Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@17:19:44 GMT

نقش یک ویتامین خاص در مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۹۷۶۸

نقش یک ویتامین خاص در مهار کرونا

ویتامین D نقش‌های مختلفی را در بدن ایفا می‌کند نظیر تنظیم سطح کلسیم، حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و حمایت از سیستم ایمنی بدن.

به گزارش برنا؛ به نقل از مدیکال نیوز تودی، تحقیقات قبلی، کمبود ویتامین D را با خطر بیشتر ابتلاء به کووید ۱۹ و تجربه ابتلاء به نوع شدیدتر بیماری، به ویژه در میان افراد سیاه پوست و اسپانیایی تبار، مرتبط دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین D نقش‌های مختلفی را در بدن ایفا می‌کند نظیر تنظیم سطح کلسیم، حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و حمایت از سیستم ایمنی بدن.

علاوه بر دریافت ویتامین D از منابع غذایی، بدن می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، در پوست این ویتامین را ایجاد کند.

با این حال، برای افراد با پوست تیره و کسانی که در معرض نور آفتاب نیستند دشوار است که بتوانند سطح کافی ویتامین را به خصوص در ماه‌های زمستان حفظ کنند.

شواهد جمع آوری شده نشان می‌دهد افرادی که دارای کمبود سطح ویتامین D هستند احتمال آزمایش کروناویروس شأن مثبت است. همچنین ممکن است به احتمال زیاد به نوع شدید بیماری مبتلا شوند.

این رابطه می‌تواند تا حدی توضیح دهد که چرا پاندمی تأثیر نامتناسبی بر افراد سیاهپوست، اسپانیایی تبار و سایر جمعیت‌های غیرسیاهپوست دارد.

آزمایشات بالینی نشان داده است که مکمل‌های ویتامین D می‌توانند از افراد در برابر سایر عفونت‌های تنفسی ناشی از ویروس‌ها محافظت کنند.

در این مطالعه، محققان دانشگاه شیکاگو به بررسی گزارشات پزشکی ۴۶۳۸ نفر که ۱۲ ماه قبل از ابتلاء به کووید ۱۹ آزمایش ویتامین D داده بودند، پرداختند.

محققان کشف کردند که در میان شرکت کنندگان سیاه پوست، در افراد دارای میزان ویتامین D بین ۳۰ تا ۳۹.۹ نانوگرم در میلی لیتر (مقدار کافی ویتامین D) در مقایسه با افراد دارای حداقل میزان ۴۰ نانوگرم در میلی لیتر، خطر مثبت بودن آزمایش کروناویروس ۲.۶۴ برابر بیشتر بود.

دکتر «دیوید ملتزر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج جدید حاکی از آن است که داشتن ویتامین D بالاتر از حد کافی با کاهش خطر مثبت شدن آزمایش کروناویروس، حداقل در افراد سیاهپوست، همراه است.»

محققان در پی کشف این موضوع هستند که آیا ویتامین D می‌تواند مداخله مناسبی در جهت کاهش ریسک بیماری کووید ۱۹ بخصوص در افراد رنگین پوست داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویتامین دی و کرونا ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!

به گزارش "ورزش سه"، هشتمین حذف پرسپولیس از جام حذفی در یک دهه اخیر با شکست مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی اتفاق افتاد تا در مرحله یک چهارم نهایی خبری از سرخابی‌های پایتخت نباشد. اتفاقی که پس از سال‌های طولانی اتفاق افتاده است.

جالب آنکه از هشت شکست پرسپولیس در جام حذفی در یک دهه اخیر، شش مورد در ضربات پنالتی رقم خورده است که در نوع خود آمار جالب توجهی است.

این تیم در جام حذفی فصل ۹۳-۱۳۹۲ با شکست در ضربات پنالتی مقابل فولاد خوزستان در اهواز از این جام کنار رفت. سه فصل بعد از آن بود که شاگردان برانکو در شیراز مقابل تیم لیگ دویی قشقایی باز هم در ضربات پنالتی شکست خوردند و در اولین مرحله از جام حذف شدند. یک فصل بعد از آن نیز بار دیگر‌ پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی این بار مقابل صنعت نفت آبادان با جام حذفی وداع کردند.

سه سال گذشت تا اینکه این بار شاهد دربی جام حذفی بعد از ۹ سال بودیم در نیمه نهایی بودیم. دربی‌ای که بعد از تساوی ۲ بر ۲ کار به ضربات پنالتی کشید و حکم صعود شاگردان مجیدی در ضربات پنالتی امضا شد.

اتفاقی که یک سال بعد نیز رخ داد و باز هم آبی‌ها موفق به حذف پرسپولیس این بار در مرحله یک چهارم رخ داد. سرانجام در بازی مقابل آلومینیوم و بعد از سه سال، بار دیگر پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی از جام حذفی کنار رفت تا طلسم پنالتی‌ها همچنان گریبان‌گیر سرخپوشان باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی