Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت:آخرین گونه جهش‌یافته کووید-۱۹ در ایران نوع بریتانیایی آن است که نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد گونه غالب کرونا در ایران از نوع انگلیسی است.   به گزارش برنا، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به انتقال ویروس کرونا از سوی افراد مبتلا گفت: هر فردی که مبتلا به کرونای چینی باشد بین یک تا ۲ نفر و هر فردی که مبتلا به نوع انگلیسی آن باشد این ویروس را به ۷ نفر دیگر منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بدانیم زمانی که فردی مبتلا به کرونا می‌شود و نزدیک به ۶ و ۷ نفر از اطرافیان او نیز علائم کرونا را پیدا می‌کنند و آنها نیز ویروس را دریافت می‌کنند مبتلا به نوع انگلیسی کرونا شده‌اند.   او افزود: از زمانی که اولین علائم بیماری در هر فردی پیدا می‌شود بین ۱ تا ۱۴ روز زمان انتقال این بیماری است که به آن دوره نهفتگی بیماری گفته می‌شود. اما متوسط انتقال بیماری از فرد مبتلا تا ۵ و نیم روز است. و از زمانی که علائم کرونا در فردی مشهود می‌شود از یکی دو روز پیش از آن تا پایان دوره بیماری و خارج شدن ویروس از بدن این فرد انتقال‌دهنده کروناست که به طور متوسط بین ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد.   مردانی درباره افرادی که بیش از همه در خطر ابتلا به کرونا هستند، بیان کرد: تمام افرادی که تا امروز به این بیماری مبتلا نشده‌اند و آنتی‌بادی محافظت‌کننده در بدن آنها وجود ندارد بیش از همه امکان ابتلا به بیماری را دارند. پس از آن‌ در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند که تاکنون یک بار مبتلا به کرونا شده‌اند.   عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین گونه جهش‌یافته کرونا در ایران عنوان کرد: آخرین گونه جهش‌یافته کووید ۱۹ در ایران نوع بریتانیایی آن است که در حال حاضر در کشور پخش شده و نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد که گونه غالب کرونا در ایران از نوع انگلیسی آن است. مانند استان‌های مرکزی، هرمزگان و خوزستان که کاملا درگیر این گونه بریتانیایی کرونا شده‌اند.   مردانی ادامه داد: ویروس جدید کالیفرنیایی کرونا که در این منطقه کشف شده نیز هنوز به کشور ما راه پیدا نکرده است.   او درباره لزوم مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها گفت: افرادی که علائم جدید کرونا یعنی تب بیش از سه روز، تنگی نفس، فشار روی قفسه صدری و اشکال در تنفس دارند حتما به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.   مردانی درباره افرادی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، عنوان کرد: سیاست وزارت بهداشت در این بود که کسانی که تاکنون به بیماری کرونا مبتلا بوده‌اند در اولویت دریافت واکسن قرار نگیرند اما در حال حاضر این سیاست تغییر کرده است و تمام افرادی که در معرض ابتلا به بیماری هستند واکسن کرونا دریافت می‌کنند.   او افزود: عمدتا پس از تزریق واکسن افراد به کرونا مبتلا نمی‌شوند اما اگر پس از تزریق مبتلا به این ویروس شدند ممکن است در زمان دریافت واکسن در دوره نهفته بیماری بوده‌اند.   عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره نتیجه واکسیناسیون در دیگر کشورها عنوان کرد: از زمانی که واکسیناسیون در دیگر کشورها شروع شده است، در چند روز گذشته بر اساس آمار اعلام‌شده جانباختگان کشور انگلستان به عدد صفر رسیده است و آمریکا نیز تعداد جانباختگان آن با تعداد جانباختگان ایران در یک سطح است اما باید توجه کرد که جمعیت آمریکا سه برابر و نیم حمعیت ایران است و تا این لحظه ۱۶۵ میلیون نفر در این کشور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.   مردانی در توصیه به شهروندان به‌ویژه افرادی که در تعطیلات نوروز سفر رفته‌اند گفت: این افراد تا ۵ روز خود را در خانه قرنطینه کنند و تا جایی که امکان دارد از ارتباط با افراد دیگر بپرهیزند و در این مدت مهمان‌پذیر نباشند و به مهمانی نیز نروند. همچنین شهروندان از تجمع در هر مکانی دوری کنند و تا جایی که امکان دارد به دلیل تراکم جمعیت در وسایل حمل‌ونقل عمومی از استفاده از آنها پرهیز کنند. لینک کوتاه: asriran.com/003GLI

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نوع انگلیسی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علائمی در سیستم گوارش وجود دارند که نشان می‌دهند شما دچار بیماری کبد چرب هستید. بیماری کبد چرب که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با تجمع چربی در سلول‌های کبد مشخص می‌شود و به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است. این بیماری ممکن است از یک وضعیت خفیف تا شکل جدی‌تر متغیر باشد که می‌تواند منجر به آسیب و عوارض کبدی شود. اگرچه بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم رخ می‌دهد، اما برخی از مشکلات گوارشی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبدی باشد. چهار علامت اصلی گوارشی که نیازمند توجه و ارزیابی برای افراد در معرض خطر یا تشخیص بیماری کبد چرب است:

بیشتر بخوانید: علائم ظاهری بیمار بودن کبد درد شکم

یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با بیماری شدید کبد چرب، درد یا ناراحتی شکم است. این درد اغلب به عنوان یک درد مبهم دائمی در سمت راست بالای شکم، جایی که کبد قرار دارد، توصیف می‌شود و ممکن است با احساس پری یا نفخ همراه باشد. درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد و پس از خوردن یک وعده غذایی چرب یا سنگین بدتر می‌شود. اگر درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه شکم را تجربه می‌کنید، حتما برای معاینه و تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ نیز ممکن است نشان دهنده بیماری شدید کبد چرب باشد و زمانی که کبد مملو از چربی باشد، می‌تواند منجر به التهاب و اختلال در عملکرد طبیعی آن شود. این می‌تواند بر هضم و متابولیسم غذا تأثیر بگذارد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ گاه به گاه ایجاد شود. احتمال بروز این علائم بعد از مصرف غذاهای چرب بیشتر است. اگر تهوع و استفراغ مکرر همراه با سایر مشکلات گوارشی رخ می‌دهد، حتما برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن

در مراحل پیشرفته بیماری کبد چرب، شما از کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته رنج می‌برید. این ممکن است به این دلیل باشد که کبد کمتر قادر به پردازش مواد مغذی و تولید صفرا برای کمک به هضم و جذب چربی‌ها است. در نتیجه، بدن ممکن است در جذب مواد مغذی مهم از غذا دچار مشکل شود که منجر به از دست دادن اشتها و کاهش وزن می‌شود. اگر متوجه کاهش قابل توجه و غیر قابل توضیح اشتها یا وزن شدید، توصیه می‌شود برای ارزیابی جامع با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

زردی

زردی روی پوست و چشم می‌تواند در موارد شدید بیماری کبد چرب رخ دهد. این ناشی از تجمع بیلی روبین است، رنگدانه زردی که هنگام تجزیه گلبول‌های قرمز تولید می‌شود. وقتی کبد نتواند به طور موثر بیلی روبین را پردازش کند، تجمعی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به زردی می‌شود. در صورت مشاهده زردی، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228746 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید