Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن اسحاقی با بیان اینکه تمدید زمان فصل صید منوط به تصمیم جلسه‌ امروز کمیته صید کشور دارد که به احتمال فراوان تا پایان امروز مشخص می‌شود؛ گفت: صید ماهیان استخوانی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد در مازندران کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت صید در مازندران اظهار کرد: طبق روال هر ساله، فصل صید که از نیمه مهرماه آغاز می‌شود، امروز ۱۵ فروردین به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در خصوص تمدید زمان فصل صید منوط به تصمیم جلسه‌ کمیته صید کشور دارد که هم اکنون در حال برگزاری است؛ به احتمال فراوان تا پایان وقت اداری امروز نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران، خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد احتمال تمدید فصل صید دور از انتظار نیست.

اسحاقی بیان کرد: از ابتدای فصل صید تا ۱۰ فروردین‌ماه امسال میزان دو هزار و ۴۵۶ تن ماهی استخوانی از دریای خزر توسط صیادان استان صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ارزش اقتصادی ریالی صید تا این لحظه بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران، اعلام کرد: از مجموع ماهیان استخوانی صید شده، ۶۹ درصد ماهی سفید، ۱۶ درصد کفال و ۱۵ درصد هم کپور بوده ایت.

اسحاقی متذکر شد: از ۲۰ اسفندماه کار رهاسازی بچه ماهی در رودخانه‌های منتخب استان توسط همکاران و شرکت‌های بازسازی و پیمانکاری منتخب آغاز شده است.

وی با اعلام هشدار نسبت به وضعیت نامساعد رودخانه‌های استان برای تکثیر و تخم ریزی ماهیان، یادآور شد: همچنان رودخانه‌ها آلوده است، کماکان رسوبات از بالادست به رودخانه‌ها سرریز می‌شود، رودخانه‌ها بکر و آماده تکثیر ماهیان استخوانی نیست.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماهیان استخوانی فصل صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب یزد

پس از انتقاد محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ از وضعیت رها شده پساب یزد و احتمال بروز مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر، نشست تعیین تکلیف این منطقه برای رفع مشکل موجود، با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان در دفتر این نماینده برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان هر یک به بیان گزارشی از وضعیت پساب و میزان اختصاص یافته به مجموعه‌های مختلف ارائه کردند.

جوکار در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و بخشی هم در منطقه رسوب می‌کند.

وی افزود: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب به شرکتی تعلق دارد که فاضلاب شهر یزد را تکمیل خواهد کرد.

این نماینده ادامه داد: شرکت‌هایی که پساب به آن تخصیص یافته، اگر میزان مشخص شده را انتقال ندهند، علاوه بر جریمه، تخصیصی آنها به صورت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به صورت مصنوعی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و موسسه کوثر انجام پذیرد.

جوکار اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف بخش باقی مانده دیگر از این پساب نیز مقرر شد به صاحبان تخصیص اخطار داده شود تا نسبت به انتقال آن در اسرع وقت اقدامات لازم را دنبال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران