Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:21:19 GMT

کشتی همدان سوار بر موج حاشیه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۵۰۱۰

کشتی همدان سوار بر موج حاشیه

به گزارش ایرنا در شرایطی که منتقدان فعلی هیات کشتی همدان ۲ سال قبل به ریاست حمیدرضا یاری رای دادند، حالا ساز ناسازگاری کوک کرده و عملکرد او را تحت تاثیر منفی قرار داده‌اند.

یاری که خود نیز از جنس کشتی بوده و سال‌ها در این ورزش فعالیت داشته، حالا در مقابل هجمه وسیعی از منتقدان کشتی به خصوص قهرمانان مطرح و نامی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادران جوکار به همراه تنی چند از مربیان و قهرمانان سابق کشتی منتقد عملکرد او شده‌اند تا جایی که اختلاف آن‌ها در رسانه‌ها نیز بازتاب یافته است.

در واقع کشتی که روزگاری به عنوان ورزش اول استان همدان به شمار می‌رفت، بازهم به دلیل اختلاف‌ها در برزخ حاشیه قرار گرفته است.

از دهه ۹۰ تاکنون کشتی همدان نتوانسته در سطح تیم ملی و میادین بین المللی درخششی داشته باشد و در گذشته نیز دلخوش افتخارآفرینی نفراتی همچون صادق گودرزی، میثم مصطفی جوکار و جمال میرزایی بود.

امروزه دیگر شاهد نسل طلایی کشتی استان نیستیم و حجم وسیع فعالیت‌های کشتی به حاشیه سازی‌ها، حاشیه نگاری و تخریب اختصاص یافته است.

امروزه دیگر شاهد نسل طلایی کشتی استان نیستیم و حجم وسیع فعالیت‌های کشتی به حاشیه سازی‌ها، حاشیه نگاری و تخریب اختصاص یافته است.

بازار داغ حاشیه در ورزش کشتی همدان دامن گیر شده و نکته جالب توجه تداوم این مسیر نامطلوب از سوی منتقدان است.

خروج مسعود مصطفی جوکار از ترکیب کادر فنی تیم ملی کشتی بزرگسالان به دلایل انضباطی، دوپینگی شدن مسعود کمروند شاخص‌ترین کشتی گیر حال حاضر استان همدان و معرفی بحث برانگیز یکی از مربیان پایه ملایر به تیم ملی نوجوانان جزو سوژه‌های خبری ماه‌های اخیر این ورزش بوده است.

برخی فعالان ورزش کشتی در فضای مجازی از معرفی جلال لطیفی یکی از مربیان کشتی پایه به تیم ملی انتقاد گسترده را به جریان انداختند.

آن‌ها اینگونه عنوان کردند که متاسفانه رییس هیات کشتی همدان درتصمیمی غیرفنی و احساسی که برمبنای دوستی و رفاقت گرفته شده، سهمیه‌ فدراسیون کشتی به منظور معرفی یک مربی از همدان برای حضور در کادرفنی تیم ملی نوجوانان ایران را به جلال لطیفی اختصاص داد که وی فقط دوسال سابقه مربیگری دارد.

با این حال یاری رییس هیات کشتی همدان نیز نسبت به گلایه مندی این دسته از مربیان واکنش نشان داده و عنوان کرده که تصمیم گیری است.

مربیان سازنده کشتی همدان مدعی هستند که جلال لطیفی مدت کوتاهی از دوره مربیگری خود در رده پایه را سپری می‌کند و هنوز موفق به سازندگی و پرورش کشتی گیر نشده است و برچه اساسی به عنوان مربی تیم ملی معرفی شده است.

آن‌ها هشدار دادند در صورتی که هیات کشتی همدان رسیدگی لازم را نداشته باشد، از طریق دستگاه ورزش استان و فدراسیون کشتی پیگیری لازم را خواهند داشت.

داریوش کمروند یکی از مربیان سازنده کشتی همدان نیز با زیر سوال بردن عملکرد هیات کشتی این استان، عنوان کرده که شرایط فعلی باعث دلسردی و تفرقه بین مربیان شده است.

وی در گفت وگو با رسانه‌ها مدعی شده؛ رییس هیات کشتی برخلاف وعده‌های انتخاباتی و ایجاد همدلی و انگیزه بین مربیان، باعث بروز مشکلات شده است.

داریوش کمروند مربی سازنده کشتی استان همدان و شهردماوند در همین رابطه به البرز ورزشی گفت: از وقتی که یاری مسئولیت هیات را بر عهده گرفته به جای اینکه در میان مربیان و زحمتکشان کشتی انگیزه و همدلی ایجاد کند باعث بروز مشکلات و دلسردی مربیان شده است.

این مربی همچنین تاکید کرده است که با هیچ فردی مشکل شخصی نداشته و اختلافات کشتی به ضررمجموعه مربیان و کشتی گیران استان است و باید هرچه سریعتر با ایجاد تغییرات چاره اندیشی شود.

 مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان سابق المپیک و از ارکان هیات کشتی همدان نیز این روزها در صف منتقدان عملکرد رییس هیات قرار گرفته است.

 مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان سابق المپیک و از ارکان هیات کشتی همدان نیز این روزها در صف منتقدان عملکرد رییس هیات قرار گرفته است.

جوکار نیز در مصاحبه‌های مختلف خواستار بررسی مسایل مالی هیات کشتی همدان شده است و اینکه بازرسی به این هیات ورود پیدا کند.

وی همچنین از انتخاب یک مربی به تیم ملی بدون هماهنگی و مشورت کمیته فنی و ارکان هیات اعتراض کرده و تصمیم یاری در این انتخاب را یکطرفه دانسته است.

جوکار از استاندار همدان درخواست کرده که به این مشکلات رسیدگی کند.

محرومیت چهارساله مسعود کمروند بهترین کشتی گیر حال حاضر کشتی استان نیز دردسر جدید شده است.

مسعود کمروند کشتی گیر آزادکار اهل نهاوند به دلیل تخلف در استفاده از موادنیروزا و دوپینگ برای مدت چهار سال از حضور در مسابقات و رقابت‌های ورزشی محروم شد.

کمروند از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) برای مدت چهار سال محروم شده است.

این آزادکار نهاوندی به دلیل مصرف ماده ممنوعه استروئید آنابولیک (استانوزولول) به مدت چهار سال از پنج بهمن ۱۳۹۹ تا چهارم بهمن ۱۴۰۳ از حضور و شرکت در تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شده است.

محرومیت کمروند پس از قطعی شدن از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به طور رسمی اعلام شد.

رییس هیات کشتی همدان با تایید این خبر اظهار داشت: این محرومیت از سوی ستاد مبارزه با دوپینگ و براساس قوانین اعلام شده است.

حمیدرضا یاری اظهار داشت: این خبر هر چند تاسف آور است، اما بارها به کشتی گیران اعلام شده که باید در خصوص استفاده از مواد دارویی و مکمل‌ها مراقبت کنند و بدون نظر کارشناسان و مسئولان متخصص مربوطه دراین خصوص اقدامی نکنند.

موج انتقادها و تنش‌های رفتاری در فضای مجازی از سوی برخی مربیان کشتی باعث شده تا هیات کشتی نیز پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار دهد.

موج انتقادها و تنش‌های رفتاری در فضای مجازی از سوی برخی مربیان کشتی باعث شده تا هیات کشتی نیز پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار دهد.

روابط عمومی هیات کشتی همدان اعلام کرد: متاسفانه برخی کم لطفی‌ها در فضای مجازی باعث شد تا هیات کشتی استان بر آن باشد که از سوی کمیته حقوقی پیرو اتهامات و مقابله با تشویش اذهان عمومی از طریق مراجع ذیصلاح اقدام کند.

هیات کشتی همدان با اشاره به اینکه همواره در راستای حمایت و ارج نهادن به مقام و کسوت پیشکسوتان پیش قدم است، تاکید کرد: نتیجه پیگیری‌های حقوقی از سوی کمیته حقوقی هیات کشتی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در واکنش به این حواشی اظهار داشت: ورزش کشتی استان نیازمند اتحاد و همدلی است.

حمید سیفی افزود: کشتی همدان باید با تعامل و همکاری همه جانبه پیشکسوتان و صاحب نظران این رشته ورزشی در مسیر موفقیت قرار گیرد.

وی بیان کرد: هرگونه تنش و حاشیه به ضرر ورزش کشتی استان است و باعث بروز مشکلات بزرگتر می‌شود.

استان همدان هم اکنون هشت هزار کشتی گیر آزاد و فرنگی کار دارد.

برچسب‌ها دوپینگ همدان کشتی فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دوپینگ همدان کشتی دوپینگ همدان کشتی فدراسیون کشتی اخبار کنکور هیات کشتی همدان رییس هیات کشتی فضای مجازی مصطفی جوکار استان همدان کشتی استان ورزش کشتی کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!

به گزارش "ورزش سه"، اعضای دو تیم پیکان و مس رفسنجان با یک پرواز راهی کرمان شدند تا برای بازی عصر فردا در جام حذفی اردو بزنند.

در حاشیه این پرواز، بازیکنان و مربیان دو تیم که سابقه همکاری با یکدیگر را داشتند، به استقبال هم رفتند. نکته جالب این دیدارها، پهن شدن بساط بگو و بخند رضا عنایتی و محمد رجب‌زاده مربیان پیکان با محرم نویدکیا و دستیارانش بود.

آنها امروز دیدار صمیمانه‌ای داشتند اما فردا باید تیم‌های خود را مهیای تقابل مهمی کنند، آن هم در دیداری که فقط یک برنده دارد.

دیگر خبرها

  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • (ویدئو) اولین واکنش علیرضا دبیر به شکست دیوید تیلور
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • دبیر: کشتی در المپیک یک طلا بگیرد شاهکار کرده است
  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است