Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر اردن شمار افراد بازداشت شده به اتهام تلاش برای براندازی نظام سیاسی این کشور را ۱۶ نفر اعلام و تأکید کرد که در بین دستگیر شدگان هیچ یک از فرماندهان ارتش وجود ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "ایمن صفدی" امروز (یکشنبه، ۱۵ فروردین) در کنفرانس خبری در ساختمان نخست وزیری اردن گفت: افراد بازداشت شده در چارچوب تحقیقاتی که با تلاش ماموران امنیتی اردن انجام شد، دستگیر شدند و هیچ یک از دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی در این دستگیری‌ها نقش نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه در این ارتباط مسیر قانونی طی خواهد شد، افزود: سرویس‌های امنیتی نیرو‌های مسلح، اداره امنیت عمومی و اطلاعات اردن برای مدت طولانی فعالیت‌ها و تحرکات شاهزاده «حمزه بن الحسین»، «شریف حسن بن زید»، «ابراهیم عوض الله» و سایر افرادی که امنیت و ثبات میهن را هدف قرار داده‌اند، زیر نظر داشتند.

او با اشاره به اینکه سرویس‌های امنیتی این تحقیقات را برای توصیه ملک عبدالله (شاه اردن) در اختیار ایشان قرار دادند، گفت: ملک عبدالله توصیه کردند که این فعالیت‌ها و متصدیان آنها به دادگاه امنیت کشور ارجاع داده شوند تا پس از تحقیقات اولیه، اقدامات مورد نیاز قانونی انجام شود، زیرا این فعالیت‌ها و تحرکات به مرحله‌ای رسیده است که مستقیماً بر امنیت و ثبات کشور تأثیر می‌گذارد.

صفدی افزود: ملک عبدالله (شاه اردن) تصمیم گرفت که به‌صورت مستقیم با شاهزاده حمزه صحبت کند برای اینکه در چارچوب خانواده به این مسئله رسیدگی شود تا وی (حمزه) از این فعالیت‌ها که امنیت اردن و اردنی‌ها را هدف قرار داده و از آنها سوءاستفاده می‌شود و خارج از سنت‌ها و ارزش‌های خانواده هاشمی (خانواده سلطنتی اردن) است، منصرف شود و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون نخست وزیر اضافه کرد: امنیت و ثبات اردن بر هر چیز مقدم است و تمام اقدامات قانونی لازم برای محافظت از آن انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: رئیس ستاد مشترک ارتش اردن ظهر دیروز با شاهزاده حمزه ملاقات کرد تا این پیام را به وی برساند و از او خواست تا تمام اقدامات و فعالیت‌هایی که امنیت و ثبات اردن را هدف قرار داده است، متوقف کند با این حال شاهزاده حمزه پاسخی نداد و انفعالی برخورد کرد و توجهی به منافع میهن و مردم آن نداشت.

صفدی بیان کرد: تحقیقات اولیه، وجود ارتباط افراد دستگیر شده با حلقه اطراف شاهزاده حمزه را اثبات کرده است و کسانی که ادعا‌ها و پیام‌ها را به طرف‌های خارجی منتقل می‌کنند به اصطلاح از جمله دشمنان خارجی به شمار می‌آیند که برای تحریک علیه امنیت داخلی و تحریف حقایق ماموریت دارند.

او افزود: این تحقیقات به ارتباط بین باسم عوض الله و طرف‌های خارجی که مخالفان خارجی یاد می‌شوند به این نتیجه رسیده است که تمام تماس‌ها و فعالیت‌های قبلی برای اجرای برنامه‌های شرم آور برای بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات و دستیابی به اهداف و مقاصدی برای تضعیف موضع ثابت اردن در خصوص مسائل اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

صفدی افزود: این مصادف با فعالیت‌های فشرده شاهزاده حمزه در دوره گذشته برای برقراری ارتباط با شخصیت‌های جامعه با هدف تحریک آن‌ها و تحت فشار قرار دادن آن‌ها برای اقدام در فعالیت‌های آسیب رساندن به امنیت ملی بود.

وزیر امور خارجه اردن گفت: تحقیقات اولیه همچنین نشان داد که شاهزاده حمزه در حال هماهنگی و برقراری ارتباط با باسم عوض الله برای توافق در مورد برنامه‌ها و حرکات وی بود.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن توضیح داد که تحقیقات نشان داد که شاهزاده حمزه پس از دیدار کوتاه با رئیس ستاد ارتش در ساعت ۲ بعد از ظهر روز شنبه، در ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه فایل ضبط شده از جلسه به باسم عوض الله ارسال کرد و به آن فایل صوتی ضبط شده دیگری در تلاش برای تشدید موضع اضافه کرد و پس از آن، باسم عوض الله بلیط خروج از اردن را رزرو کرد.

او ادامه داد: شاهزاده حمزه در تلاش برای تحریف واقعیت‌ها و افزایش ابراز همدردی داخلی و خارجی و انعکاس اهداف و فعالیت‌هایی که برای برخی انجام داده است دو پیام ضبط شده به زبان‌های عربی و انگلیسی پخش کرد که شامل تحریک و بسیج شهروندان علیه دولت به روشی غیرقابل قبول که بر امنیت ملی تأثیر می‌گذاشت، است.

صفدی بیان کرد: مشارکت طرف‌های خارجی در فعالیت‌های مشکوکی که امنیت و ثبات اردن را هدف قرار داده بود، خنثی شد.

صفدی با بیان اینکه این تحرکات کنترل و محاصره شده‌اند، افزود: تحقیقات همچنان ادامه دارد و در چارچوب قانون و با شفافیت و وضوح به این تحرکات و فعالیت‌ها رسیدگی خواهد شد تا این اقدام‌ها در نطفه نابود شود.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن گفت: امنیت اردن با آگاهی مردم و درایت شاه اردن و فداکاری نیرو‌های امنیتی، پایدار و ثابت است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر امور خارجه اردن هدف قرار داده معاون نخست وزیر باسم عوض الله شاهزاده حمزه امنیت و ثبات فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سفر به کشور ونزوئلا با ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش مؤثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت و گوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است

ای ون خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد که ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه اسرائیل تصریح کرد که این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این دیدار به موضوع موفقیت‌های چشم گیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، پرداختند و سعی در اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکتهای دانشگاهی ایرانی را مورد تاکید قرار دادند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام گفت که بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و تاکید کرد که جریان مقاومت فراتر از مرزهای ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

وی در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد و بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز تاکید نمود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش پایانی دیدار، حمایت بیشتر از مسلمانان و محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه ونزوئلا، خواستار شد.

در این دیدار همچنین دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

کد خبر 6087641 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید