Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ژاپن مدت‌ها است در خط مقدم توسعه فناوری قرار دارد. این کشور در صنعت، فناوری، در زمینه سرگرمی و در تحقیقات پزشکی همیشه به دنبال نوآوری است.

با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک در توکیو، ژاپن به دنبال ایجاد یک تجربه منحصر به فرد با استفاده از فناوری است. آن‌ها المپیک و پارالمپیک آینده را توازنی بین فرهنگ سنتی و مدرنیته نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته برگزاری المپیک توکیو و دولت ژاپن دائما در حال بررسی این هستند که چه نوع فناوری باید در این بازی‌ها ارائه شود.

در این گزارش به برخی فناوری‌های مورد استفاده احتمالی در المپیک توکیو اشاره می‌کنیم:

وسایل نقلیه خودران

اخبار مربوط به خودران بودن وسایل نقلیه یکی از هیجان انگیزترین خبر‌ها در مورد فناوری مورد استفاده در بازی‌ها بوده است. هدف فعلی این فناوری انتقال ورزشکاران، رسانه‌ها و افرادی است که دارای مشکلات حرکتی هستند.

این امید وجود داشت که بتوان از سیستم رانندگی خودکار برای جا به جایی ارزان تماشاگران از مکانی به مکان دیگر استفاده کرد که البته این موضوع هنوز تایید نشده است. دولت ژاپن امیدوار است بتواند از این تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ استفاده کند.

سیستم تشخیص چهره

بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو از لحاظ فنی دارای سیستم امنیتی گسترده‌تری نسبت به بازی‌های قبلی هستند. این مورد برای ورزشکاران، کارمندان، رسانه‌ها و داوطلبان استفاده می‌شود.

نگرانی‌های زیادی در مورد این امر به عنوان تهاجم به حریم خصوصی مطرح شده است، اما جای نگرانی برای مخاطبان وجود ندارد. برای کارکرد سیستم، یک فرد باید عکس را به سیستم ارسال کند. این فناوری فقط به افرادی که درگیر بازی هستند، محدود می‌شود.

این فناوری همچنین پیامد‌های عملی زیادی دارد که می‌توان به افزایش سرعت و کارایی بررسی‌های امنیتی اشاره کرد.

فناوری ترجمه زبان

اگر چه تعداد زیادی از کارمندان و داوطلبان بازی‌ها قادر خواهند بود به بسیاری از زبان‌ها صحبت کنند، اما کمیته برگزاری المپیک توکیو در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی دستورالعمل‌های ساده را پخش کند که این کار احتمالاً با روش‌های مختلف انجام خواهد شد. این فناوری از دستگاه‌های کوچک گرفته تا گوشی و برنامه‌های تلفن همراه قابل بارگیری است.

اخیراً تبلیغات زیادی برای مترجمان جیبی کوچک از چند شرکت مختلف برای ورود به بازار ژاپن انجام شده، اما آن‌ها ارتباط مستقیمی با بازی‌ها ندارند؛ چرا که بیشتر برای استفاده تجاری هستند.

رباتیک

در بازی‌های توکیو ربات‌هایی طراحی شده‌اند که با دستورالعمل‌های مختلف به برگزاری بهتر بازی‌ها کمک خواهند کرد.

یکی از این دستگاه‌های رباتیک که قرار است در این بازی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، توسط شرکت ژاپنی پاناسونیک ساخته شده است. این فناوری به کاهش درد مفاصل کمک خواهد کرد که می‌توان از آن در جابه‌جایی وزنه‌ها در پارالمپیک استفاده کرد. البته این فناوری فقط محدود به بازی‌های توکیو نیست و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

منابع انرژی پاک کننده

اعلام شده است که دولت ژاپن تلاش خود را برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ورزشگاه‌های توکیو و دهکده ورزشکاران در حین اجرای بازی‌ها خواهد کرد.

فناوری بسیار جالبی که ممکن است در طول بازی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، استفاده از سوخت مبتنی بر جلبک است. این پروژه به طور خاص برای المپیک طراحی نشده است.

هدف از استفاده از این سوخت با پایه جلبکی جایگزین کردن آن با سوخت سنتی است که هدف از استفاده آن تقریباً تا سال ۲۰۵۰ تعیین شده است؛ بنا بر این اگر بگوییم این تحقیق هنوز در مرحله نوزادی است، نادرست نخواهد بود.

فناوری 3D

اخیرا خبر‌های زیادی در خصوص انیمیشن‌های سه بعدی منتشر شده است. چندین پروژه منحصر به فرد برای افزودن سطح سرگرمی با استفاده از پیشرفت در فناوری 3D در دست اجرا هستند.

یکی از این پروژه‌ها ایجاد بارش شهابی است. شرکت ژاپنی ALE پیشنهاد ایجاد تصاویر شهاب باران مجازی مخصوص بازی‌های توکیو را ارائه داده است.

تصاویر از طریق ماهواره ایجاد می‌شوند و از مدار به شهر توکیو می‌رسند. نقطه منفی این پروژه هزینه این ماهواره‌های کوچک بوده که ظاهرا هر کدام ده‌ها هزار دلار قیمت دارند.

با توجه به شرایط موجود، فقط برخی از فناوری‌های مختلف وجود دارند که ممکن است در بازی‌های توکیو مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

آخرین سهمیه المپیک در سال ۹۹ به نیما عالمیان رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک فناوری توکیو ژاپن بازی های توکیو المپیک توکیو مورد استفاده بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس