Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با بیان اینکه مشکل بشر بی‌تقوایی است نه جهل، گفت: متاسفانه هنوز عده ای در کشور پس از ۴۲ سال نسبت به صداقت امریکا شک دارند و قبله شان امریکاست و این از عدم تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۵فروردین) در نشست با استادیاران صالحین استان اظهار کرد: مخاطب مربیان صالحین، انسان است لذا اول صحبتی که با آنها باید داشت از نوع اولیات باید باشد چون پایه استدلال‌های منطقی روی اولیات است بنابراین برای راهنمایی و هدایت باید از اصول اولیه انسانی شروع کرد و لذت انسان بودن برای جامعه بشری تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دو اصل جلب نفع و دفع ضرر احتمالی به مخاطب درست تفهیم شود، گفت: ما بعضی عناوین و واژه ها را داریم که طرفین متقابل از آن استفاده می کنند اما این استفاده باطل است و یکی از این موارد همین مسئله جلب نفع و دفع ضرر است چون استعمارگران و ستمگران نیز همین حرف را می گویند که به دنبال دفع ضرر خود به هر قیمتی هستند؛ اما از این دو یکی درست و یکی اشتباه است.

 

وی ادامه داد: رمز اشتباه آنان در مسئله جلب نفع و دفع ضرر این است که انسان را اشتباه گرفته‌اند و باید این دیدگاه اصلاح شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه استعمارگران انسان را به عنوان موجودی اقتصادی توجیه می کنند و این غیر از نفع و ضرر انسانی است، تصریح کرد: در خصوص واژه آزادی هم نظر آنان متفاوت است در حالی که از دیدگاه انسان شناسی، آزادی در نفسانیات و غرایز خودش عین اسارت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دین خدا بر فطرت، واقعیات، عقل و وحی استوار است و آنچه خدا را برای راهنمایی انسان داده کاملاً کفایت می کند و نفع واقعی و حل مشکلات ما در همین است.

 

وی با بیان اینکه در هر کاری باید تقوای الهی را رعایت کنیم، افزود: امروز شیطنت جامعه بشری به جایی رسیده است که از ابلیس فراتر رفته‌اند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در آیه معروفِ صادقین است که خداوند می فرماید: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَکُونُوا مَعَ الصّادِقِینَ؛ اى کسانى که ایمان آورده اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و با صادقان باشید، گفت: اگر براساس صدق مطلبی را بپذیریم و قضاوت کنیم هیچ کجای مسئله‌ای ابهامی نخواهد داشت.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه متاسفانه هنوز عده ای در کشور پس از ۴۲ سال نسبت به صداقت امریکا شک دارند و قبله شان امریکاست و این از عدم تقوا است، ادامه داد: این در حالی است که خود امریکایی ها بهتر می دانند که چه کسی دروغ و چه کسی صداقت دارد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مشکل بشر بی‌تقوایی است نه جهل، گفت: این سرگردانی که برای بشر ایجاد کردند بدترین آفت برای آخرالزمان شمرده شده است و دین و دنیای انسان را از بین می برد و آنها هم همین را می خواهند که ابتدا مردم را با شبهات مختلف و تهاجم فرهنگی سرگردان و پس از آن شکار کنند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نشست حلقه صالحین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امریکا صداقت آیت الله دفع ضرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ سپاس معلم در استان خوزستان که به صورت نمادین در دبستان حضرت مریم (س) حمیدیه انجام شد، با تبریک روز «معلم» اظهار کرد: معلمان بی شک انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند یعنی همان کاری که پیامبر (ص) انجام می‌داد. قرآن می‌فرماید «انسان‌ها قبل از علم و حکمت، در ضلالت گمراهی می‌روند و آنچه انسان را هدایت می‌کند، علم و دانش است» و این مسوولیت سنگین بر عهده معلمان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

حبیبی گفت: امروزه کارهای فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست. البته روحانیت در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر 6093249

دیگر خبرها

  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • کافی است انسان باشد!