Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:42:59 GMT

محمدباقر نوبخت وارد زاهدان شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۱۰۵

محمدباقر نوبخت وارد زاهدان شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه وارد فرودگاه زاهدان شد.

به گزارش ایسنا نوبخت در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان  قرار گفت.

افتتاح همزمان  ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)  و چهار هزارو ۷۰۰ واحد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در۲  روستای زابل از برنامه های این سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین افتتاح ساختمان فرمانداری شهرستان نیمروز و فنوج، مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی بانوان شهرستان نیمروز و هامون و پل افضل‌آباد از دیگر برنامه های دکتر نوبخت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه از راه آهن زاهدان-خاش و راه آهن خاش- ایرانشهر به صورت هوایی بازدید و در ادامه  این سفر از حاشیه شهر زاهدان دیدن خواهد کرد.پروژه راه آهن چابهار- زاهدان -سرخس یکی از طرح‌های مهم ملی درحال اجرا در سیستان وبلوچستان است که تکمیل و راه‌اندازی آن تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشورهای مختلف و توسعه و پیشرفت استان‌های جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند.

خط ریلی چابهار - سرخس به صورت یک خطه و برای جابجایی کالا و مسافر در حال ساخت بوده این خط ریلی ۹۰ درصد برای جابجایی کالا و حدود ۱۰ درصد برای مسافر پیش بینی شده است.

مسیر اصلی این خط ریلی از چابهار به زاهدان به طول ٦١٠ کیلومتر سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد اما از سال ۱۳۹۲ به طور جدی درحال اجراست.
این خط ریلی از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز و با عبور از شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل شده و پس از آن برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه به سرخس متصل می‌شود.

از اهداف اصلی این خط ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر تجاری، ترانزیتی، اقتصادی و گردشگری چابهار به شبکه ریلی کشور و کشورهای آسیای میانه، کمک به توسعه سواحل مکران، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد است.

راه ‌آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس به عنوان اصلی ترین اولویت زیرساختی شرق کشور علاوه‌بر کسب منافع ملی حاصل از درآمدهای ترانزیتی، تاثیر مستقیمی بر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی خواهد داشت.

ایجاد زیرساخت ریلی سبب دسترسی بهتر به معادن غنی استان شده و بهره‌برداری از آن‌ها را مقرون به صرفه می کند، علاوه بر این مقدمات لازم برای سرمایه گذاری در زمینه فعالسازی ظرفیت معادن غنی شرق کشور فراهم می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان استانی سیاسی شرق کشور خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در این پیام نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إذا مات الْعالم ثلم فی الْإسْلام ثلْمةٌ لا یسدّها شیْءٌ

درگذشت عالم وارسته و استاد محقق آیت‌الله حاج شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی یار دیرین امام و رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که پرورش‌یافتۀ خاندانی نامدار از فقاهت و مرجعیت بودند، در سال‌های متمادی، با کسب سطوح عالی نزد اساتید صاحب اندیشه و علم عمر خویش را صرف ترویج و نشر اصول و معارف دینی و شعائر اهل‌بیت (ع) و تربیت شیفتگان علوم اسلامی در حوزه و دانشگاه معطوف داشتند.

این فقیه بااخلاص و متواضع، علاوه‌بر فعالیت مستمر در عرصه‌های تبلیغ و آگاهی‌بخشی به نسل جوان ازجمله به‌عنوان مؤسس و امام جماعت مسجد نبی‌اکرم (ص) مسئول حوزۀ علمیۀ شرق تهران، برگزاری جلسات اخلاق و تألیف کتب دینی، حضور فعال در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان اسلام، نقش ارزنده‌ای به‌ویژه در امور فرهنگی اجتماعی، خیریه و عام‌المنفعه را ایفا نمودند که در کارنامۀ ایشان ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای ایشان غفران واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6091471 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره