Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، 30 نفز از دانشجویان عضو گروه جهادی روح‌اللهِ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور در روستای چمن گلین شهرستان سرپل ذهاب به مدت یک هفته به محرومان و نیازمندان این منطقه خدمات رسانی کردند.

روستای چمن گلین با 42 خانوار سکنه، در زلزله سال 1396 که در غرب کشور رخ داد تقریبا به طور کامل ( بدلیل قرار داشتن این روستا روی دامنه کوه) تخریب شد و قرارگاه جهادی-مهندسی حاج احمد متوسلیان به کمک اهالی روستا و گروه های جهادی اقدام به ساخت این روستا در یک منطقه جدید و ایمن به فاصله 2 کیلومتری از مکان سابق روستا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

هم اکنون ساخت روستا تقریبا به اتمام رسیده و خوشبختانه همه 42 خانوار ساکن روستا خانه و سرپناه دارند و قدم های نهایی آن در حال طی شدن است.

ساخت مسجد، ساخت پایگاه بسیج و دفتر دهیاری، کاشت 1000 راس نهال در معابر اصلی، ساخت سوله اشتغالزایی و تجهیز آن، ساخت نانوایی و تجهیز آن از پروژه هایی است که هم‌اکنون در این روستا به همت جهادگران در دست انجام است.

بر همین اساس جهادگران گروه جهادی روح‌الله در سه گروه در سه پروژه ساخت مسجد، ساخت پایگاه بسیج و دفتر دهیاری، کاشت 1000 راس نهال در معابر اصلی اقدام به نقش آفرینی کردند.

 

 

پروژه اول تکمیل مسجد برای استفاده عموم بود. کارهای اساسی ساخت مسجد از قبل انجام شده بود و این پروژه در مراحل نهایی خود بود. جهادگران در این پروژه اقدام به برق‌کشی، راویز بندی، اقدامات اولیه برای نما دادن به ساختمان، بتون ریزی، تکمیل دیوارهای محوطه مسجد و... کردند.

دو ساختمان در ورودی روستای چمن گلین ساخته شده که یکی از آنها پایگاه بسیج روستا و دیگری ساختمان دهیاری این روستا خواهد بود. این ساختمان ها تکمیل بوده ولی فاقد سرویس بهداشتی بودند. یک دسته از جهادگران در ساخت و اقدامات اولیه (آماده سازی چاه) برای ساخت سرویس بهداشتی مشغول بودند.

 

 

سومین پروژه ای که جهادگران گروه جهادی روح‌الله در آن نقش آفرینی کردند، کاشت 1000 راس نهال چنار در معابر روستا بود که این گروه کاشت نهال در خیابان اصلی و دو کوچه این روستا را انجام داد.

البته در کنار این پروژه ها، برخی کارهای ریز و درشت که به سریعتر و بهتر رسیدن به هدف نهایی (تکمیل ساخت روستای چمن گلین) کمک می کرد، صورت گرفت که در قالب پروژه های ذکر شده جای نمی گرفتند.

 

 

گروه جهادی روح‌الله در راستای حضور موثر در منطقه و ارتباط گیری با مردم، با اهدای لوح یادبود به همه خانواده های ساکن در روستا آنها را به جشن عید مبعث دعوت نمود و جهادگران با حضور اهالی روستا جشن عید مبعث را برگزار کردند.

 همچنین به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و رشادت های آنان و نیز عدم توفیق برگزاری اردوی راهیان نور به علت شیوع ویروس کرونا، اعضای گروه جهادی روح‌الله در یادمان شهدای بازی دراز حضور یافته و پای روایتگری پاسدار مجاهد حاج محمد طالبی نشستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان روستا دانشگاه بسیج دانشگاه امیرکبیر بسیج دانشجویی سرپل ذهاب گروه جهادی روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی

احمد آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز گفت: بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، ۹ منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.

وی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.

دهقانیزاده فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.

وی افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز