Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:30:47 GMT

واگذاری‌ها در گیلان به صورت ویژه‌خواری است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۶۰۷

واگذاری‌ها در گیلان به صورت ویژه‌خواری است

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان میرزایی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه انحصار یکی از جدی‌ترین موانع موجود در حوزه تولید است، اظهار کرد: عایدی بالا در فعالیت‌های غیر مولد مانند دلالی و قاچاق کالا آسیب‌های زیادی را بر اقتصاد کشور وارد کرده است.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه مشکل عدم استفاده از کالای داخلی و حمایت از سازمان‌های تولیدی در نظام اقتصادی ما وجود دارد، افزود: این نظام اقتصادی باید جراحی و دچار تغییر شود تا به سمت تولید و اقتصاد مقاومتی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منابع طبیعی، ذخایر معدنی، انرژی، تنوع اقلیمی، خاک حاصلخیز، موقعیت ویژه ترانزیتی به ویژه در گیلان، راه‌های آسان دسترسی به بازار و نیروی جوان و مستعد و ثبات امنیتی برای رسیدن به اهداف تعیین شده در کشور وجود دارد که هر کدام مولفه‌ای مهم در پیشرفت و توسعه محسوب می‌شوند.

میرزایی با بیان اینکه نه تنها اشتغال ایجاد نشده بلکه حتی شغل‌های موجود نیز از دست رفته است، تصریح کرد: همه دنیا از مدل‌های اقتصادی ویژه‌ای پیروی می‌کند اما کشور ما از این ساز و کارها بی بهره مانده یا بسیار ضعیف و انحصاری است.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه اولویت قرار دادن مصرف کالای ایرانی و و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه موجب توسعه اقتصادی است، گفت: دیپلماسی باید به سمت افزایش رایزن اقتصادی برود و فعال کردن بخش اقتصادی در کنسولگری و سفارت در دستور باشد.

وی پایان تصدی دولت بر عرصه‌های سودآور اقتصادی و واگذاری آن به مردم را خواستار شد و عنوان کرد: تسهیل در صدور مجوزها و حذف قوانین سخت گیرانه باعث رشد اقتصادی می‌شود.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان اضافه کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا و مبارزه همه جانبه با امضاهای طلایی و رانت خواری و فراهم کردن رقابت سالم در مزایده‌ها از جمله عوامل تحقق رونق تولید است.

میرزایی اضافه کرد: متأسفانه واگذاری‌ها در گیلان به صورت ویژه خواری بوده و به جای خصوصی سازی، اختصاصی سازی از طریق زد و بندهای پشت پرده صورت گرفته است.

وی صادرات محصولات صنعت فولاد به کشوری مانند آلمان که مادر این صنعت محسوب می‌شود را از ظرفیت‌های خوب کشور دانست و افزود: سنگ اندازی جلوی پای سرمایه گذار و عدم حمایت و تضمین دادن به وی از مشکلاتی است که باید حل شود.

کد خبر 5181411

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج اساتید واگذاری شرکت های دولتی استان گیلان ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان اراک 12 فروردین محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه تردد وسایل نقلیه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست و دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفتگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفتگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم
  • واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت