Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@05:47:58 GMT

ترددهای جاده‌ای در نوروز ۹۳ درصد افزایش داشت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۸۶۲۶

ترددهای جاده‌ای در نوروز ۹۳ درصد افزایش داشت

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تردد بین استانی وسایل نقلیه در جاده‌های کشور از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، طبق تحلیل‌های انجام شده در مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت تردد و تغییرات الگوی سفر از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ حاکی از افزایش ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ و کاهش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس آمارهای به دست آمده، تردد بین استانی روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۴۴۹ وسیله نقلیه بوده است که ۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح ۲۰ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ تقریباً ۱۰ میلیون و ۲۴ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدأ استانی در محورهای برون‌شهری رؤیت شده است که از این پلاک‌ها حدود ۹ میلیون و ۳۴۱ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

همچنین بر اساس گزارش دریافتی از سامانه‌های تردد شمار محورهای دارای بیشترین تردد در بازه زمانی فوق‌الذکر، محورهای استان البرز شامل آزادراه‌های کرج - تهران، قزوین- کرج، استان تهران شامل آزادراه قم- تهران، آزادراه ساوه- تهران، محورهای پاکدشت- تهران و بومهن- جاجرود بوده است.

علاوه بر این بیشترین افزایش مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های گیلان (۲۳۳ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد (۱۹۲ درصد) و مازندران (۱۸۹ درصد) بوده است.

شایان ذکر است مجموع شکایات ثبت شده از ابتدا تا پایان طرح مذکور، ۱۳۷۱ مورد بوده است.

کد خبر 484836

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محدودیت های تردد نوروز ۱۴۰۰ سفر راهداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدت مشابه سال ۱۳ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

به گزارش خبرنگار مهر، ترافیک در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند سنگین گزارش شده است.

همچنین تردد در محورهای چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها، ترافیک در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا حصارک، آزادراه قزوین - کرج حدفاصل مهر ویلا تا ساسانی و محور تهران - پاکدشت محدوده خاور شهر سنگین است.

همچنین براساس آخرین اطلاعات از وضعیت جوی، برخی از محورهای استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد دارای بارش باران است.

کد خبر 6088447 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است