Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@22:42:32 GMT

مسجدی که ۵۰ جوان را شاغل و متأهل کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۳۲۹

مسجدی که ۵۰ جوان را شاغل و متأهل کرد

امام جماعت مسجد حضرت، ولی عصر (عج) گفت: در سال ۹۹ برای ۵۰ جوان شغل اداری یا آزاد ایجاد کردیم. این جوانان همگی در آستانه ازدواج بودند که به دلیل نداشتن شغل، روند ازدواج و تاهل آن‌ها به تاخیر افتاده بود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سیدحسین میرطالبی، امام جماعت مسجد حضرت، ولی عصر (عج) واقع در خیابان شهید آیت تهران با اشاره به اینکه مسجد اصلی‌ترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در تمام دوران‌ها بوده و نقش غیرقابل انکاری در اداره و هدایت جوامع اسلامی و تحولات آن‌ها داشته است، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نیز مساجد می‌توانند نقش موثری در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه النجم (وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ؛ و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست) اظهار کرد: باید این موضوع به‌عنوان یک امر مهم در مساجد تبلیغ شود که افراد فعال در عرصه سازندگی و زندگی؛ چه در کارخانجات و چه در ادارات، در جهت تولید محصولات مورد نیاز جامعه اسلامی، تلاش صادقانه همراه با ابتکار داشته باشند.

امامان جماعت برای رفع موانع تولید وارد عرصه شوند

امام جماعت مسجد حضرت، ولی عصر (عج) افزود: البته باید در این راه پشتیبانی باشد و موانع برطرف شود و همه آنچه که به‌عنوان موانع تولید از طرف دشمن به جامعه القا و تحمیل می‌شود، برای مومنین و نمازگزاران تبیین شود تا آن‌ها متوجه شوند که دشمن در جهت تعطیل کردن کارخانجات و مایوس کردن کارگران، چه فعالیت‌هایی دارد؛ امور مساجد می‌تواند در این زمینه با توصیه به ائمه جماعات، نقش اساسی داشته باشد.

میرطالبی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حداقل در هفته یک بار برای مردم این موضوع در مساجد تبیین شود؛ در این مسیر می‌توانیم از نظرات متخصصان نیز بهره‌مند شویم؛ البته در حال حاضر نیز هر ماه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا متخصصان را به مسجد حضرت، ولی عصر (عج) دعوت می‌کنیم تا راهکار‌هایی را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه دهد.

وی درباره فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم و تعظیم مساجد و همچنین فعالیت‌های مسجد حضرت، ولی عصر (عج) در این ایام گفت: ما در این دهه باید در راستای تکریم نمازگزاران قدم‌هایی را برداریم؛ مثلا در این ایام امام جماعت زودتر از نمازگزاران در دفتر حاضر باشد و نمازگزاران بتوانند با او درد دل کنند و امام جماعت با حوصله برای این عزیزان وقت بگذارد.

تعمیر و تنظیف مساجد در دهه تکریم به صورت مردمی

امام جماعت مسجد حضرت، ولی عصر (عج) خاطرنشان کرد: ما هر ساله برنامه‌های مفصلی در این ایام داریم و در جهت تعمیر و تنظیف مسجد فعالیت‌های مختلفی را به‌صورت مردمی انجام می‌دهیم.

میرطالبی با تاکید بر لزوم احترام به پیشکسوتان مساجد، افزود: مسئله مهمی که همیشه مطرح کرده و می‌کنیم، مسئله جذب جوانان به مساجد است؛ وقتی جوانان جذب شدند، می‌توانیم مسئولیتی به آن‌ها بدهیم که برای حضور ترغیب شوند.

توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی پیش از عید نوروز

وی با اشاره به اینکه در مسجد حضرت، ولی عصر (عج) برای ازدواج جوانان کانونی تشکیل شده که وام و جهیزیه به این عزیزان اهدا می‌شود، یادآور شد: قبل از عید نوروز ۱۱۰ بسته معیشتی و عیدی به ارزش تقریبی هر بسته ۹۰۰ هزار تومان به نیازمندان اهدا شد.

میرطالبی با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه مسجد به تمام جوانان مومن و بسیجی و یا تحت پوشش خود که اقدام به ازدواج کنند، وام ازدواج پرداخت می‌کند، گفت: برای شروع زندگی جوانان تحت پوشش هم حداقل دو قلم جهیزیه را تامین می‌کند. همچنین برای افرادی که نیاز مالی داشته باشند تمام جهیزیه را متقبل خواهد شد.

ایجاد اشتغال و زمینه ازدواج برای ۵۰ جوان

امام جماعت مسجد حضرت، ولی عصر (عج) با بیان اینکه حمایت از مشاغل خانگی از جمله برنامه‌های این مسجد است، گفت: برای جوانان در آستانه ازدواج که فاقد شغل باشند؛ زمینه اشتغال در ادارات و یا به صورت آزاد را فراهم می‌کنیم. در سال ۹۹ برای ۵۰ جوان شغل ایجاد کردیم که بخشی از آن در مرکز تهیه مواد غذایی و مرکز تهیه غذای مسجد مشغول کار شدند. این جوانان همگی در آستانه ازدواج بودند که به دلیل شغل نداشتن، روند ازدواج و تاهل آن‌ها به تاخیر افتاده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مساجد کشور اشتغالزایی ازدواج جوانان امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر ۵۰ جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد

امام جمعه خمینی‌شهر بر نقش موثر مادران برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین محمودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۳۶ سوره مبارکه نساء، چهار مورد مهم برای عاقبت بخیری و جلوگیری از گمراهی به ما معرفی می‌کند و آن ایمان به خداوند، ملائکه، کتاب‌های آسمانی، رسولان الهی و به آخرت است.

وی ادامه داد: اگر کسی به‌عنوان مربی، مسئول پایگاه بسیج یا دیگر مسئولیت‌ها می‌خواهد کار فرهنگی کند، باید بر این ۴ مورد کارکرده باشد تا موفق شده و نتیجه بگیرد.

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر افزود: در نتیجه هم خودمان و هم دیگران را به سعادت می‌رسانیم و به همین دلیل راهبردمان باید یاد دادن، تعلیم، آموزش احکام و معارف الهی باشد که محصول آن پرورش انسان‌های پاک و سالم شود.

حجت‌الاسلام محمودآبادی تصریح کرد: ما در دوران انقلاب عملکرد و نمونه‌ای برای این آیات و روایات نداشتیم و یا به ندرت داشتیم ولی دقت کنید در طول این سال‌ها و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمن، شهیدان زیادی هم هدیه کردیم که اگر زندگی تک تک آن‌ها را مطالعه کنیم، می‌بینیم آن‌ها نتیجه آموزش همین احکام و معارف الهی هستند.

وی افزود: اگر به شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و شهدای مدافع حرم که طی سال‌های اخیر به شهادت رسیدند دقت کنیم، می‌بینیم آن‌ها محصول تلاش‌های کسانی هستند که معارف و احکام دین را آموزش می‌دهند و نتیجه تلاش‌های آن‌ها انسان‌های مخلصی است که جانشان را در راه خدا فدا می‌کنند و برای دیگران الگو می‌شوند.

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر با تاکید بر جذب نوجوانان و جوانان در محله‌ها به ویژه در ایام فراغت تابستان عنوان کرد: باید به‌صورت آتش به اختیار جوانان را جذب کرد چرا که آن‌ها از نظر اعتقادی سالم هستند.

وی جذب فرزندان به سمت مسجد، بسیج و کسب معارف الهی را از جمله وظایف مادران متدین دانست و یادآور شد: اکنون وظیفه ما سنگین است چون دشمن بر روی فساد در میان بانوان و دیگر افراد جامعه برنامه‌ریزی کرده است و اگر از طریقی ورود کند، می‌تواند این فساد را جهشی کند و با توجه به نقش مادری، خانم‌ها در آینده نمی‌توانند فرزندان مؤمن تربیت کنند.

کد خبر 750268

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است