Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@23:37:44 GMT

درخواست توضیح از رئیس رسانه ملی برای توقف گاندو

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۹۲۹

درخواست توضیح از رئیس رسانه ملی برای توقف گاندو

به گزارش «تابناک»، «سید احسان قاضی زاده هاشمی» عضو شورای نظارت بر صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: شورای نظارت نامه ای را خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشته و خواهان توضیح و ایشان درباره توقف پخش سریال «گاندو ۲» شده است.

وی ادامه داد: این نامه در پی تماس های مکرر مردم با شورا و دبیرخانه شورای نظارت درمورد توقف ادامه پخش سریال گاندو 2 نوشته شده است و شورا در آن نامه از آقای علی عسکری خواسته پاسخ بدهد که اعلام کند که دلیل توقف چه بوده؟ و علت فشارهای بیرونی، درونی و یا افراد را هم اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی زاده تاکید کرد: در این نامه همچنین از آقای علی عسکری خواسته شده که زمان و نحوه پخش سریال را دقیقا مشخص کنند. این موضوع به قید فوریت برای رئیس سازمان صداوسیما ارسال شده و ایشان هم موظف هستند که پاسخ نامه را هرچه سریع تر به ما اعلام کنند.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «گاندو2» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی در ایام نوروز هر شب از شبکه سه سیما پخش می شد و موضوع آن درباره چند پرونده امنیتی بود. اختلال در پخش و همچنین نیمه کاره ماندن سریال و اینکه اعلام شد ادامه آن بعد از انتخابات ریاست جمهوری پخش خواهد شد، شائبه سانسور آن به دلیل فشارهای بیرونی را بالا برد. تا به حال هیچکدام از مدیران سازمان صداوسیما درباره این موضوع اعلام نظر نکرده اند.

نیمه کاره مانده ماندن این سریال منجر به واکنش مخاطبان خبرگزاری فارس شد که با راه اندازی کمپین های مختلف در سامانه فارس من پیگیر پخش ادامه این سریال تا پیش از انتخابات بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان حمید صفت تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت صداوسیما شورای نظارت گاندو سریال تلویزیونی توقف پخش اعمال ماه شعبان حمید صفت تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها

 محمد خزاعی در این نامه خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی (شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکو‌های نمایش فیلم کشور آورده است:

«با استناد به ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کار‌های لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بستر‌های نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود.»

منبع :ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس