Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@05:26:23 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۸۳۲۴

پنج رویداد جهان

تمرینی برای «پاسپورت کووید» دیدار فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن با حضور هشت هزار تماشاگر برگزار خواهد شد. منچستر سیتی و تاتنهام ۲۵ آوریل در دیدار نهایی باهم روبه‌رو می‌شوند. این مسابقات تمرینی برای استفاده از «پاسپورت کووید» است که نشان می‌دهد فرد واکسینه شده، یا جواب آزمایش کرونای او منفی است یا به‌طور طبیعی نسبت به این بیماری ایمنی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    ---   پیام ولیعهد از حصر خانگی شاهزاده حمزه بن حسین، برادر «عبدالله دوم» شاه اردن و ولیعهد پیشین این کشور شنبه شب با انتشار فیلم ضبط شده، حصر خانگی خود را تأیید کرد. شاهزاده اردنی اعلام کرد، روز شنبه بیانیه ارتش به دستم رسیده و از من خواسته شده دست به اقدامی نزنم که امنیت و ثبات کشور آسیب ببیند. وی گفت: دیگر تقاضای ارتش این بوده است که با مردم ارتباط نداشته باشم و با آنان سخنی نگویم. حمزه بن حسین، ولیعهد سابق اردن به همراه شماری چند از دیگر اعضای خانواده سلطنتی و مقام‌های سابق این کشور با اتهام تلاش برای کودتا علیه ملک عبدالله، پادشاه اردن رو‌به‌رو هستند.     ---   واکسن به‌جای سلاح پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنان خود به مناسبت عیدپاک بر ضرورت توزیع عادلانه واکسن کرونا بویژه درمیان کشورهای فقیر تأکید کرد وگفت: کشورها به‌جای صرف کردن هزینه‌های هنگفت خرید تسلیحات نظامی، این هزینه‌ها را برای ساخت و توزیع واکسن کرونا در جهان هزینه کنند.       --- اعتراض تخم‌مرغی در میانمار مخالفان حاکمیت نظامی در میانمار امروز( یکشنبه) تخم‌مرغ عید پاک را تبدیل به سمبل اعتراضات‌شان کرده و بعد از گذراندن شبی همراه با مراسم‌ روشن کردن شمع به یاد کشته‌های اعتراضات ضد کودتای اول فوریه (13 بهمن 99 )، تصاویری از تخم‌مرغ‌های حاوی شعارهایشان منتشر کردند.   ---   رژه طلایی فراعنه در قاهره اجساد مومیایی ۱۸ پادشاه و 4 ملکه مصر باستان در رژه‌ای پرزرق‌ و برق از موزه مصر در میدان التحریر قاهره به موزه ملی تمدن مصر منتقل شد. این مراسم مجلل با عنوان «رژه طلایی» فراعنه انجام گرفت؛ در این مراسم پرخرج و پرزرق‌ و برق ۲۲ مومیایی (۱۸ پادشاه و4 ملکه) از موزه نئوکلاسیک مصر به نمایشگاه جدیدی انتقال یافتند که در فاصله ۵ کیلومتری محل پیشین قرار دارد. این مومیایی‌ها تحت تدابیر شدید امنیتی و به‌گونه‌ای که با جایگاه و منزلت پادشاهی همخوانی دارد به موزه جدید ملی تمدن مصر منتقل شدند. گفته می‌شود  برگزاری این مراسم مجلل چند میلیون دلار هزینه برده است؛ هر مومیایی سوار بر وسیله‌ای نقلیه با دکوراسیون ویژه حمل و منتقل شد. مومیایی‌ها برای حفاظت بهتر در جریان این انتقال در جعبه‌های ویژه نیتروژن قرار داده شده بودند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی

یک شهروند مصری در حال جمع آوری تابوت و مومیایی در محل سکونت خود در اسیوط با هدف تجارت آنها دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ افسران وزارت کشور مصر شهروندی را دستگیر کردند که 1118 عتیقه را به منظور تجارت آنها نگهداری می کرد، و از برجسته ترین اقلام ضبط شده: یک مدل تابوت با یک مومیایی در داخل آن، دو تابوت چوبی حاوی دو مومیایی با نوشته‌ ها و کتیبه ‌های فرعونی، تابوت با دو قسمت ناتمام ساخته شده از آلاباستر، و دو مجسمه چوبی با حکاکی و طراحی، تعدادی نقاشی روی سنگ و اشکال مختلف هستند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA