Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به شیوع بالای بیماری در منطقه چابهار، عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی دولت و مردم را عامل افزایش شیوع بیماری دانست و انتقاداتی نسبت به امکانات بهداشتی و درمانی چابهار کرد.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت کرونا در چابهار گفت: شیوع بیماری در منطقه چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند بسیار زیاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از نوروز در چندین مصاحبه مطبوعاتی نسبت به سفرهای نوروزی، باز بودن ورودی شهرها و عدم پایش کرونایی ابراز نگرانی کردم اما این اظهارات مسئولان اجرایی را وادار به انجام اقدام عملیاتی نکرد. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه علت شیوع بالای بیماری، هجوم مسافران نورورزی به مناطق گردشگر پذیر چابهار است، گفت: وضعیت ما از روز پیش بدتر شده است. طبق آمارهای رسمی چندین مورد کرونای جهش یافته در چابهار دیده شده است و این در حالی است که بسیاری از مردم در بستر بیماری و قرنطینه خانگی هستند و ابتلای آنها به صورت رسمی ثبت نشده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس از کیفیت امکانات پزشکی و بهداشتی در چابهار انتقاد کرد و گفت: وقتی یک منطقه به یک مکان توریستی بدل می‌شود، حداقل امکانات بهداشتی و درمانی باید در آن منطقه مستقر شود. طی یک سال اخیر بارها تقاضا کرده‌ایم تا شاخص‌های سلامت سیستان و بلوچستان و خصوصا چابهار ارتقا پیدا کند اما توجهی به این بخش نشده است.

سعیدی در پایان گفت: ما در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستیم اما بسیاری از بیمارستان‌های ما بخش عفونی ندارد. ما به خاطر نزدیکی به پاکستان و مرز دریایی نیازمند امکانات مناسب بهداشتی و درمانی هستیم. در حوزه نیروی انسانی نیز کمترین میزان پزشک و کادر درمانی نسبت به میزان بیماران را داریم. دانشگاه علوم پزشکی باید در چابهار تشکیل شود. پرداخت و حقوق و مزایا هم باید بهتر شود و شرایطی مثل شرایط خاص آب و هوایی در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چابهار سيستان و بلوچستان استان ها سیاسی همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد