Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:04:39 GMT

کاهش آمار کاراته‌کاهای استان طبیعی است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۸۳۳

کاهش آمار کاراته‌کاهای استان طبیعی است

ایسنا/یزد در حالی برخی فعالان ورزش کاراته استان یزد آینده این رشته ورزشی پرطرفدار را نگران‌کننده می‌خوانند و خواستار اهتمام بیشتر به این ورزش هستند که دبیر این هیات ورزشی در استان کاهش آمارها را ناشی از کرونا و طبیعی می‌داند و حال کاراته‌ی یزد را مطلوب ذکر می‌کند.

ورزش کاراته به هر دلیلی اعم از تعدد سبک‌ها یا فعالیت موثر کادر این هیات ورزشی از گذشته تاکنون، از جمله ورزش‌های پرطرفدار و موفق استان یزد بوده و هر از چند گاهی اخبار موفقیت ورزشکاران سبک‌های مختلف آن را در رسانه‌ها شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه نتایج ارزیابی نهایی عملکرد هیات‌های کاراته در سال ۱۳۹۸ توسط فدراسیون کاراته نیز بیانگر موید همین بوده به طوری که هیات کاراته استان یزد با کسب امتیاز ۳۳۲۰ به عنوان یکی از هیات‌های برتر کشور معرفی شد.

البته علی‌رغم درخشش‌های متعدد کاراته‌کاهای استان و منتخب شدن هیات کاراته استان در کشور، همچنان برخی از فعالان این رشته ورزشی نسبت به وضعیت کنونی و آینده این ورزش در استان و نبود حمایت‌های لازم ابراز گلایه و نگرانی می‌کنند.

«علی اکبر دشتی» داور و مسئول فرهنگی سبک کن‌شین‌کان کاراته استان یکی از این افراد است که در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: بی تو جهی و رسیدگی نکردن به ورزشکاران فعال استان در این رشته باعث شده تا برخی آنها از بدنه ورزش جدا شوند و شاهد ریزش تعداد کاراته‌کاهای استان باشیم.

وی معتقد است که تعداد ورزشکاران فعال این رشته از ۷۵۰۰ نفر به نصف و حدود ۳۲۰۰ نفر کاهش داشته و این موضوع را برای ورزش کاراته در یزد نگران‌کننده می‌داند.

دشتی اهتمام مسئولان ورزش به نیازهای ورزشکاران را امری مهم و موثر در پایداری ورزش می‌خواند و اضافه می‌کند: باید ورزشکاران به ویژه کاراته‌کاران استان که در سال های متوالی خوش درخشیده‌اندریال مورد توجه‌ی بیشتری قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش به سزای ورزشکاران در پویایی جامعه، خواستار اهتمام مسئولان به ریزش ورزشکاران کاراته در استان و مدیریت صحیح این موضوع شد.

در همین رابطه با سراغ مسئولان هیات کاراته استان رفتیم ولی آنها نظر دیگری در این خصوص دارند و معتقدند نه تنها ورزش کاراته یزد وضعیت نگران کننده‌ای ندارد بلکه بنا بر آمارهای موجود شرایط را مطلوب بیان می‌کنند.

«محمدهادی ملک ثابت» دبیر هیات کاراته استان یزد در این مورد به خبرنگار ایسنا می‌گوید: ریزش ورزشکاران کاراته استان تنها حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر بوده که این کاهش با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، کاملا طبیعی و قابل درک است.

وی حال کنونی ورزش کاراته استان را مطلوب می‌داند و بیان می‌کند: خوشبختانه هیات کاراته یزد با تلاش ورزشکارانش به نتایج خوبی تاکنون دست یافته و با کسب افتخارات متعدد به عنوان هیات کاراته برتر کشور نیز معرفی شود.

ملک ثابت همچنین خاطرنشان می‌کند: در برنامه نظرسنجی مردمی یک برنامه تلویزیونی در استان نیز این هیات ورزشی موفق به کسب ۹۴ درصد رای مثبت مردمی شده که بیانگر رضایت‌مندی مردم استان از این رشته ورزشی در استان دارد.

به گفته‌ی وی، جایگاه ورزش کاراته استان طی چهار سال گذشته در بین استانهای کشور از رتبه‌ی پانزدهم به رده‌ی اول کشور ارتقا پیدا کرده لذا وضعیت این ورزش در استان نمی‌تواند نگران‌کننده باشد.

دبیر هیات کاراته استان در پایان نیز از رسانه‌ها خواست در جهت توسعه و تعالی این رشته ورزشی و قهرمانان آن در استان بیشتر به معرفی قهرمانان نونهال و نوجوان به جامعه بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كاراته يزد اداره ورزش و جوانان هیات کاراته استان رشته ورزشی نگران کننده ورزش کاراته استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایه‌ی سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟