Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:17:40 GMT

رژه فراعنه در خیابان‌های قاهره

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۷۱۰۸

رژه فراعنه در خیابان‌های قاهره

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از دویچه‌وله انگلیسی، مقامات مصر دیروز (شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰) ۲۲ فرعون مومیایی شده را طی مراسم تشریفاتی از طریق خیابان‌های قاهره، بین دو موزه جابه‌جا کردند.

در این مراسم که رژه طلایی فراعنه (Pharaohs' Golden Parade) نام داشت، ۱۸ پادشاه و ۴ مقام سلطنتی دیگر در مسیری ۷ کیلومتری از موزه مصر به موزه ملی تمدن مصر منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم به طور زنده از تلویزیون مصر پخش شد.

به نقل از وزارت آثار باستانی مصر، بیشتر این مومیایی‌ها به دوران پادشاهی نوین مصر تعلق داشتند که از سال ۱۵۳۹ تا ۱۰۷۵ قبل از میلاد در مصر حاکم بود.

مومیایی‌ها در این مراسم رژه به ترتیب قدمت حرکت می‌کردند؛ قدیمی‌ترین آنها تائوی دوم معروف به تائوی شجاع که در سال ۱۶۰۰ قبل از میلاد بر جنوب مصر حکمرانی می‌کرد، در ارابه اول قرار داشت. رامسس نهم که در قرن دوازدهم قبل از میلاد فرمانروایی می‌کرد نیز آخرین نفر از صف فراعنه بود.

در این رژه نمادین، چهره‌های تاریخی مطرحی چون رامسس دوم یکی از معروفترین فراعنه مصر و ملکه حَتشـِپسوت نیز شرکت داشتند. حَتشـِپسوت به عنوان تنها فرعون مونث تاریخ، از ریش مصنوعی استفاده می‌کرد تا به سنت‌هایی که زنان را به در اختیار گرفتن نقش‌های ثانویه در سلسله مراتب سلطنتی محدود می‌کرد، غلبه کند.

پیش از برگزاری این مراسم، هر مومیایی در یک محفظه‌ ویژه حامل گاز نیتروژن و تحت شرایطی که معمولا از مومیایی‌ها نگهداری می‌شود، قرار گرفت. این محفظه‌ها سپس داخل ماشین‌های مخصوصی قرار گرفتند که به سبک مصر باستان تزئین شده بودند. ارابه‌های طلایی مذکور نیز به ضربه‌گیر مجهز شده بودند تا اطمینان حاصل شود محموله‌های ارزشمندشان در این سفر ۴۰ دقیقه‌ای در خیابان‌های قاهره خسارتی نخواهند دید.

برچسب‌ها مصر تاریخ موزه فرعون قاهره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصر تاریخ موزه مصر تاریخ موزه فرعون قاهره اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای

یاران میلاد محمدی در بازی خانگی سوپرلیگ فوتبال ترکیه برابر گالاتاسرای شکست خوردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته سی‌وچهارم سوپرلیگ فوتبال ترکیه جمعه شب تیم آدانادمیراسپور که میلاد محمدی را در ترکیب اصلی‌اش داشت، با نتیجه 3 بر صفر بازی خانگی را به گالاتاسرای صدرنشین واگذار کرد.

حکیم زیاش (43)، کرم دمیربای (64) و مائورو ایکاردی (1+90) زننده گل‌های گالاتاسرای بودند.

آدانا دمیراسپور با 41 امتیاز در جدول رده‌بندی 20 تیمی سوپرلیگ ترکیه یازدهم است.

تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)