Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها از امروز (16 فروردین) خبر داد.

جلیل بالایی در نشست خبری امروز (16 فروردین) گفت: با پایان گرفتن ثبت نام داوطلبان شوراهای شهرها در اسفندماه سال گذشته، از امروز (16 فروردین) ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرحله از ثبت نام داوطلبان به مدت یک هفته و تا تاریخ 22 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بالایی تصریح کرد: در این مرحله از ثبت نام نیز به دلیل شرایط کرونایی، تمام مراحل ثبت نام بصورت مجازی برگزار شده و نیاز به مراجعه حضوری داوطلبان به بخشداری ها نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: داوطلبان جهت ثبت نام می توانند نرم افزار ثبت نام را از سایت وزرات کشور و یا پورتال استانداری کرمانشاه بر روی گوشی یا سیستم رایانه خود دانلود کرده و ثبت نام را انجام دهند، همچنین داوطلبانی که امکان انجام این کار برای آنها مهیا نیست می توانند به کافی نت ها و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و کار ثبت نام را انجام دهند.

بالایی خاطرنشان کرد: در تمام این روش‌ها متقاضیان مدارک ثبت نام را بارگذاری کرده و نیازی به مراجعه حضوری جهت تحویل مدارک نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه یادآور شد: برخی افراد هم که اصرار به مراجعه حضوری دارند می توانند از ساعت هشت صبح تا 18 بعدازظهر به بخشداری ها مراجعه کنند.

بالایی درخصوص مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها گفت: عکس، کارت ملی، شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک تحصیلی برای ثبت نام داوطلبان الزامی است.

وی یادآور شد: در بحث مدرک تحصیلی برای روستاهای با جمعیت زیر 200 نفر تنها داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی است و برای روستاها با جمعیت بیش از 200 نفر داشتن مدرک دیپلم الزامی است.

بالایی در ادامه با بیان اینکه 1754 روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستاها هستند، گفت: از این تعداد 17 روستا با جمعیت بیش از 1500 نفر شورای روستا با پنج عضو اصلی دارند و 1737 روستای دیگر که جمعیت کمتر از 1500 نفر دارند شورای روستا با سه عضو اصلی خواهند داشت.

وی یادآور شد: در صورت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا در تمام این 1754 روستای استان، در مجموع در این دوره 5296 نفر بعنوان عضو اصلی شوراهای روستا انتخاب خواهند شد.

بالایی با بیان اینکه هیات های اجرایی پس از اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان کار بررسی صلاحیت ها را آغاز خواهد کرد، گفت: بر اساس قانون در خصوص داوطلبان شوراهای روستا اصل بر تایید صلاحیت افراد است، مگر در مواردی که هیات اجرایی تشخیص دهد صلاحیت فرد باید بررسی شود که در این صورت استعلام از مراجع چهارگانه اخذ خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به کوچک بودن محیط روستا، معتمدین که هیات های اجرایی را تشکیل می دهند به خوبی افراد و سابقه آنها را می شناسند و برای همین قانونگذار تعیین کرده که نیازی به گرفتن استعلام برای تمامی افراد نیست و تنها در مواردی که هیات اجرایی تشخیص دهد در خصوص برخی افراد این کار صورت می گیرد.

ثبت نام قطعی 1098 داوطلب انتخابات "شوراهای شهر" کرمانشاه/ نتایج اولیه تایید صلاحیت‌ها 8 اردیبهشت اعلام می‌شود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در اسفندماه سال گذشته گفت: در این دوره از ثبت نام داوطلبان در مجموع 1110 داوطلب در استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 1098 نفر قطعی شده است.

وی افزود: این تعداد داوطلب برای کسب 182 کُرسی شورا در 34 شهر استان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به آمار داوطلبان به ترتیب در شهرهای کرمانشاه (20 نفر به ازای هر کرسی)، سرپل ذهاب(12.5 نفر به ازای هر کرسی)، ، اسلام آبادغرب (یازده نفر به ازای هر کرسی)،و گیلانغرب (10 نفر به ازای هر کرسی) شاهد بیشترین رقابت هستیم.

بالایی خاطرنشان کرد: کمترین میزان رقابت در استان هم مربوط به شهر گودین است که در این شهر 1.5 داوطلب به ازای هر کرسی شورای این شهر با هم به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه کار استعلام سوابق داوطلبان از مراکز چهارگانه در مهلت 10 روزه آن انجام شده گفت: هم اکنون کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی در حال انجام است که تا 22 فروردین ماه ادامه دارد.

بالایی خاطرنشان کرد: نتایج تایید بررسی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی در تاریخ 22 فروردین ماه به هیات های نظارت ارجاع شده و هیات نظارت ظرف 14 روز فرصت دارد کار بررسی صلاحیت ها را انجام دهد و با اتمام این مرحله، نتیجه اولیه تایید صلاحیت ها در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه از طریق فرمانداری ها به داوطلبان شوراهای شهر اعلام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا انتخابات انتخابات شوراهای اسلامی روستا شوراهای اسلامی روستاها نفر به ازای هر کرسی داوطلبان شوراهای ثبت نام داوطلبان هیات های اجرایی انتخابات استان بررسی صلاحیت ثبت نام صلاحیت ها یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: باید از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی و کسانی که در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه گام برمی‌دارند تقدیر به عمل آید.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست کمیته اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در ستاد حقوق بشر برگزار شد.

در این نشست، غریب‌آبادی با اشاره به نسل سوم حقوق بشر که شامل حق توسعه، حق دسترسی به محیط زیست سالم و حق دسترسی به صلح و امنیت می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر مرتکب تمامی جنایت‌ها از جمله جنایت علیه بشریت، نسل‌زدایی و جنایت جنگی در غزه شده است و ما شاهد کشتار و قتل‌عام گسترده غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان در نوار غزه هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه اظهارات خود، گفت: باید از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی و کسانی که در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه گام برمی‌دارند و همچنین مدافعان واقعی حقوق بشر در مبارزه با چالش‌هایی مانند تحریم‌های یکجانبه و اقدامات ضد حقوق بشری تقدیر به عمل آید.

براساس اعلام مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر در این نشست، شاخص های هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی تعیین و مقرر شد بر این اساس، مصادیق مربوطه معرفی شوند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مجدد کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
  • تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول آزمون سراسری ویژه داوطلبان سیل‌زده شهرستان زیركوه
  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد