Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:40:10 GMT

مردم به اخبار غیرواقعی فضای مجازی توجه نکنند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۴۷۳

مردم به اخبار غیرواقعی فضای مجازی توجه نکنند

ایسنا/اردبیل رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: اهالی استان به اخبار کذب و بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی در مورد کاندیداهای شوراهای شهر توجهی نکرده و اخبار صحیح را از طریق مراجع تأیید شده دنبال کنند.

عباس‌زاده مشگینی در اولین نشست توجیهی هیئت‌های نظارت شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در شرایط کنونی تبلیغات گسترده و اخبار ضد و نقیض متعددی در فضای مجازی منتشر می‌شود که بسیاری از این اخبار نادرست و غیرواقعی بوده و سلامت گفتاری و رفتاری افراد جامعه را زیر سئوال می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا در تطهیر و سالم‌سازی این فضا تلاش کرده و بیش از این اذهان مردم را با انتشار اخبار کذب مخدوش نکنند که ضروری است در این ایام و موقعیت حساس و خطیر آرامش و امنیت روانی و روحی در جامعه برقرار شود.

رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت نظارت از 21 فروردین ماه کار بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها را آغاز خواهد کرد و با در نظر گرفتن شرایط قانونی به وظیفه خطیر خود عمل خواهد کرد.

عباس‌زاده مشگینی افزود: اعضای هیئت نظارت تلاش خواهند کرد تا با سعه صدر و واقع‌بینی بررسی صلاحیت‌ها را انجام داده و به دور از نگاه سیاسی، حزبی و جناحی افراد شایسته و توانمند را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مورد تأیید قرار داده و مردم را به مشارکت فعالان در انتخابات دعوت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه اخبار منتشر شده در فضای مجازی به ویژه در قالب نقل و قول‌ها و اخبار غیررسمی صحت نداشته و جز مخدوش کردن اذهان مردم هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و شایسته است تک تک افراد جامعه اخبار صحیح را از رسانه‌های مورد تأیید به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کرده و نسبت به پیگیری صحیح رویدادها تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، در اینجلسه امام جمعه شهرستان مشگین نیز به انتخابات متعدد برگزار شده در نظام اسلامی در 42 سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: حقانیت جمهوری اسلامی ایران در سایه برگزاری سالم، رقابتی و مشروع انتخابات است که امسال نیز با تکیه بر مردم‌سالاری دینی انتخاباتی اخلاق‌مدارانه و امیدبخش را در خردادماه شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام باوقار اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد این انتخابات را با دید و نگاه سیاسی مخدوش و اعتماد و اعتبار مردم را زیر سئوال ببرد بلکه همه باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط برای برگزاری سالم انتخابات در کنار حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم آمده و از این فرصت در دفاع از حقانیت نظام اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضای مجازی انتخابات استانی اجتماعی هیئت نظارت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور