Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@04:12:15 GMT

واکنش‌ها به حواشی دیدار کادیز-والنسیا: تو تنها نیستی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۷۶۳

واکنش‌ها به حواشی دیدار کادیز-والنسیا: تو تنها نیستی

شب گذشته در دیدار کادیز برابر والنسیا، پس از توهین نژادپرستانه یکی از بازیکنان کادیز به دیاخابی، بازیکن والنسیا، بازیکنان والنسیا زمین بازی را به نشانه اعتراض ترک کردند، اما در نهایت مجبور به ادامه بازی شدند.

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 36 بازی کادیز برابر والنسیا پس از اینکه مختار دیاخابی، خوان کالا، بازیکن کادیز را متهم به نژادپرستی و توهین نژادی کرد، بازیکنان والنسیا زمین بازی را در حمایت از هم تیمی شان ترک کردند، اما خیلی زود مجبور شدند تا به زمین برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاخابی اول به سوی کالا رفت و با او درگیر شد و سپس به سوی داور بازی رفت و موضوع را به او اطلاع داد و به همراه هم تیمی هایش به رختکن رفت. اما تنها دقایقی بعد بازیکنان والنسیا مجبور به حضور در زمین شدند و بازی از سر گرفته شد، تنها دیاخابی حاضر نشد به بازی ادامه دهد و تعویض شد!

 

 

اکانت توییتر باشگاه والنسیا در واکنش به این اتفاقات توییت کرد: "نه به نژادپرستی. تیم جلسه ای برگزار کرد و تصمیم گرفت که برای مبارزه برای افتخار و غرور باشگاه، به بازی ادامه دهد اما نژادپرستی از هر نوع را باید محکوم کرد.

بازیکنی که توهین نژادی را دریافت کرده بود از هم تیمی هایش خواست تا به زمین بازگردند. ما از تو حمایت می کنیم مختار."

 

 

پس از پایان مسابقه که با شکست 2-1 والنسیا به اتمام رسید، خوزه گایا، مدافع والنسیا، گفت: "مختار به ما گفت که کالا به او توهین نژادی کرده است. ما به زمین برگشتیم چون به ما گفتند می توانند برای ترک زمین سه امتیاز یا بیشتر جریمه مان کنند. مختار از ما خواست تا به زمین برگردیم. خیلی ناراحت بود. توهین خیلی زشتی بود."

 

ژاوی گارسیا سرمربی والنسیا، پس از بازی گفت: "وقتی در رختکن بودیم به ما گفته شد که اگر به زمین برنگردیم ممکن است با محرومیت جریمه شویم. با دیاخابی در این باره صحبت کردیم و او گفت که خودش قادر به بازی نیست اما درک می کند که ما باید به زمین برگردیم و بازی کنیم تا محروم نشویم."

این نخستین بازی در لالیگا بود که به دلیل وقوع توهین نژادی متوقف شد.

 

آلوارو سرورا، سرمربی کادیز، گفت که کالا هرگونه توهین نژادی را رد کرده است و از همه این وقایع شوکه شده! هر چند در بین دو نیمه او را تعویض کرد.

 

حوادث بازی شب گذشته بین دو تیم در شبکه های مجازی نیز مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری نگرانی خود را از اتفاقاتی که در این بازی افتاد ابراز کردند.

 

 

مارکا نیز صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داد و خطاب به دیاخابی نوشت: تو تنها نیستی؛ هیچکس شایسته این تحقیر نیست.

 

اتحادیه بازیکنان حرفه ای دنیا، FIFPro، نگرانی های جدی خود درباره این اتفاق را ابراز کرد و گفت که حوادث این مسابقه نشان داد که هیچ حمایتی از بازیکنانی که با این تبعیض ها مواجه می شوند وجود ندارد.

در باینیه این سازمان آمده است: "وضعیت امروز مسابقه کادیز و والنسیا نگرانی های جدی ایجاد می کند. ما همراه با همکارانمان در انجمن فوتبالیست های اسپانیا وضعیت پیرامون مسابقه را رصد خواهیم کرد.

در حالی که هنوز بسیاری چیزها باید بررسی شود، این تصور که علیه تیمی که در یک همبستگی جمعی با یکی از بازیکنان تیم عکس العمل نشان داده، فشار وجود داشته تا مسابقه را زیر تهدید مجازات و محرومیت ادامه دهند، نشان می دهد که اشکالاتی در مقررات و واکنش ها در قوانین ضد تبعیض وجود دارد.

حوادث امشب باز دیگر نشان داد که پروتکل های تنظیم شده برای محافظت از بازیکنان در موقعیت های تبعیض آمیز، در واقع محافظت از برگزاری مسابقه را در اولویت قرار می دهند که این موضوع نه تنها شکست این سیستم است بلکه می تواند به افرادی که مورد مورد آزار قرار گرفته اند نیز آسیب بزند."

 

والنسیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: والنسیا توهین نژادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نهایی رقابت‌ها جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا روز یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف میزبان مسابقات، تیم ملی تایلند خواهد رفت. فوتسالیست‌های ایرانی در حالی به دیدار نهایی صعود کردند که در بازی نیمه نهایی برابر ازبکستان با مشکل مواجه شدند و پس تساوی در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی به برتری رسیدند. مسأله‌ای که موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتسال شد.

اسماعیل تقی پور کارشناس و پیشکسوت فوتسال در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط تیم ملی در این بازی‌ها پرداخت و گفت: پیش از این هم گفته بودم که ازبکستان جدی ترین رقیب ما در جام ملت‌ها خواهد بود ژاپن نمی‌تواند برای ما خطرساز باشد و در دیدار برابر ازبکستان دیدیم که ازبکستان ما را به دردسر انداخت. بازی ازبکستان در همان دقایق اول نشان داد که با برنامه به مصاف ایران آمده است و روی نفرات ما شناخت کامل داشتند و سرمربی ازبک ها هم روی تیم خودش و هم روی تیم ما اشراف کامل داشت.

با صعود به فینال برند ایران را حفظ کردیم

این پیشکسوت فوتسال گفت: تیم ملی ایران با تیم ملی ازبکستان قابل قیاس نیست و نفرات ما به مراتب برتر از آنها است و ازبکستان هیچ گاه حریف قدری برای ایران نبوده است و هیچکدام از بازیکنان این تیم در حد و اندازه‌های بازیکنان ما نیستند. اما وقتی «ژوزه اوناسیو لوپز» هدایت این تیم را برعهده گرفت طوری از بازیکنان استفاده می‌کند که می‌تواند تیم ما را به دردسر بیاندازد و در این دیدار باید بگوییم که «مردیم تا بردیم!».

وی ادامه داد: اگر این بازی را نمی‌بردیم و به فینال نمی‌رفتیم برای فوتسال ایران اتفاق خیلی بدی می‌افتاد و شاید تا ۲-۳ سال نمی‌توانستیم این تیم را بلند کنیم و این اتفاق را به سختی فراموش می‌کردیم. خدا را شکر که با این پیروزی توانستیم برند خود را حفظ کنیم.

اسماعیل تقی پور بر اهمیت بهره گیری از سرعت تاکید کرد و گفت: در هر بازی باید با سبک خاصی بازی کرد. در این دیدار برخلاف دیداری مثل کویت نمی‌توانستیم با حرکات فردی به نتیجه برسیم و باید سرعت بازی را بالا می‌بردیم و هر گاه به بازی سرعت دادیم ازبکستان را با مشکل مواجه کردیم. اما مشکلی که وجود داشت این بود که در زمان‌های کمی از بازی از تاکتیک سرعت بهره گرفتیم. نفرات تیم ما برتر از سطح آسیا هستند اما حریف ما توانست طوری بازی را ببندد که نتوانستیم از روی حرکات فردی کار خاصی انجام دهیم و باید بتونیم در دیدارهایی که به این شکل به مشکل می‌خوردیم به سرعت تغییر تاکتیک دهیم.

باید کار تایلند را در نیمه اول تمام کنیم

وی ادامه داد: تایلند هم تیم خوبی است اما در حالی که از حضور تماشاگران بهره می‌گرفتند و در زمین خود بازی می‌کردند در دیدار برابر تاجیکستان به مشکل خوردند وضعیت ما و تایلند در مرحله نیمه نهایی به یک شکل دنبال شد. اما تایلند تیمی نیست که بتواند حریف ایران باشد. بازی فینال سختی‌های خودش را دارد و طبیعی است که هر دو تیم با استرس وارد زمین شوند. باید بتوانیم در دیدار برابر تایلند بتوانیم در همان ابتدای کار نتیجه را به سود خودمان تغییر دهیم و ممکن است هرچه به لحظات پایانی بازی نزدیک شویم کار برای ما سخت‌تر شود. قهرمانی نیاز فوتسال ایران است و همه باید برای شکست تایلند همت کنند. نباید با ترس به مصاف حریف برویم و در ضربات آخر باید نهایت دقت را داشته باشیم.

او در پایان به تمجید از بازیکنان جوان تیم ملی پرداخت و گفت: بازیکنان جوانی مثل بهروز عظیمی یا اکرمی بازیکنان خیلی خوبی هستند و آینده روشنی دارند. اینکه در این بازی‌ها حضور دارند و وحید شمسایی هم به آنها بازی می‌دهد که به افزایش تجربه آنها کمک می‌کند و می‌توانند در سال‌های آینده به بازیکنانی پخته و باتجربه تجربه شوند.

کد خبر 6089917

دیگر خبرها

  • پدرو تماشاگر ویژه دیدار بارسلونا و والنسیا / عکس
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • عنایتی: سیاست باشگاه پیکان جوان‌گرایی است
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است