Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید نمکی روز یکشنبه در دوازدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: مردم، دعاگو، سپاسگزار و قدردان خادمان خود در نظام سلامت هستند و به آنها احترام می گذارند. از ابتدای شیوع کرونا در کشور خیلی از دستگاه های اجرایی به کمک نظام سلامت آمدند اما پیشانی این دفاع جانانه، مدافعان سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: سال ۹۸ و ۹۹ سخت گذشت که از همه شما سپاسگزارم. دیروز با بیش از ۱۵ دانشگاه در تماس بودم و فکر نمی کنم مدیری در سطح دستگاه های دولتی باشد که با اولین تماس، آماده خدمت باشد و این نشان از عشق و علاقه شما در خدمت به مردم است.

نمکی ادامه داد: خیز جدید بیماری با خیزهای قبلی، متفاوت است. یکی دو روز قبل به معاون محترم درمان تاکید کردم که فعلا اعمال غیر اورژانسی لغو شود تا با مشکل کمبود تخت های بیمارستانی در کشور روبرو نشویم چون رفتار ویروس جهش یافته یا ویروس قبلی متفاوت است. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی حتما باید تعداد مراکز منتخب ۱۶ ساعته فعال تر شود و گسترش پیدا کند و در این مراکز، داروهای سرپایی آنتی وایرال به ویژه در مراحل اولیه بیماری، تست های تشخیصی و تیم های مراقبتی برای افراد در تماس با بیماران حضور داشته باشند تا مراجعات بیمارستانی کنترل شود.

نمکی تاکید کرد: در فضای مجازی نوشتم که برخی تصور می کنند که تغییر منحنی بیماری در کشور، با فتوشاپ انجام می شود اما برای کاهش هر نیم میلی متری از این منحنی ها، عرق هزاران کارمند و زحمتکش نظام سلامت، خون و جان هزاران فرد پرتلاش و دوری و انتظار هزاران خانواده هزینه می شود.

وی گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر متغیرهای رنگ بندی های شهرهای کشور و در نظر گرفتن مولفه های تاثیرگذار مانند ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها متناسب با رنگ بندی های جدید، ابلاغ خواهد شد. انتظار ما این است که روسای و همکاران ما در دانشگاه ها، همچنان بر روی پروتکل ها ایستادگی و مقاومت کنند. 

در این نشست، گزارش هایی از سوی معاونین وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ارائه شد.

پربیننده ترین زمان آغاز واکسیناسیون همگانی در کشور اعلام شد چگونه از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری کنیم؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۱۴) چگونه با پیاده روی کالری بسوزانم؟ معجون گیاهی برای درمان گرفتگی رگ قلب

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا برجام علوم پزشکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد