Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:12:06 GMT

غربالگری کرونا برای ۱۸۰۰ مسافر در مرز باشماق مریوان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۵۹۲

غربالگری کرونا برای ۱۸۰۰ مسافر در مرز باشماق مریوان

ایسنا/کردستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز در مرز رسمی باشماق مریوان غربال گری بیش از ۱۸۰۰ نفر جهت پیشگیری از کرونا انجام شد.

 پیام جلالی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این در حالی است که در این مدت مراودات مرزی بین ایران و اقلیم کردستان به حداقل ممکن رسیده و فقط موارد خاص امکان ورود به کشور را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین به صورت میانگین روزی ۱۰۰ نفر توسط امدادگران ما در مرز باشماق مریوان غربال گری کرونا شدند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در این مدت تمام مراودات مرزی استان از مرز مریوان انجام شده و مرز باشماق از همه ی ظرفیت خود برای پذیرش مسافر استفاده نکرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در این مدت همچنین جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای راه اندازی پایگاه غربال گری کرونا در مرز سیرانبند بانه اعلام کرد اما بدلیل عدم تردد مسافر در این پایانه ی مرزی، نیازی به راه اندازی این پایگاه احساس نشد.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال بر اساس تصمیم مدیریت استان از ورود مسافران عراقی به کشور جلوگیری شده و این آمار صرفا مخصوص شهروندان ایرانی بود که برای تجارت و یا ارایه ی خدمات در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان همچنین افزود: توزیع ماسک، ژل ضدعفونی و خدمات امدادی از دیگر اقداماتی بود که در مرز باشماق مریوان به مسافران ورودی کشور ارایه شد.

پیام جلالی تاکید کرد: استقرار یک دستگاه کانکس، چند تخته چادر جهت استراحت مسافران، خیمه ی نماز و امکانات اولیه ی رفاهی از دیگر اقداماتی است که در مرز باشماق مریوان توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان همچنین گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور ۲۳ پایگاه امداد و نجات در سطح استان کردستان فعال بود.

 پیام جلالی افزود: از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محور های مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان های استان مستقر بوده و آماده ی خدمات رسانی به حادثه دیدگان بودند.

وی تصریح کرد: روزانه ۱۴۳ نفر امدادگر، نجاتگر و کادر اداری به صورت شبانه روز در پایگاه های امداد و نجات استان مشغول فعالیت بودند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر کردستان تا زمانی که نیاز باشد جهت ارایه ی خدمات امدادی و غربال گری در مرز مریوان مستقر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر استانی اجتماعی مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرز باشماق مریوان غربال گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

 

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟