Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@00:22:09 GMT

با وام خرید کالا، لوازم خانگی بخرید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۷۰۰۱

با وام خرید کالا، لوازم خانگی بخرید

 ملزومات زندگی عموماً در دو دسته کالاهای بادوام و کم‌دوام تقسیم بندی می‌شوند. گروه کالاهای کم‌دوام مانند پوشاک و خوراک را که به آن‌ها کالاهای مصرفی نیز می‌گویند معمولاً به صورت روزمره، ماهیانه یا سالیانه تهیه می‌کنیم. این کالاها البته عموماً مبالغ و مخارج کمتر اما مستمر را به خود اختصاص می‌دهند.

کالای با دوام چیست؟

کالاهای بادوام بخشی از ملزومات زندگی هستند که زندگی امروزی بدون آن‌ها تقریباً غیرممکن است، اما با وجود نقش حیاتی‌شان در زندگی، معمولاً بیش از چند سال عمر داشته و خرید آن‌ها در حیطه مخارج هر روز و هر سال زندگی قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کالاهای بادوام تا کمتر از یک قرن پیش از ملزومات زندگی شهری و اجتماعی محسوب نمی‌شدند. مواردی مانند یخچال، جاروبرقی، ماشین لباس‌شویی، تلویزیون یا حتی سرویس مبل. اما امروزه حضور بسیاری از این کالاها چنان در زندگی بشری رسوخ کرده‌ که به واجب‌ترین‌ها تبدیل شده‌اند. حتی نمی‌توان به یک‌ ساعت زندگی بدون یخچال یا یک هفته بدون جاروبرقی فکر کرد. بنابراین شاید باید نام دیگر این کالاهای بادوام را کالاهای اساسی زندگی گذاشت.

معضلات خرید یا تعویض کالای با دوام

اما این کالاهای بادوام، با وجود استهلاک پایین و عمدتاً عمر بالا، در نهایت عمری مفید دارند و پس از گذشت این زمان، نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. البته گاهی گران بودن آن‌ها باعث می‌شود تا صاحب‌شان بارها و بارها قدام به تعمیر این وسایل کند. هرچند در نهایت زمانی می‌رسد که تعمیرکار جواز دفن آن وسیله را اعلام می‌کند. گاهی نیز برخی کالاهای بادوام مانند فرش، بدون اعلام تعمیرکار، کهنه شدن را خود فریاد می‌زنند. اما این روزها، تورم افسارگسیخته و سرسام‌آور، تعویض وسایل خانه را به کاری بعضاً غیرممکن تبدیل کرده است. در گوشه و کنار می‌شنویم که دوست و آشنا توصیه به مراقبت از وسایل خانه می‌کنند تا نکند خدای ناکرده نیاز به تعویض‌شان پیدا کنیم. قیمت‌ها به شکلی بالا رفته که خراب شدن هر یک از کالاهای بادوام در خانه مانند آواری بر سر خانواده خواهد بود.

دلایل نیاز به خرید یا تعویض کالای با دوام

باید اضافه کرد که قیمت بالای کالاهای بادوام مانند انواع وسایل برقی، تشکیل زندگی را نیز برای جوانان سخت و ناممکن ساخته و دردسرهای زیادی را برای شروع زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند. این روزها تهیه اولین ملزومات و وسایل اساسی  زندگی از توان بسیاری جوانان خارج است. حقیقتی که تنها افسوس والدین پابه‌سن‌گذاشته آن‌ها را به دنبال دارد. البته باید این را نیز اضافه کرد که گاهی، تغییر یا تعویض برخی لوازم خانگی به دلیل قدیمی بودن آن‌ها است. برای مثال یخچال‌های قدیمی که مصرف انرژی آن‌ها بسیار بالا است و در گرید d یا حتی پایین‌تر مصرف برق قرار می‌گیرند. در کنار این موارد باید نیاز به تنوع، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روزتر و جدیدتر و بهره‌مندی از وسایل زندگی مدرن را نیز به دلایل خرید یا تعویض کالاهای بادوام اضافه کرد. مانند برخی لوازم آشپزخانه سلامت‌محور که امروزه استفاده از آن‌ها رو به رواج است. گرچه با وجود تمامی این دلایل منطقی، تعویض یا خرید کالاهای بادوام این روزها به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها کاهش چشمگیر داشته است.

تسهیلات خرید کالای با دوام

در این بین، برخی کمک‌هزینه‌های خرید وسایل خانه مانند کمک هزینه‌های خرید جهیزیه یا وام ازدواج می‌توانند کارگشا باشند. اما همه مقاصد تعویض یا خرید کالاهای بادوام که به ازدواج ختم نمی‌شود. برای مثال یخچال یک خانواده بی‌دلیل و بی‌خبر از کار کردن مداوم خسته می‌شود و هوای از کار افتادن به سرش می‌زند. در این مواقع، وام ازدواجی که به آن خانواده تعلق نمی‌گیرد، کجای این مشکل را می‌تواند حل و فصل کند؟ یا وقتی فرش خانه پس از سال‌ها زیبایی بخشیدن به محیط و فضای منزل، کهنه و فرسوده شده، با کدام وام جهیزیه می‌توان آن را جایگزین کرد؟ در این مواقع راهگشا و حل‌المسائل وام خرید کالای بادوام است.

وام خرید لوازم خانگی چیست؟

وام خرید کالای اساسی که از طریق برخی بانک‌های سراسر کشور پرداخت می‌شود، در هر بانک شرایط و مشخصات خاص خود را دارد. بانک سامان با در نظر گرفتن نیازهای جامعه و موقعیت  اقتصاد مقاومتی، بهترین شرایط و امکانات را برای این نوع تسهیلات خود در نظر گرفته است. وام خرید کالای اساسی در واقع یک وام برای تأمین کمبود نقدینگی متقاضی است. در مواردی که شما هزینه خرید وسایل موردنظر خود را ندارید و البته مرکزی برای خرید اقساطی آن‌ها نیز وجود ندارد، این وام می‌تواند علاوه بر جبران کمبود شما، به راهکاری بهتر از خرید اقساطی نیز تبدیل شود. وام خرید لوازم خانگی بر اساس سقف مشخص شده می‌تواند تمام یا بخشی از هزینه خرید شما را پوشش دهد.

شرایط دریافت وام خرید لوازم خانگی

دریافت وام خرید لوازم خانگی مانند هر وام و تسهیلات بانکی دیگری شرایط مختص خود را دارد. این شرایط در بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف متفاوت است. شرایط دریافت وام خرید لوازم خانگی بادوام بانک سامان عبارت‌اند از:

- قرار دادن مبلغ ۲۰درصد از تسهیلات دریافتی به عنوان وثیقه نزد بانک

- داشتن حداقل سن قانونی برای تقاضا و دریافت وام (۱۸ سال)

- نداشتن سابقه چک برگشتی و مطالبات غیر جاری در سوابق بانکی

- تأثیر نتیجه اعتبارسنجی که از سوی بانک از متقاضی صورت می‌گیرد

بنابراین برای دریافت این وام نیازی به ضامن با گواهی کسر از حقوق که عموماً در بانک‌های دیگر شاهد هستیم نیست و شما می‌توانید به‌راحتی از این تسهیلات برای خرید کالاهای مورد نظر خود استفاده کنید.

مشخصات وام خرید کالای با دوام

بانک سامان که این وام را تا سقف ۸ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، امکان بازپرداختش را تا حداکثر زمان ۳ سال و به صورت ماهیانه فراهم کرده است. نرخ سود وام خرید کالای با دوام براساس نرخ سود مصوب بانک مرکزی برای تسهیلات مشابه بانکی است. البته باید اضافه کرد که میزان وام بر اساس نتیجه اعتبارسنجی و با توجه به توان بازپرداخت مشتری تا سقف مشخص شده (۸ میلیون) پرداخت می‌شود. همچنین افراد متقاضی که دارای سپرده بانکی، گواهی سپرده، اوراق مشارکت بانک مرکزی یا اوراق مشارکت دولتی هستند می‌توانند با ارائه هریک از این موارد درخواست دریافت وام ثبت کنند. برای ثبت این درخواست نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک سامان است.

نتیجه‌گیری

با توجه به موارد ذکرشده در ارتباط با شرایط پیچیده و ملتهب بازار لوازم خانگی که به‌طور مستقیم تحت تأثیر بازار ارز و واردات است، اقدام به تأمین لوازم خانگی در زمان نیاز به تعویض یا خرید آن‌ها بهتر است هرچه سریع‌تر صورت گیرد. شاید در گذشته، اگر برای برای خرید یخچال یا گاز با کمبود نقدینگی مواجه بودید، چند ماه پس‌انداز کرده و سپس اقدام به خرید می‌نمودید. اما امروز، ممکن است پس از چند ماه، پس انداز شما در اثر تورم وارده بر قیمت‌ها مجدداً کفاف خرید کالای مورد نظر شما را ندهد. در نتیجه در مواقعی که با کمبود نقدینگی مواجه هستید استفاده از وام خرید کالا بهترین راه‌حل خواهد بود. همچنین این وام می‌تواند با  بالابردن توان خرید شما، امکان بهره‌مندی از برندی بهتر و باکیفیت‌تر را برای‌تان فراهم کند. گاهی اضافه کردن مبلغی نه‌چندان چشمگیر به هزینه در نظر گرفته شده، می‌تواند تأثیری چشمگیر در کالای خریداری شده داشته باشد. چرا که گاهی یک کالا با قیمت بالاتر دارای ارزش خرید بیشتری از کالایی مشابه اما در قیمت پایین‌تر است. نتیجه اینکه، دریافت وام خرید کالا از بسیاری جهات می‌تواند مفید باشد. پس از آن غافل نشوید.

۲۱۲۱

کد خبر 1501347

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بانك سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک