما کم‌وبیش از خطرات بارگیری (دانلود) فایل‌های ناشناخته در اینترنت آگاه هستیم؛ اما خوب است بدانیم که بارگذاری (آپلود) فایل‌ها نیز می‌تواند منجر به مشکل شود. هنگام به اشتراک‌گذاری فایل‌ها به صورت آنلاین مراقب باشید، زیرا ممکن است به رایانه شما آسیب برساند یا اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد.

مرورگر‌های وب امروزی بسیار قدرتمندتر از نسل‌های قبلی مرورگر‌ها هستند. آن‌ها می‌توانند داده‌ها را هم در مرورگر و هم در محل ذخیره فایل در رایانه دستکاری کنند. قابلیت‌های مختلف در اینترنت و رایانه مانند ارسال و دریافت ایمیل، گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم در عین آسان کردن کار‌ها برای کاربران، متأسفانه راه سوءاستفاده هکر‌ها از مرورگر‌ها را نیز هموار کرده است تا با فریب کاربران از طریق باج‌افزار‌ها وارد فایل‌های شما شوند و آن‌ها را قفل کنند. چنین اتفاقی به سادگی و در زمانی که سرگرم کار‌های معمول و آنلاین هستید می‌افتد.

نویسنده مقاله حاضر می‌گوید: «من یک دانشمند کامپیوتر هستم که در مورد امنیت سایبری مطالعه می‌کنم. من و همکارانم نشان داده‌ایم که چگونه هکر‌ها می‌توانند از طریق رابط برنامه‌نویسی به فایل‌های رایانه شما دسترسی پیدا کنند و به کمک برنامه‌های کاربردی وب در مرورگر‌های مدرن به فایل‌های سیستم شما برسند. این تهدید بیشتر متوجه مرورگر‌های گوگل کروم و مایکروسافت ِاج (Microsoft Edge) است و در مورد مرورگر‌های سافاری (برای اپل) یا موزیلا فایرفاکس صدق نمی‌کند. ۶۵ درصد از استفادۀ مرورگر‌ها به کروم اختصاص دارد و اِج نیز سهم ۵ درصدی دارد. تا آنجا که من می‌دانم، تاکنون گزارشی مبنی بر استفاده هکر‌ها از این دو مرورگر ثبت نشده است.»

باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟

مرورگر‌های امروزی هر کدام تقریباً یک سیستم عامل هستند. آن‌ها می‌توانند برنامه‌های نرم افزاری را اجرا کنند و فایل‌ها را رمزگذاری کنند. این قابلیت‌ها، همراه با دسترسی مرورگر به فایل‌های رایانه میزبان (از جمله فایل‌های موجود در فضای ابری، پوشه‌های مشترک و درایو‌های خارجی) از طریق دسترسی به فایل سیستم (File System Access API) فرصت جدیدی را برای باج‌افزار ایجاد می‌کند.

تصور کنید می‌خواهید عکس‌ها را روی یک ابزار آنلاین به صورت رایگان ویرایش کنید. هنگامی که عکس‌ها را برای ویرایش آپلود می‌کنید، هر هکری که ابزار ویرایش را کنترل می‌کند می‌تواند از طریق مرورگر به فایل‌های موجود در رایانه شما دسترسی داشته باشد. هکر‌ها به پوشه‌ای که از آن آپلود می‌کنید و همه زیرپوشه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. سپس هکر‌ها می‌توانند فایل‌های موجود در سیستم فایل شما را رمزگذاری و قفل کنند و برای رمزگشایی و باز کردن آن‌ها باج بگیرند.

باج افزار یک مشکل رو به رشد است. در سال ۲۰۲۳، سازمان‌ها بیش از ۱.۱ میلیارد دلار باج به نرم‌افزار‌های مهاجمان پرداخت کردند و در هر ثانیه ۱۹ حمله باج افزاری سازمان‌ها را هدف قرار دادند. افراد و سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ و جهانی، بانک‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات ابری، اپراتورها، سرویس‌های نظارت بر تهدید، تولیدکنندگان تراشه، دولت‌ها، مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها، شرکت‌های بیمه، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی ادارات پلیس در رده قربانیان حملات باج‌افزاری هستند. امروزه باج‌افزار، رقابت تسلیحاتی شماره یک بین هکر‌ها و متخصصان امنیتی است. باج‌افزار‌های سنتی پس از اینکه هکر‌ها شما را فریب دادند تا آن را دانلود کنید، روی رایانه شما اجرا می‌شود.

دفاع جدید برای تهدید جدید

محققان دانشگاه بین‌المللی فلوریدا با همکاری گوگل نوع جدیدی از باج افزار را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند رایانه شما را از طریق مرورگر‌های وب آلوده کند. شناسایی این نوع باج‌افزار بسیار دشوار است و می‌تواند فایل‌های شما را رمزگذاری کند و تا زمانی که باج را پرداخت نکنید، آن‌ها را غیرقابل دسترس می‌کند. این باج‌افزار RøB نامیده دارد و در مرورگر اجرا می‌شود و معمولاً آنتی‌ویروس‌های سنتی نمی‌توانند آن را شناسایی کنند.

برای مقابله با این تهدید جدید، محققان سه رویکرد دفاعی را برای محافظت از رایانه پیشنهاد کرده‌اند روش اول برنامه وب را به‌طور موقت متوقف می‌کند تا فایل‌های رمزگذاری شده را شناسایی کند. رویکرد دوم، فعالیت برنامه‌های وب در رایانه را برای شناسایی الگو‌های باج افزارمانند رصد می‌کند. رویکرد سوم به کاربران در مورد خطرات اجازه دسترسی و ورود برنامه‌های کاربردی وب به فایل سیستم هشدار می‌دهد.

اگر می‌خواهید از رایانه خود محافظت کنید در مورد محل آپلود یا ذخیره فایل‌ها بیشتر احتیاط کنید. هکر‌ها می‌توانند از آپلود‌های شما برای دسترسی به رایانه شما استفاده کنند، بنابراین مراقب باشید که چه چیزی را به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید.

این گزارش از پایگاه اینترنتی دِ کانورسیشن به فارسی برگردان شده است.

دیگر خبرها

  • بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • عجیب اما واقعی؛ الهلال قصد فروش میتروویچ را دارد!
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟