Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:37:49 GMT

گره بزرگ در بازار سهام

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۰۲۲

گره بزرگ در بازار سهام

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این روز شاخص‌کل با افت بیش از یک‌درصدی (۱۳۴۱۴ واحدی) همراه شد و با پایان معاملات روی عدد ۲۶۹/ ۱ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هموزن نیز ۲۷/ ۰ درصد به عقب بازگشت. از جمله نکات قابل تامل و نگران‌کننده در جریان دادوستدهای این روز افت محسوس دادوستدهای بورسی و فرابورسی بود، به‌طوری که ارزش دادوستدهای خرد بورسی به کمترین میزان از ۲۱دی ۹۸ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در جریان معاملات خرد بورسی تنها ۱۲۳۱ میلیارد تومان میان سهامداران جابه‌جا شد. در فرابورس نیز ارزش معاملات خرد به حدود۵۹۴میلیارد تومان رسید.

بورس یکشنبه از دریچه آمار

در روزی که شاخص‌کل بورس تهران با افت بیش از یک درصدی همراه شد، از ۳۳۷ نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۱۲‌سهم (۵/ ۳درصد) مثبت بود و در مقابل ۲۱۴ سهم (۵/ ۶۳ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار هر چند ۳ نماد (۹/ ۰‌درصد) صف خریدی به ارزش ۵/ ۷میلیارد تومان تشکیل دادند اما در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش سنگین در ۲۹۷ نماد بورسی (۸۸ درصد) به ارزش ۲۶۸۷ میلیارد تومان بودیم.

در فرابورس ایران نیز در روزی که آیفکس افت ۵۳/ ۰ درصدی را ثبت کرد،  ۱۳۲ نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی ۱۱ سهم (۳/ ۸ درصد) مثبت و ۱۰۱ سهم (۵/ ۷۶ درصد) منفی بود. در این بازار ۴ نماد (۳‌درصد) صف خریدی به ارزش ۸۹ میلیارد تومان تشکیل دادند اما ۱۱۴ نماد (۸۶درصد) نیز با صف‌فروشی به ارزش ۸۸۰میلیارد تومان مواجه شدند.

بازار پایه نیز دیروز میزبان دادوستد ۱۱۱نماد بود. در این میان ۱۳ سهم (۱۲درصد) مثبت ماندند و در مقابل شاهد دادوستد ۷۵ سهم (۵/ ۶۷ درصد) در محدوده منفی بودیم. در این بازار نیز ۱۳نماد (۱۲ درصد) صف خریدی به ارزش ۷۳ میلیارد تومان شکل دادند و صف فروش در این بازار به ۸۵ نماد (۵/ ۷۶ درصد) با ارزشی بالغ‌بر ‌۱۰۴۱‌میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۱۴فروردین ماه) مابقی سود سهام عدالت هفته آینده واریز می‌شود بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (۱۴فروردین)/ ورود حقیقی‌ها تنها به ۹نماد! گزارش بورس چهاردهم فروردین ۱۴۰۰ سودهای کلان بورسی به چه قیمت؟/تضاد منافع در بورس تهران قربانی می‌گیرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سهام برجام میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا