Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@10:40:55 GMT

کلاهبرداری کلان فقط با یک پیامک

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۶۵۴

به گزارش خبرنگار ما یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و مدعی شد مبلغ 400 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است. شاکی پرونده در اظهاراتش گفت: قصد فروش خودروی خود در یکی از سایت‌های درج آگهی را داشتم، دقایقی بعد از اینکه خودرو را آگهی کردم، پیامکی برایم ارسال شد. در متن پیامک نوشته شده بود جهت تأیید و ثبت آگهی باید از طریق لینک ارسال‌شده مبلغ 20 هزار ریال پرداخت کنم که من بدون بررسی و توجه به آدرس صفحه وارد شده و تمام اطلاعات بانکی خود را وارد کردم و بلافاصله تمام موجودی حسابم خالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افسر پرونده با دریافت مستندات ارائه‌شده از سوی شاکی اقدامات خود را آغاز کرد و با بررسی همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی سرنخ‌های مهمی به دست آورد و با در کنار هم قراردادن مدارک این پرونده در نهایت به کلاهبردار سایبری رسید و موفق به شناسایی هویت او شد. با به‌دست‌آمدن اطلاعات هویتی و مشخص‌شدن نشانی مخفیگاه متهم، این فرد در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، با بیان اینکه متهم به برداشت غیرمجاز مبلغ دو میلیارد ریال از حساب کاربران فضای مجازی معترف شد، به شهروندان توصیه کرد: کاربران سایت یا اپلیکیشن‌های درج آگهی باید به این موضوع دقت داشته باشند که این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیام کوتاه استفاده نمی‌کنند. برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از بازکردن لینک‌های ارائه‌شده ازسوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: سکو‌های اینترنتی برای انتشار آگهی ملزم به اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان هستند و به این سکو‌ها یک هفته مهلت داده می‌شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که با یکی از سکو‌های بزرگ انتشار آگهی املاک داشتیم موافقت کردند تا به سامانه املاک و اسکان متصل شوند و مقدمات آن انجام شده است و تا دو روز آینده این اتصال به طور کامل برقرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن از ساماندهی افزود: یکی دیگر از سکو‌های بزرگ این حوزه با اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان برای انتشار آگهی موافقت نکرد و چنانچه این مقاومت ادامه یابد، به استناد مصوبات شورای عالی مسکن و کمیته‌هایی که شورای امنیت برگزار کرده است بخش املاک این سکو‌ها تعطیل می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند