Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:04:42 GMT

رنگ قرمز کرونایی منجر به تعطیلی بازار اراک شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۹۹۰۸

رنگ قرمز کرونایی منجر به تعطیلی بازار اراک شد

زند گفت: بازار اراک به واسطه قرمز شدن این شهر در رنگ بندی کرونایی تعطیل شد.

«جمشید زند» با اشاره به قرمز شدن اراک به واسطه شیوع ویروس کرونا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال کرونا برای سومین بار پس از شیوع کرونا ویروس در کشور و استان تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: علاوه بر بازار تاریخی اراک پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازارهای موقت و گروه‌های شغلی۴،۳،۲ به غیر از عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک تعطیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مشاغل و اصنافی که در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت فعالیت دارند، اعم از تولیدی، توزیعی و صنفی در گروه‌های جدید قرار داده شده‌اند و به چهار گروه تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: بر این اساس در شرایط قرمز، فقط گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند و در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

این مقام مسئول گروه اول را شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قطعات یدکی خودرو، تعمیرگاه‌های خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دانست و بیان کرد: گروه مشاغل دوم مانند پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سر پوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت، فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و  آرایشگاه‌های مردانه و زنامه هستند و در شرایط قرمز امکان فعالیت ندارند.

 

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه در بخش مواد غذایی و ... فقط می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند، ادامه داد: گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها در شرایط نارنجی باید تعطیل و از فعالیت دست بکشند.

 

این مقام مسئول گروه چهارم شغلی را شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی دانست و ادامه داد: این مراکز نیز در شرایط قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اعلام کرد: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود