Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:55:03 GMT

چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۹۰۳۱

چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، شهردار کرمان در این آیین با بیان اینکه این رویداد در سطح قابل قبول و مناسبی برگزار شد گفت: ۱۱۰ اثر به سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان ارسال شده که از این میزان ۱۲ مورد توسط هیات داوران برگزیده شد.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: وجه تمایز سمپوزیوم مجسمه سازی به هویت، تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری شهرها مربوط است و تعداد شهرهای بسیاری در این حوزه زبانزد نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاوت ویژگی های فرهنگی، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، معماری و تاریخ که در قالب آثار مجسمه هنری و معماری نمود می یابد تصریح کرد: آیندگان می توانند از این ویژگی‌ها باخبر شوند و این موارد مورد افتخار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار کرمان گفت: شهرسازی و معماری، مبلمان و المان ها در عصر معاصر به عنوان بخشی از تاریخ، یک شهر را در دیدگان آیندگان به قضاوت خواهد گذاشت و وظیفه داریم در حوزه فرهنگی چیزی به شهر بیفزاییم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری باید در حوزه های مختلف شهری ورود کند که آیندگان در مورد آن قضاوت کنند و سمپوزیوم مجسمه سازی از این دست است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین سمپوزیوم کرمان اظهار داشت: تهران و کیش هرسال سمپوزیوم مجسمه سازی دارند و استفاده از سنگ و مس در آثار هنری و هنرمندان وجه تمایز کرمان محسوب می‌شود که ارزشمند است.

عالم‌زاده گفت: شهرداری کرمان در صورتی که ۱۲ اثر برگزیده را در این شهر به یادگار بگذارد می تواند با تبدیل این شهر به یک گالری، موجب جذب گردشگر شود.

وی عنوان کرد: شهرداری کرمان اهدافی همچون ارتباط با هنرمندان و به یادگار گذاشتن آثار هنری را در برگزاری این سمپوزیوم دنبال می‌کند و به طور قطع از سمپوزیوم‌های کشوری مطلوب تر و نسبت به آنان سرآمد ارزیابی می‌شود.

شهردار کرمان اضافه کرد: ۸۰۰ اثر از ۲۰ کشور جهان به جشنواره نقاشی کودک شهرداری کرمان ارسال شده که این رویداد نیز موجب معرفی این شهر می‌شود.

وی با اشاره به یکصدمین سالگرد شهرداری کرمان گفت: ادامه داد: کتاب معماری شهری کرمان نیز در این دوره از مدیریت شهری چاپ می‌شود و این کتاب اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.  

شهرداری کرمان پیشگام در ایجاد شهری پویا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین گفت: نگاه فرهنگی و هنری شهرداری کرمان هم این است که شهر نیاز به روح دارد که این روح با فعالیت های فرهنگی و هنری شکل می‌گیرد و به مردم انرژی می‌دهد.

محمدرضا علیزاده افزود: برگزاری این رویداد در ایام شیوع ویروس کرونا کرمان را به شهری پویا و فعال در عرصه‌های مختلف تبدیل می‌کند که خوشبختانه شهرداری کرمان در این راستا پیشگام بوده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته شاهد احداث خانه مشارکتی هنرمندان در کرمان بودیم که ساختار آن شکل گرفته و چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهرداری امسال، نخستین رویداد فرهنگی و هنری بوده است که استمرار آن سیما و منظر شهری را تغییر می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: برگزاری این رویداد با تولیدات فاخر و بهره مندی از هنرمندان و تعامل با آنان موجب ایجاد کلاس آموزشی و ارتقای این حوزه می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های شهرداری کرمان در حوزه مجسمه سازی سرامد کشور است که ما مرحوم صنعتی را در این هنر داریم و موزه صنعتی این شهر نیز در رتبه دوم کشور است.

اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی و هنری را تخصیص می‌دهیم 

همچنین رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این آیین گفت: متناسب با معاونت های شهرداری کمیسیون تشکیل دادیم که در تعامل با دستگاه‌های مربوطه در عرصه های فرهنگی و هنری هم فعالیت دارند که کارهای خوبی ازجمله سمپوزیوم خانه های فرهنگ و هنر، شورای اجتماعی محلات، تاسیس خانه های فرهنگی مشارکتی با همکاری هنرمندان انجام شده است.

محمد فرشاد افزود: همچنین در تعامل سپاه پاسداران با احداث المان سردار شهید سلیمانی اقدامات بسیار مطلوبی انجام شد که مورد تحصین قرار گرفت.

وی بیان داشت: شورای اسلامی شهر کرمان در این رابطه اعتبارات لازم را تخصیص داده و پیشنهادات فرهنگی از طرف شهرداری در زیباسازی شهری کارشناسی و بستر را برای اجرای وظایف آماده کردیم که وضعیت آن مطلوب ارزیابی می‌شود و در این زمینه از شهرداری کرمان تشکر و قدردانی می‌شود.

همچنین استاندار کرمان، رییس شورای شهر، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کارگاه‌های مجسمه سازی هنرمندان بازدید و با آنان گفت و گو کردند.

برچسب‌ها شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  سید مهران عالم‌ زاده کرمان شهرداری کرمان علی زینی وند استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کرمان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کرمان شهرداری کرمان علی زینی وند استانداری کرمان اخبار کنکور سمپوزیوم مجسمه سازی شهرداری کرمان فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود