Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  اسحاق خسروپناه گفت : حجم کنونی آب موجود در مخزن سد بارزو ۳۸.۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل که ۴.۸ میلیون مترمکعب بوده است ۳.۱ میلیون مترمکعب کاهش ورودی حجم آب را داشته ایم.

بیشتر بخوانید 

ذخیره آب در سد بارزو شیروان به ۳۷ درصد کاهش یافت

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ میلی متر بارش باران در ایستگاه نامانلو بخش سرحد، ۱۱ میلی متر در سد بارزو و ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلی متر در شیروان ثبت شده است که در مجموع کل امسال در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد کاهش ورودی آب به سد بارزو را داشته ایم.

خسروپناه مدیریت مصارف آب را یکی از اولویت‌های اصلی عنوان کرد و افزود: به تمام تشکل‌ها اعلام شده از کشت‌های پرمصرف خودداری کنند، زیرا که قادر به تامین آب نیستم، نظارت‌ها تشدید شده تا تخلفاتی صورت نگیرد و آب را به سایر اراضی انتقال ندهند چرا که آب مازاد نداریم و باید براساس نوع کشت تعریف شده مدیریت صورت گیرد.

مدیر امور منابع شیروان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۹ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۵۴.۵ میلی متر بوده ۳۶ درصد کاهش و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۴۰ درصد کاهش داشته ایم.

به گفته خسروپناه برنامه تنظیم آب سد برای مصارف سال جاری، ۱۴ میلیون متر مکعب برای حوزه کشاورزی، پنج میلیون متر مکعب نیز برای شرب شهر شیروان و روستا‌های اطراف و یک میلیون متر مکعب نیز برای مصارف صنعتی است.

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می‌آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب‌های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد بارزو آب میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب درصد کاهش سد بارزو میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شفیق با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در این استان از بامداد امروز، اظهار کرد: این سامانه تمام استان را فراگرفته است.

وی توضیح داد: اکنون شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین بیشتر از سایر نقاط استان است و شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهرهای شیروان و بجنورد هستیم، اما با تلاش نیروهای شهرداری و ... کنترل شده است.

شفیق بیان کرد: بارش‌ها در سایر نقاط استان تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است، اما باید مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند. به علاوه، با توجه به اینکه جاده‌ها لغزنده‌اند رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی برای این استان هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرده است، گفت: نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در آماده‌باش قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها