Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبرئیل برادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۲۷ کارشناس بخش خصوصی و دولتی در قالب ۲ کلینیک به همراه کشاورزان وظیفه پایش، سمپاشی و مبارزه با مادر سن گندم را در ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع جو شهرستان ری بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه پایش و مبارزه با سن گندم تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مبارزه با سن گندم اگر به خوبی انجام نشود موجب کاهش کیفیت و عدم خاصیت نانوایی گندم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادری تاکید کرد: کشاورزان باید به صورت جمعی و با همکاری یکدیگر اقدام به مبارزه با آفت سن غلات کنند چرا که این آفت در صورت مهار نشدن به وسیله همه کشاورزان می تواند به سرعت در مزارعی که حتی آفت زدایی شده اند نیز انتشار یابد.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان ری رتبه اول تولید گندم و رتبه دوم تولید جو استان تهران را دارد، افزود: امسال خرید تضمینی گندم سالم و بدون سن زدگی در دستور کار دولت است از همین جهت کشاورزان شهرستان ری باید در جهت ارتقای کیفیت گندم و جو مزارع خود همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آفت سن مادر از جوانه مرکزی گندم تغذیه می کند و می تواند مزرعه گندم به علفزار تبدیل کند، این آفت خرطوم خود را در هر قسمت از گیاه گندم که بیرون ازخاک قرار دارد وارد می کند و خسارت می زند، از محل ورود خرطوم حشره به بالا، به رنگ زرد تا زرد مایل به قهوه ای در می آید و خوشه ها سفید رنگ می شوند.

پوره های سن غلات با وارد کردن ماده ای در دانه گندم، کیفیت نانوایی محصول را پایین می آورند.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

برچسب‌ها شهرستان ری گندم سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری گندم سازمان جهاد کشاورزی استان تهران شهرستان ری گندم سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخبار کنکور شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی