Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@19:10:25 GMT

گازهای مشعل؛ دلارهایی که می سوزند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۳۷۳۴

گازهای مشعل؛ دلارهایی که می سوزند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت صبح امروز در مراسم امضای «قرارداد ۷۵ میلیون دلاری داخلی سازی ۲۴ کمپرسور سانتریفیوژ توسط بخش داخلی و همچنین جمع آوری گازهای همراه منطقه رگ سفید» با بیان اینکه می‌توانیم با داخلی سازی این کمپرسورها علاوه بر حمایت از داخل، صرفه جویی ارزی نیز داشته باشیم، گفت: از سال ۵۱ که برای اولین بار به اهواز رفتم همواره حسرت سوختن این گازها را داشتم و تصور می‌کردم علاوه بر اینکه این گازها در حقیقت دلار است که می سوزد، آزار و مشکلات زیست محیطی برای منطقه و مردم آن در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مراجعات تاریخی متوجه می‌شویم که محمدرضا پهلوی نیز دغدغه جمع آوری این گازها را داشته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه جمع آوری گازهای همراه که در مشعل‌ها می‌سوخت یکی از بزرگترین دغدغه‌های رهبر انقلاب بود، تصریح کرد:  رهبر انقلاب این اولویت را به رییس جمهوری اعلام کرده بودند و رییس جمهوری نیز آن را به مجموعه وزارت نفت ابلاغ کردند تا در اولویت قرار بگیرد.

پربیننده ترین فروش نفت ایران افزایش یافت قطع برق مراسم عروسی و عزا تکذیب شد کاهش ۶۰درصدی درآمد کشور از محل صادرات گاز نفت روسیه برای ۵۸سال کفایت می کند عملیات اورهال واحد متانول پتروشیمی فن‌آوران به پایان رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس

تین نیوز

سرپرست راه آهن جنوب از جمع آوری ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲  خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد علی مرادی با بیان این مطلب که وجود گذرگاه های هم سطح غیرمجاز، مخالف با مقوله ایمنی راه آهن است گفت: برای ایمنی ساکنین و همجواران ریلی و سیر و حرکت قطارها و ضرورت ساماندهی گذرگاه های غیر مجاز، با بررسی های روزانه خطوط ریلی، ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ جمع آوری شد.

مرادی یادآور شد: گذرگاه غیر مجاز به مسیرهایی گفته می شود که بدون هماهنگی، اطلاع، اصول ایمنی و عدم کارشناسی متخصصان راه آهن ، از سوی ساکنین محلی و مردم به صورت مختلف برای ترددهای روزانه بر روی خطوط ریلی ساخته و استفاده می شود که این امر کندی سیر قطارها و  ایجاد حوادث ناخوشایند جانی و مالی برای ساکنین همجوار ریل و راه آهن  را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: خطوط ریلی راه آهن جنوب به علت قدمت و شرایط جغرافیایی در همجواری شهری و روستایی قرار دارد و  به طور مستمر با چالش هایی مانند گذرگاه های غیر مجاز و تخطی به حریم ریلی، سنگ پرانی و … روبرو بوده است. به همین منظور و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ضمن جمع آوری این گذرگاه ها، کارگروه هایی با ماموریت آموزشی و فرهنگ سازی عمومی ساکنین حاشیه خطوط ریلی و حسن همجواری تشکیل شده که با حضور در مدارس، مساجد و … به ارائه آموزش های حضوری و چهره به چهره می پردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟