Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهترین دیدارهای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد که بازی نمایندگان کشورمان مقابل رقبای قطری حضور پُررنگی در آن دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه آغاز مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، به پنج بازی پلی‌آف به‌یادماندنی تاریخ مسابقات اشاره کرد که سه تقابل نمایندگان ایران و قطر هم در میان آنها جای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

AFC درخصوص این سه بازی نوشت:

 استقلال  - السد

السد در پلی‌آف سابقه زیادی دارد. بین بازی کلاسیک مقابل الوحده و دیدار پُرتنش مقابل استقلال در 2017، آنها در ضربات پنالتی از الجزیره شکست خوردند. جایی که ژاوی ارناندس در میان کسانی بود که ضربه پنالتی را از دست داد تا این بازیکن که سابقه قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد، از حضور در اولین لیگ قهرمانان آسیای خود بازبماند.

سال بعد 75 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حاضر شدند تا این بازیکن اسپانیایی برای اولین بار، طعم شور فوتبال ایران را بچشد. هرچند پس از اینکه بازی به تساوی رسید، دوباره ضربات پنالتی برای سومین بار در سومین سال برای السد رقم خورد. ژاوی این بار مردی موفق در 12 یاردی دروازه بود، اما ابراهیم مجید و محمد کاسولا موفق نبودند و اجازه دادند خسرو حیدری با ضربه پنالتی خود که با اعتماد به نفس زده شد، نیمه آبی تهران را به شور بیاورد و استقلال به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد.

الریان - سایپا

سایپا در سال 2008 لیگ قهرمانان آسیا توسط بنیادکاری حذف شد که ریوالدو الهام‌بخشِ آن بود. آنها برای رسیدن به این مسابقات، سال 2019 با هدایت اسطوره فوتبال ایران یعنی علی دایی به دوحه سفر کردند تا با الریان بازی کنند. میهمان شروعی فوق‌العاده تجربه کرد و آرمان رمضانی، سایپا را در سه دقیقه از حریف پیش انداخت، اما گلمین ریواس بازی را در همین نیمه بازی را مساوی کرد و در نهایت، قلب تیم ایرانی در وقت‌های تلف شده شکست.

در حالی که به وقت اضافه نزدیک‌تر می‌شدیم، رودریگو تاباتا ضربه ایستگاهی به دروازه ارسال فرستاد و سباستین سوریای کهنه‌کار، این توپ را وارد دروازه سایپا کرد. ریواس هم یک دقیقه بعد با گلزنی خود، کار را تمام کرد تا الریان به مرحله گروهی صعود کند.

الغرافه - ذوب‌آهن

بازی دراماتیک دیگر بین قطر و ایران در همان روز اتفاق افتاد و الغرافه و ذوب‌آهن وارد دیداری شدند که مصداق بارز دیداری با دو نیمه کاملاً متفاوت بود. میزبان با گل‌های احمد علاءالدین و مهدی طارمی از حریف پیش افتاد و تا پایان نیمه نخست در آستانه صعود به دور گروهی بود، اما زمانی که کریستین اوساگونا کمی بعد از شروع نیمه دوم توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند، شرایط روانی الغرافه به هم خورد.

ذوب‌آهن سپس با گل امیر ارسلان مطهری به تساوی رسید تا 30 دقیقه پایانی بازی، جذاب دنبال شود. پس از چرخش نژادمهدی و شوت او به کنج دروازه الغرافه در فاصله 10 دقیقه تا پایان، این تیم میهمان بود که بلیت خود را برای صعود به مرحله گروهی قطعی کرد.

سایت AFC در پایان این نظرسنجی از کاربران خود خواست تا به یکی از پنج بازی برتر تاریخ پلی‌آف رأی بدهند که برای شرکت در این نظرسنجی،  اینجا  را کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان

دیدار برگشت دو تیم یوکوهاما مارینوس ژاپنی و اولسان اچ دی کره جنوبی در توکیو بعد از برد ١ بر صفر کره‌ای‌ها در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرق از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود که با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، این دیدار که در وقت قانونی با نتیجه ٣ بر ٢ به سود میزبان ژاپنی به پایان رسید تا در مجموع دو تیم ٣ بر ٣ مساوی شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگ‌بار یا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتی تیم صعود کننده به فینال و حریف العین امارات را مشخص کند.

جالب اینکه بر خلاف تصور این دیدار ١٢٠ دقیقه طول نکشید و دو تیم ١٤٠ دقیقه برابر هم صف‌آرایی کردند چون علیرضا فغانی دو وقت هفت دقیقه، یک سه دقیقه در کنار یک دقیقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقیقه‌ای و ١٥ دقیقه‌ای معمول محاسبه کرد.

نکته دیگر اینکه این بازی تراژیک ١٤٠ دقیقه زیر باران شدید برگزار شد و علیرضا فغانی با ١٦ کیلومتر دوندگی و نزدیکی به تمام صحنه‌ها و هر جا که توپ وجود داشت یک‌بار دیگر آمادگی بالای بدنی خود را در ٤٦ سالگی به نمایش گذاشت تا کم کم بار دیگر برای تحقق رویای قضاوت فینال جام جهانی در سال ٢٠٢٦ خودی نشان دهد.

از سوی دیگر شاهکار فغانی در این دیدار بار دیگر او را در دنیای فوتبال سر زبان‌ها انداخت، اخراج بدون مماشات بازیکن میزبان با کارت قرمز مستقیم در حالی‌که تیم ژاپنی ٣ بر ١ از حریف کره‌ای و در مجموع دو بازی ٣ بر ٢ پیش بود در دقیقه ٣٩ که کره‌ای‌ها صاحب ضربه پنالتی شده بودند دل و جراتی می‌خواست که این داور ایرانی الاصل نشان داده از پس آن در هر بازی ممکنی به راحتی بر می‌آید.

دلیل اخراج کامیجیمای ژاپنی دقیقا در لحظه خطای پنالتی گرفتن موقعیت آشکار پنالتی توسط این بازیکن از سوی علیرضا فغانی تشخیص داده شد که کارت قرمز مستقیم طبق قانون جریمه آن اعلام شده است.

فغانی در ١٤٠ دقیقه بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان شرق آسیا تنها سه بار از کارت خود استفاده کرد که یک کارت قرمز مستقیم به بازیکن تیم میزبان و دو کارت زرد هم به مربیان روی نیمکت این تیم ژاپنی بود که در ضربات پنالتی توانست به فینال ٢٠٢٤ باشگاه‌های قاره کهن راه یابد.

همچنین علیرضا فغانی به‌درستی سه گل را در این دیدار مردود اعلام کرد و یک‌بار نیز به دلیل عملکرد کمک خود در عدم تشخیص آفساید از VAR کمک گرفت که تشخیصش دخالت بازیکن در بازی حریف بود.

علیرضا فغانی که عملکرد بسیاز خوبی از نگاه کارشناسان در این بازی پرهیجان و حساس به نمایش گذاشت روز شنبه نیز در استرالیا دیدار مهم دو تیم "ملبورن سیتی" و "وسترن سیتی" از هفته آخر لیگ این کشور را سوت خواهد زد تا رقابت‌های داخلی این کشور بعد از این بازی با شش تیم برتر مرحله نهایی ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • یک استقلالی میهمان افتخاری فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • خلاصه‌بازی الهلال و العین + فیلم
  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید